13.8 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Camarero insta a Diana Morant a deixar els crits i centrar-se en l’ajuda per la DANA

La portaveu del Govern valencià en funcions, Susana Camarero, ha demanat a Diana Morant que deixe els crits i els insults i es decante per ajudar als valencians afectats per la DANA, que necessiten al Govern d’Espanya al seu costat i, segons ha remarcat, porten un any sense tindre’l.

Camarero ha assenyalat, en la roda de premsa posterior al ple del Consell, que la seua crida arriba després de les crítiques de Morant i de Gabriel Rufián a la compareixença del president en funcions, Carlos Mazón, en la comissió d’investigació del Congrés celebrada el dilluns. Ha subratllat que el debat ha derivat en formes que, al seu juí, afigen soroll i desvien el focus de l’important: que s’aclarisquen decisions i temps de gestió vinculats a la tragèdia i a l’arribada d’ajudes.

Ha indicat que, en els catorze anys que va estar en el Congrés, mai va veure un to com el d’ahir i ha defés que Mazón és el polític que ha donat més explicacions, en comparéixer tant en Les Corts com en el Congrés. Enfront d’això, ha acusat responsables del Govern d’Espanya d’escudar-se en el fur per a no acudir ni oferir ni una sola explicació en cap format.

La portaveu ha retret a Morant que titllara de delirant la intervenció de Mazón quan, segons ha dit, el delirant és que ella porte un any sencer sense donar cap mena d’explicacions. Ha considerat que va insultar greument al president i que eixa falta de respecte institucional sense precedents no és el que necessiten els valencians en plena reconstrucció després dels danys de la DANA.

En eixa línia, ha descrit a la líder socialista com un zero a l’esquerra durant l’últim any: mai va xafar el fang i, malgrat asseure’s cada setmana en el Consell de Ministres, s’ha esborrat de la reconstrucció i no ha fet res per a agilitzar l’arribada d’ajudes. Camarero ha afirmat que és ‘una candidata crispada, nerviosa, que no aporta propostes, que crida molt, que insulta més’, i ha qüestionat que es conega el seu programa o el motiu pel qual demana eleccions. Fins i tot ha assegurat que el seu pas per Universitats només li ha servit per a tindre ‘un diccionari d’insults’.

Marc comú per a l’És-Alert

Sobre el material exhibit per Rufián en la comissió, ha explicat que es tractava del plec de prescripcions tècniques per a contractar el sistema d’avisos a la població de la xarxa d’alerta nacional. Eixe document fixa característiques del servici, però no determina quan s’ha d’enviar un missatge d’alerta.

Per això, ha afegit, cada comunitat autònoma està decidint autònomament el nivell a partir del qual activar l’És-Alert. Ha defés que seria convenient que el Govern establira un marc amb criteris comuns, de manera que totes l’usen de la mateixa manera i amb paràmetres objectius. Al seu entendre, un estàndard compartit donaria seguretat als equips d’emergència i evitaria dubtes entre la ciutadania sobre per què en uns territoris s’emeten avisos i en uns altres no davant fenòmens similars.

Últimes notícies

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.

Rosa Touris deixa el seu càrrec a petició pròpia després de coordinar la comunicació de l’emergència per la dana

El Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Rosa María Touris com a directora general de prevenció d'incendis, després de liderar la comunicació de l'emergència per la dana del 29 d'octubre. El Govern valencià ha garantit que el telèfon d'atenció a familiars seguirà actiu i que una altra directora general assumirà eixa interlocució.

El Consell aprova ajudes per a reparar ascensors, demolicions i xec bebé en la zona afectada per la DANA

El Consell ha aprovat tres decrets d'ajudes després de la DANA del 29 d'octubre: 10 milions per a ascensors, 1,2 milions per a demolicions i un xec bebé de 2.000 euros. Les sol·licituds del xec podran presentar-se fins al 31 de gener de 2026 per via telemàtica o presencial.