Camps exigix a la Generalitat el detall dels gastos de Compromís en Les Corts

El expresident de la Generalitat Francisco Camps ha reclamat a la Presidència del Govern valencià el detall complet dels gastos que ha realisat durant la present legislatura el grup parlamentari Compromís en Les Corts Valencianes. La petició inclou els imports vinculats a dietes, menjars i viatges del grup i del seu síndic, Joan Baldoví, així com la justificació del motiu de cada un d’eixos desplaçaments i gastos.

Camps formula esta sol·licitud en un escrit dirigit al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, en resposta a la iniciativa registrada per Compromís. La coalició havia demanat prèviament que se li entregara el desglossament dels gastos dels expresidents de la Generalitat entre 2023 i 2026, centrat en el consum de gasolina dels cotxes oficials, les dietes i els allotjaments. Amb este encreuament de peticions, el debat polític es desplaça al control i la transparència de l’ús de fons públics en les institucions autonòmiques.

Compromís va presentar la seua nova petició de documentació després de denunciar el que considera un descontrol total en els gastos que atribuïx al expresident Francisco Camps. Segons la coalició, estos costos s’elevarien fins als 15.000 euros en combustible del cotxe oficial en un any, una xifra que van assegurar haver extret de dades facilitades pel Consell presidit per Juanfran Pérez Llorca. Camps, no obstant això, va rebutjar eixa estimació i la considera incompatible amb l’ús real del vehicle assignat a la seua oficina.

Camps argumenta en el seu escrit que els quilòmetres recorreguts pel vehicle adscrit a la seua oficina de expresident no es corresponen en absolut amb el gasto en combustible que Compromís ha difós públicament. Arran de les afirmacions realitzades pel síndic de Compromís, explica que s’interpel·le a l’administració autonòmica perquè obrira una investigació interna sobre eixes dades i aclarara si les xifres eren correctes o si s’havia produït algun error en el càlcul o la imputació de consums.

Encreuament d’acusacions sobre el gasto publique

En el seu escrit, Camps sosté a més que Joan Baldoví ha sol·licitat el desglossament de gastos de les oficines dels expresidents del Partit Popular, però ha deixat fora, de manera que considera paradoxal, l’oficina que, segons afirma, ha generat un major cost. Al seu juí, es tractaria de la de l’expresident pertanyent al Partit Socialista, la informació del qual no hauria sigut inclosa en la petició formal de Compromís.

Com a gest de transparència i per a tractar de desmuntar les crítiques, Camps dona la seua autorització expressa perquè s’entregue al síndic de Compromís el detall detallat dels gastos de la seua pròpia oficina, sempre que es tracte de dades validades per la Presidència de la Generalitat. Amb esta posició, intenta traslladar la pressió sobre Compromís, en reclamar també llum sobre l’ús de recursos per part del grup parlamentari i del seu portaveu en Les Corts, i mantindre obert el focus del debat entorn del control del gasto publique i la rendició de comptes en les institucions valencianes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.