Nou campus gratuït de programació i IA a Alacant impulsat per la Generalitat i Fundación Telefónica

Ejemplo de shortcode con estilo
El nou campus 42 Alicante oferirà a partir de 2027 formació tecnològica gratuïta en programació, IA i ciberseguretat, amb una inversió pública de 10,3 milions en quatre anys.

A partir de 2027, Alacant comptarà amb un nou campus tecnològic gratuït, 42 Alicante, impulsat per la Generalitat Valenciana i Fundación Telefónica per a formar nous professionals en programació, intel·ligència artificial, ciberseguretat i desenvolupament de programari.

La Generalitat Valenciana ha anunciat que destinarà uns 10,3 milions d’euros durant els pròxims quatre anys per a garantir la posada en marxa i el funcionament d’este campus. El projecte s’ha concretat en un acord firmat este dilluns pel president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i la directora general de Fundación Telefónica, Isabel Salazar.

El futur campus s’ubicarà a l’antic edifici de Correus de la ciutat d’Alacant. El pla preveu la cessió de la primera i la segona planta de l’immoble per a instal·lar-hi les aules i espais de treball, segons han explicat durant una visita a Distrito Telefónica, la seu corporativa de l’empresa.

En l’acte també han participat el president de Telefónica España, Borja Ochoa, i la consellera d’Indústria i Turisme, Marián Cano. La presència de les dos institucions ha volgut remarcar la col·laboració público-privada darrere del projecte i el seu impacte previst sobre el teixit econòmic i laboral de la Comunitat Valenciana.

Selecció d’alumnat i duració de l’acord

L’acord entre la Generalitat i Fundación Telefónica tindrà una duració mínima de quatre anys, prorrogable anualment. La previsió és posar en marxa la primera anomenada Piscina, el procés intensiu de selecció de l’alumnat, durant la primera mitat del pròxim any perquè l’activitat del campus puga començar com més prompte millor.

Esta Piscina consistix en 26 dies de formació i proves contínues, en què les persones candidates demostren la seua capacitat d’aprenentatge, treball en equip i adaptació a un entorn digital exigent. Es tracta d’un model que Fundación Telefónica ja ha implantat en altres campus 42, amb un sistema d’aprenentatge pràctic i col·laboratiu.

Borja Ochoa ha subratllat la dimensió del canvi tecnològic en curs i ha posat l’accent en la importància de generar talent local. Segons ha indicat, ‘la base, la capacitat de generar talent’ a través d’este tipus de campus permet crear un retorn directe sobre l’entorn.

Ochoa ha remarcat que ‘el 94 % dels alumnes que ixen d’estos campus troben faena al voltant del seu centre’. Amb esta dada ha volgut destacar l’alta inserció laboral dels programes 42 i el seu impacte sobre les ciutats que els acullen.

El president de Telefónica España ha incidit també en el ‘compromís total’ de Telefónica amb la Comunitat Valenciana. Ha recordat que l’empresa ha invertit 970 milions d’euros en el desenvolupament d’infraestructura de comunicacions al territori durant els últims deu anys.

Formació digital i oportunitats per als jóvens

Per part seua, Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que el seu gran objectiu és generar noves oportunitats per a la gent jove de la Comunitat Valenciana. En este sentit, ha afirmat que vol impulsar ocupació de qualitat lligada a sectors tecnològics amb alta demanda.

‘El que es buscava fa 50 anys no és el que es busca hui, però en el fons és el mateix, triar el futur que ells volien tindre’, ha comentat Pérez Llorca, que ha insistit en la necessitat de garantir una formació de qualitat.

Des de Fundación Telefónica, Isabel Salazar ha destacat el paper del model 42 en plena expansió de la intel·ligència artificial. Segons ha assenyalat, ‘en l’era de la IA, 42 és, sense cap dubte, un referent formatiu per als perfils tecnològics del demà’.

La directora general ha remarcat que el programa no es limita a ensenyar l’ús de ferramentes digitals. ‘No formem usuaris de tecnologia, formem a qui la desenvolupa: als perfils que van a dissenyar, entrenar i protegir els sistemes d’intel·ligència artificial, ciberseguretat i programari que va a necessitar l’economia de la Comunitat’, ha apuntat.

El protocol firmat entre la Generalitat Valenciana i Fundación Telefónica arreplega la voluntat de totes dos entitats de col·laborar en activitats formatives orientades a accelerar la transformació digital de la societat. L’obertura i consolidació de 42 Alicante serà la peça central d’esta aposta a mitjà termini.

Amb este projecte, Alacant es posicionarà com un dels punts clau en la xarxa de campus 42, que oferixen educació gratuïta i especialitzada en competències digitals. Per als jóvens i professionals en reciclatge de la Comunitat Valenciana, suposarà una nova via d’accés a formació avançada en programació i tecnologies emergents amb altes perspectives d’ocupació.

Últimes notícies

Aguirre, preocupat pels tres partits sense guanyar del València

Javier Aguirre ha expressat la seua preocupació després de la derrota del València davant el Vila-real (1-2), que ha remuntat en el minut 96. L’entrenador també ha parlat de la lesió d’Otorbi i de l’anunci de venda d’accions del club.

El Villarreal supera al Valencia en Mestalla pese a complicarse el triunfo

Iñigo Pérez ha calificat de merescuda la victòria per 1-2 del Villarreal davant del Valencia, tot i admetre que el gol local ha complicat el partit.

Pepelu lamenta que el València haja perdut en l’últim minut

Pepelu ha admés que el València no ha jugat bé davant el Vila-real i ha lamentat la derrota en el minut 93. L’equip continua en zona de descens i encara no ha guanyat amb Javier Aguirre.

Carlos Macià destaca el gran desgaste del Villarreal en Mestalla

Carlos Macià ha afirmat que el Villarreal ha patit un desgast físic molt gran en la victòria per 1-2 a Mestalla. L’equip havia jugat esta setmana a Liverpool en la Lliga de Campions.

El Villarreal remunta al València en Mestalla amb un gol en el 96

Georges Mikautadze ha completat la remuntada del Villarreal davant el València amb un gol en el minut 96, després dels gols de Pepelu i Freeman.

Les màximes baixen fins a cinc graus i Elx registra 24,1 °C

Les temperatures màximes han baixat de manera generalitzada a la Comunitat Valenciana. Elx ha registrat 24,1 graus, mentre que Alacant ha perdut cinc graus respecte al divendres.

Gayà entra en el top 6 històric del València amb 416 partits

José Luis Gayà ha arribat als 416 partits oficials amb el València i és el sisé jugador amb més presències del club. En Lliga, ocupa el tercer lloc amb 351 partits.

David Otorbi abandona en llitera el València-Vila-real per una lesió

David Otorbi s’ha lesionat la cuixa dreta en el minut 14 del València-Vila-real i ha eixit del camp en llitera. Era la seua primera titularitat des de l’arribada de Javier Aguirre.