Mastodon
27.5 C
València
Divendres, 5 setembre, 2025

Cap de setmana en la Comunitat Valenciana: baixen les màximes, núvols i ruixats en el litoral nord

El cap de setmana arriba amb ambient més fresc en la Comunitat Valenciana. Les temperatures màximes descendixen amb claredat i predominaran els cels nuvolosos, amb ruixats amb tempesta en el litoral de la mitat nord, sobretot el dissabte. El vent bufarà en general de component este i el diumenge tendirà a ser fluix i variable, mentres les màximes repuntaran en àrees interiors.

Divendres i dissabte: nuvolositat i aiguats en el litoral nord

Segons la previsió, este divendres la mitat nord tindrà cel nuvolós i ruixats ocasionalment amb tempesta en el litoral, remetent a la vesprada i sense descartar que siguen localment forts. En la resta, dominaran els intervals de núvols alts amb alguns bancs de núvols baixos a primeres i últimes hores. Les màximes baixaran de manera notable i les mínimes pujaran lleugerament o quedaran sense canvis, un comportament coherent amb més nuvolositat i flux marítim que limita el calfament diürn. El vent serà de l’est, moderat en el litoral i fluix amb intervals de moderat a l’interior, excepte a Castelló, on es mantindrà fluix i variable.

El dissabte continuarà la inestabilitat en el litoral de la mitat nord, amb ruixats a estones tempestuoses que tendiran a remetre a la vesprada i que podrien ser puntualment intensos. En la resta del territori predominaran els intervals de núvols alts amb algunes de baixes i no es descarta algun plugim. Les màximes tornaran a baixar o es mantindran contingudes i les mínimes repetiran valors o descendiran lleugerament. El vent seguirà de l’est, amb moderat en la costa i fluix amb intervals de moderat a l’interior; a la província de Castelló persistirà fluix i variable.

Diumenge: repunt tèrmic a l’interior

El diumenge s’esperen intervals nuvolosos i una situació més estable. Les mínimes presentaran canvis lleugers, mentres que les màximes pujaran, amb ascens notable en zones de l’interior després de dos jornades més fresques. El vent serà fluix i variable, amb intervals de moderat del sud-est en el litoral i d’oest a l’interior durant les hores centrals, la qual cosa afavorirà una sensació tèrmica més temperada a l’interior.

En les últimes 24 hores, les capitals de província han registrat estos valors extrems: Castelló 23,9 i 29,7; València 24,6 i 32,3; Alacant 22 i 31,1. Estes dades reflectixen la contenció de les màximes, més marcada en el nord.

En la mar, es preveu mar de fons de l’est d’al voltant d’1 metre i estats de marejadilla a maror. En les aigües costaneres de Castelló, el vent rolará de E a NE amb ratxes, amainant a la vesprada, amb possibilitat de xàfec o tempesta. Enfront de la costa de València bufarà E i NE força 3 a 5 amb ratxes i no es descarta algun xàfec. A Alacant, el vent serà del sud força 4 a 5, temporalment variable cap a mitjanit i rolando a E i NE, amb maror que augmentarà a forta maror al final, per la qual cosa convé extremar la precaució en la navegació d’esbarjo.

Últimes notícies

Salvador Illa vol córrer de nou la Marató València al desembre

El president català expressa la seua intenció de tornar a la Marató València Trinidad Alfonso al desembre i subratlla que va ser la seua primera marató, la qual cosa li unix a la ciutat.

Illa demana superar desconfiances i que Catalunya i la Comunitat no visquen d’esquena

El president català crida a deixar arrere recels i a fixar una relació estable entre Catalunya i la Comunitat Valenciana més enllà dels colors polítics. Defén ponts de consens i una cooperació que ja es viu diàriament entre persones, empreses i entitats.

La CNMV autoritza l’opa de BBVA sobre Sabadell i el banc manté el preu

La CNMV aprova el fullet de l'opa hostil de BBVA sobre Sabadell i manté la condició d'èxit per damunt del 50%. El preu no canvia malgrat la prima negativa.

La CNMV autoritza l’opa de BBVA sobre Sabadell i la SEC avala baixar el llindar al 30%

La CNMV dona llum verda a l'opa de BBVA sobre Sabadell. La SEC admet que el banc rebaixe la condició mínima d'acceptació al 30% i el Govern demana prudència.

Detingut a Benidorm un pròfug reclamat per França per delictes sexuals i tràfic de drogues

La Policia Nacional arresta a Benidorm a un home de 36 anys buscat per França sota una Orde Europea de Detenció i Lliurament. Portava documentació falsa i passa a l'Audiència Nacional per a la seua extradició.

Ferida una dona de 39 anys en caure amb el seu parapent a Agost

Una parapentista de 39 anys va resultar ferida amb politraumatisme després d'una caiguda a Agost. Va ser assistida pel SAMU i traslladada en suport vital avançat a l'Hospital General d'Alacant.

Roig Arena, el nou recinte de València llest per a grans cites esportives

El Roig Arena obri amb un homenatge a Nino Bravo després d'una inversió de 400 milions. El València Basket tindrà prioritat i el recinte ja albergarà la Copa del Rei 2026 i 2027.

Quatre investigats per caçar tórtores a Gandia, un sense permís d’armes

La Guàrdia Civil investiga a quatre hòmens per abatre tórtores en un paratge cinegètic de Gandia. Un usava una arma prestada sense llicència i les diligències ja estan en el jutjat.