Mastodon
28 C
València
Dilluns, 8 setembre, 2025

Troben un crani menut en els Jardins de Vivers de València

Imatge d’arxiu d’un crani trobat en una fosa   | Cedida

 

Descobriment macabre el que s’ha trobat recentment en els Jardins de Vivers de València. El dia 16 de juliol, cap a les 14.00 hores del migdia, un home que passejava per la zona va trobar un cap xicotet en la zona dels concerts de la Fira de Juliol. Tot seguit, va tocar a la Policia Nacional per a que acudiren a investigar-ho.

 

Quan els agents es van presentar, el veí els va entregar el crani i els va indicar el lloc a on l’havia trobat, davant de les sospites que fora el cap d’un xiquet de pocs mesos d’edat. Amb el cap en poder de la policia, els agents van decidir enviar-lo a la Unitat d’Antropologia Forense de l’Insitut de Medicina Legal de València per a que un especialista fera les anàlisis pertinents i determinara a qui podia correspondre el cap.

 

De moment, una de les hipòtesis que s’està sospesant és que puga ser el cap d’un mico menut, ja que en els Jardins de Vivers va haver fa temps un xicotet zoològic. De fet, segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, la mateixa Policia Nacional ha apuntat que poguera ser el crani d’una cria de ximpanzé enterrat fa temps en els jardins de Vivers.

 

Ara per ara, caldrà esperar a l’informe del tècnic forense per a acabar d’aclarir a qui o a quina espècie pertany el crani. De fet, fa un mes es van trobar restes de falanges en el lloc a on s’havien enterrat els cossos de les xiquetes d’Alcàsser i, encara que s’havia pensat que podrien ser ossos d’origen animal, sí que es va confirmar la procedència humana del material trobat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La mar i el cel valencians inspiren la tercera samarreta del València Basket

El València Basket presenta el seu tercer equipament per a 2025-26, amb base blanca i detalls blaus que evoquen la mar, l'arena i el cel de la ciutat. El nom del club centra el disseny i el lema queda a l'interior del coll.

Jaume Domènech es retira del futbol per una situació de salut en el seu entorn

El exportero del València anuncia la seua retirada immediata per a acompanyar a un familiar en una situació de salut. Tanca una dècada en el primer equip amb un títol i 122 partits.

La defensa d’Argüeso nega assetjar a la jutgessa de la DANA i exigix sentir els guàrdies civils

L'advocat d'Emilio Argüeso reitera que declaren els agents que van redactar la cronologia de la DANA i combat la peça oberta per a estudiar una sanció en contra seua.

Detingut un guàrdia civil a Oliva per agredir al carrer a una detinguda engrilletada

Un vídeo difós en xarxes mostra a un agent derrocant amb una puntada a una dona ja emmanillada. Els fets van ocórrer al juliol i el guàrdia civil ha sigut arrestat.

El Imserso inicia la temporada 2025-2026 amb 7.447 places a 50 euros i viatges amb mascotes

El Imserso ha començat a enviar les cartes per a reservar els viatges 2025-2026. Hi haurà 7.447 places a 50 euros per a rendes més baixes i dos dates d'obertura per comunitats.

Compartir vivenda costa un 61% més en la Comunitat Valenciana que fa cinc anys

El preu de compartir pis en la Comunitat Valenciana s'ha encarit un 60,6% en cinc anys. A Espanya, la mitjana aconseguix 510 € al mes i puja un 9,8% interanual.

La Generalitat reunix el dispositiu davant l’alerta taronja per pluges

La Conselleria d'Emergències convoca a les 11 una reunió en el Centre de Coordinació per a preparar la resposta a l'episodi de pluges. L'alerta taronja s'activa a les 12 amb possibilitat de graníssol, vent i acumulacions de 40-60 l/m² en àrees de Castelló, València i Alacant.

Les morts per calor en la Comunitat ascendixen a 415 este estiu, 22 en l’última setmana

El sistema MoMo comptabilitza 415 defuncions atribuïbles a la temperatura des de l'1 de juny en la Comunitat Valenciana. Alacant concentra set de cada deu.