Mastodon
29.3 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Castelló fixa la mirada en la ‘complicitat’ de la prostitució en la campanya contra el tràfic de persones

 

 

En el ‘Caminàs’, la més visible, però en multitud de pisos, habitacions per hores i cases particulars, la més perillosa. La realitat de la prostitució a Castelló però sobretot la “complicitat” de tots els que la permeten amb el seu silenci, el seu consentiment o les seues rialles a cometaris denigrants, marca la campanya contra la tracta de persones que este any llança la regidoria de feminismes de la capital de la Plana.

Sensibilitzar conscienciar la població castellonenca sobre la realitat existent entorn de la prostitució i el tràfic de persones amb fins d’explotació sexual, És l’objectiu dels cartells i l’impactant vídeo, que busca canviar la perspectiva d’una realitat acceptada, normalitzada i consentida amb esta “complicitat social”.

Així, esta campanya contra el tràfic de persones de la Regidoria de Feminismes, plena de missatges la ciutat amb motiu del Dia Internacional Contra l’Explotació Sexual i el Tràfic de Dones, Xiquetes i Xiquets, del pròxim 23 de setembre.

 

A més, un altre dels objectius d’esta campanya és prevenir futurs clients consumidors, atés que les organitzacions que treballen assistint a les víctimes de l’explotació sexual, han vist també com baixa l’edat d’estes ‘clients’.

De fet, la regidora Ruiz ha expressat que els joves s’inicien en el sexe cada vegada més aviat i la prostitució és un fenomen cada vegada més demandat entre este col·lectiu. “És essencial l’educació en adolescents i joves perquè coneguen les realitats de la prostitució, i la campanya pretén sumar este granet de sorra per deixar de ser el prostíbul d’Europa”, denuncia l’edil.

Ruiz, ha destacat que “la prostitució és un fenomen complex que involucra molts actors més enllà de la relació prostituta-client”. “Són còmplices també els que miren cap a un altre costat, qui riu les gràcies i tots els clients abusadors”, ha destacat l’edil.

“Necessitem campanyes de sensibilització per a remoure consciències i fer visible que darrere de la prostitució hi ha tracta de persones”, Ha explicat Ruiz.

A més, la regidora ha lamentat que “la tracta i el tràfic de persones amb finalitat d’esclavitud sexual, per desgràcia, va en augment i és una autèntica vulneració dels drets humans”.

La campanya compta amb dos accions clau, la producció d’un curtmetratge audiovisual per arribar a la ciutadania a través de les xarxes socials i cartelleria a través d’opis a peu de carrer.

S’ha col·locat cartelleria en les marquesines dels autobusos urbans de la ciutat amb missatges com: ‘Davant la prostitució, quin és el teu paper?’ o ‘Eres còmplice de 1.300 dies d’esclavitud sexual?’. A més, una altra acció busca sensibilitzar la població més jove en els centres de secundària de la localitat.

 

‘El còmplice’, Dos minuts i mig de realitat

 

L’acció principal de la campanya s’emmarca en l’audiovisual ‘El còmplice‘, un vídeo per al qual es va convocar un càsting real dirigit a homes. En ell, els candidats van pensant que participaran en el rodatge d’un curtmetratge i se’ls lliura un guió en el qual dos amics van de festa i volen ‘anar de prostitutes’.

Durant el rodatge apareix una noia, que ells creuen que és actriu, però en realitat és una exprostituta víctima del tràfic de persones amb fins sexuals.

El vídeo està disponible a les xarxes socials institucionals de l’Ajuntament de Castelló així com a la pàgina oficial elcomplice.org.

 

Conscienciació en la població més jove

 

Actualment, Espanya se situa entre els països del món que consumeix més prostitució i, a més, està descendint l’edat dels homes consumidors de prostitució, segons expliquen des del Servei d’Igualtat d’Oportunitats de l’Ajuntament de Castelló (SIO).

Per això, des de l’Ajuntament es duran a terme tallers de sensibilització amb l’alumnat dels instituts d’educació secundària de la ciutat, tots ells impartits per la Fundació Salut i Comunitat, Amb experiència en l’atenció de dones en situació de prostitució i víctimes de tràfic de persones.

 

Últimes notícies

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.

Cos demana cautela: encara és prompte per a mesurar l’impacte dels aranzels dels Estats Units en l’economia espanyola

Cos demana cautela davant l'alça d'aranzels dels Estats Units i activa suport a exportadors amb ICEX 500 i un grup de treball per a vigilar desviaments. En vivenda, defén mesures graduals.

Cos, sorprés per la denúncia de Podemos i defén que el Govern pressiona a Israel

Podemos denuncia a Carlos Cuerpo per presumpta prevaricació per omissió al no frenar el comerç d'armes amb Israel. El ministre replica que s'aplica tota la pressió possible i que es prepara un embargament per llei.

Ryan demana un canvi en el Llevant després d’encaixar nou gols

Mathew Ryan considera inacceptable l'inici defensiu del Llevant i reclama avançar línies, millor gestion del joc i mes posesion. Després del 2-0 a Elx i el 2-2 davant el Betis, veu passos avant cap a la permanència.

El 0,16% d’expedients per la dana concentra 900 milions pendents

El 0,16% dels expedients de la dana concentra 900 milions encara per pagar. El Consorci ha abonat 3.600 milions i preveu un desemborsament total de 4.800.

València reconeix pel 9 d’Octubre a Joaquín Prat, el mestre Serrano, Max Aub i Gómez Perretta

L'Ajuntament entregarà el 6 d'octubre els Honors i Distincions amb motiu del 9 d'Octubre, després de la seua aprovació en ple, amb reconeixements a figures i entitats.

Compromís alerta de fins a 30 morts més a l’any per l’augment del trànsit a València

Compromís sosté que el trànsit ha crescut un 4,9% a València i que este repunt pot afegir 20-30 morts anuals per contaminació. El govern el rebat.