13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

La Guàrdia Civil investiga les causes de l’incendi forestal declarat aquest dissabte a Riba-roja de Túria

El Servei de Protecció de la Naturalesa (Seprona) de la Guàrdia Civil està investigant les circumstàncies en les quals es va produir l’incendi forestal declarat aquest dissabte a Riba-roja de Túria.

Així ho ha detallat aquest diumenge, en declaracions als mitjans de comunicació, la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, qui ha precisat que l’institut armat també manté oberta una investigació per a identificar als causants de l’incendi provocat el passat 24 d’abril en la mateixa zona.

“Sabem que la setmana passada es va produir un incendi en la mateixa zona que podem determinar que va ser provocat, ara sobre el d’aquest dissabte la Guàrdia Civil està investigant i quan tinguem més dades no li queda dubte que els podrem donar”, ha assegurat, i ha agregat que l’institut armat treballa també amb la Policia Local i amb els efectius d’extinció.

Bernabé ha visitat, acompanyada de l’alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga, els treballs d’extinció, que en aquests moments se centren en refrescar la zona després que els efectius de bombers donaren per estabilitzat el foc sobre 23.05 hores de la nit d’aquest dissabte.

L’incendi, que es va iniciar sobre les les 14.10 hores al costat del riu, va obligar a confinar la urbanització Masia de Traver, a Riba-roja de Túria i a interrompre la circulació de la línia 2 de Metrovalencia entre La Canyada i l’Eliana, que s’ha restablit a última hora de la vesprada del dissabte.

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana ha traslladat al primer edil de la localitat “tot el suport” per part de l’Executiu i ha assenyalat que aquesta setmana el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) mantindrà una reunió amb Raga “per a poder col·laborar i contribuir d’aquella manera que considerem més necessària”.

“Jo espere que en això qui té la gestió del parc natural, que és la Conselleria, també mostre la mateixa diligència en l’atenció per a poder coordinar les labors de control i per descomptat ara el més important és acabar amb totes les labors d’extinció i refrescar la zona”, ha manifestat.

Dos atesos per inhalació de fum

Bernabé ha ressaltat que els efectius sanitaris van atendre aquest dissabte a dues persones per inhalació de fum, encara que ha posat l’accent que “no cal destacar cap mal personal”. Així mateix, ha agraït el seu treball als efectius de bombers i emergències desplegats en la zona, així com a la Policia Local, que van col·laborar per a evacuar a les persones de les seues cases “i fins i tot d’algun saló de banquets”.

“L’evacuació es va produir d’una manera molt eficaç i diligent i vull agrair-li a tots els efectius el seu esforç i el seu treball”, ha reiterat.

Finalment, ha recalcat que el Govern central “ja ha posat en marxa” algunes actuacions “que tenen a veure amb la regeneració i la neteja de llits”. “Hem posat sobretot en la part alta cap a Vilamarxant un tram del riu en el qual ja hem actuat des de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer en col·laboració també amb la Generalitat i amb l’Ajuntament de Riba-Roja i seguirem, com no pot ser d’una altra manera, treballant en aquesta línia”, ha conclòs.

Últimes notícies

Criden a l’orde a Feijóo en la comissió de la DANA després d’un xoc amb Bildu per ETA

El lider del PP ha sigut cridat a l'orde en la comision de investigacion de la DANA després de respondre a Oskar Matute amb al·lusions a ETA i a Arnaldo Otegi. La presidència li ha reclamat cenyir-se a l'assumpte de la compareixença.

El Govern destina 23 milions per a la recuperació agrícola a Torrent després de la DANA

El Ministeri d'Agricultura ha destinat 23 milions a reparar explotacions, camins i regadiu a Torrent després de la DANA. Les obres s'han estés a Alaquàs i Chiva i ja han restablit l'accés i els regs.

Feijóo ha acusat el Govern d’inhibir-se en la dana i ha defés que degué declarar-se el nivell 3

Feijóo ha acusat el Govern d'inhibir-se durant la dana i ha defés que havia d'activar-se el nivell 3 per tractar-se, al seu juí, d'una emergència nacional. En la comissió del Congrés ha criticat fallades d'informació i ha negat haver mentit.

Sanitat fixa un màxim de 7 dies entre una sospita de càncer i la primera consulta hospitalària

La nova Estratègia en Càncer 2026-2030 acurta a una setmana el pas d'Atenció Primària a l'hospital i reforça l'atenció amb més psicòlegs, diagnòstic avançat i prototeràpia.

Bernabé acusa el PP de convertir la vivenda pública en un tripijoc per a col·legues i famílies

Bernabé ha denunciat que la gestió del PP a Alacant convertix la vivenda pública en un tripijoc per a col·legues i famílies. Ha anunciat que el cas anirà a la Fiscalia i ha assegurat que el preu del metre quadrat en promocions públiques alçades per empreses privades s'ha duplicat.

Feijóo contraposa a Puente amb Mazón i demana de nou la dimissió del ministre

Feijóo ha contraposat la gestió de Carlos Mazón després de la DANA amb la d'Óscar Puente en l'accident de Adamuz i ha reclamat la seua dimissió. Davant la comissió sobre el 29 d'octubre, ha demanat aplicar el mateix criteri de responsabilitats.

Feijóo acusa el Govern d’inhibir-se en la dana i exigix nivell 3 per emergència nacional

Feijóo ha acusat el Govern d'inhibir-se durant la dana i ha defés que degué declarar-se el nivell 3 en considerar que va ser una emergència nacional de llibre.

El Consell destina 2 milions per a modernitzar el port Nou Fontana de Xàbia

La Generalitat impulsa una inversió de 2,16 milions per a renovar el port Nou Fontana de Xàbia amb millores en seguretat, accessibilitat i eficiència. Les obres s'executen en dos fases, amb un termini de 15 mesos i concessió de 15 anys.