Lucas Cepeda es va presentar com a nou jugador de l’Elx amb un contracte fins a juny de 2030 i es va fixar un doble propòsit: ajudar a complir els objectius del club i fer-se un nom en l’equip. Es va mostrar il·lusionat amb el projecte i va confiar en una adaptació ràpida perquè el sistema li va recordar al que treballava en el seu anterior club.
‘He vist un club molt seriós i això et deixa tranquil per a desenrotllar tot el potencial. Primer està ajudar als objectius i després l’individual’, va afirmar l’extrem, que va agrair la seua formació prèvia i va subratllar que la seua prioritat passava per aportar des del primer dia.
Elecció pel projecte i confiança del cos tècnic
Cepeda va admetre que va tindre altres ofertes, però va explicar que es va decantar per l’Elx per l’interés mostrat en el seu fitxatge. Va assenyalar que el propietari, Christian Bragarnik, va ser la primera persona a contactar-li i va afegir que el seu compatriota Arturo Vidal va influir en donar-li referències de l’estil de joc de l’entrenador Eder Sarabia, amb qui va coincidir al Barcelona. Eixe suport va reforçar la seua decisió i apunta a una integració més fluida en conéixer millor les exigències del tècnic.
‘El tècnic em va demostrar molta confiança i això et deixa tranquil’, va subratllar el xilé, que va afirmar estar llest per a debutar el dissabte davant el Barcelona, líder de la competició, si l’entrenador el considera oportú. La seua disponibilitat immediata suggerix bon estat físic i la voluntat del club de comptar amb ell com més prompte millor, encara que la titularitat dependrà del pla de partit.
L’extrem va rebutjar comparacions amb altres jugadors perquè, va dir, cada futbolista ha de construir el seu propi camí. També va destacar que es va trobar un ambient sa en el vestuari, un factor que, unit a la confiança del cos tècnic, afavorix una adaptació sense sobresalts i la competència interna pel lloc.
Sobre el seu perfil, Cepeda va explicar que li agrada assistir als companys, anar al dol i a l’u contra un, i va afegir que ha incorporat la rematada des de la mitjana distància. Va assegurar que va percebre diferències entre el futbol espanyol i el xilé en la mentalitat i en el ritme de joc: ‘Ací és més ràpid‘. Eixa major velocitat li exigirà decidir abans i executar amb precisió per a encaixar en el nivell competitiu del torneig.
Mirant a la selecció del seu país, va expressar el seu desig que l’eixida de jugadors xilens a grans competicions ajude el combinat nacional a situar-se en el més alt. ‘En l’anterior data FIFA ho vam fer bé i tenim la mentalitat de retornar a la selecció la seua identitat i col·locar-la on es mereix’, va afirmar, convençut que sumar minuts a Europa pot elevar el seu ritme i la seua visibilitat.
En l’acte també va estar el director general del club, Pedro Schinocca, qui va definir a Lucas Cepeda com un futbolista ‘aguerrit, agressiu i polifuncional‘ i es va mostrar convençut que encaixarà perfectament en el projecte il·licità, un perfil que encaixa amb la idea de joc que l’equip ve desenrotllant.




