Startup València, Alicantec i Xarxatec acorden constituir la federació Comunitat Startup amb més de 550 empreses

Les associacions provincials Startup València, Alicantec i Xarxatec han subscrit un acord previ per a constituir la federació Comunitat Startup, d’àmbit regional, que representarà a més de 550 empreses del sector tecnològic i innovador. La futura entitat pretén coordinar l’ecosistema emprenedor de València, Alacant i Castelló sota un paraigua comú i dotar-lo de major capacitat de representació davant administracions i organitzacions empresarials.

Una veu única per a l’ecosistema

Les tres entitats van subratllar que el projecte donarà ‘una veu única i representativa del sector tecnològic i emprenedor a nivell autonòmic’. L’acord ha comptat amb el suport de la patronal CEV i de la Generalitat, la qual cosa reforça l’objectiu d’ordenar la interlocució i facilitar canals estables de diàleg amb els diferents nivells de l’administració.

El president de la CEV, Vicente Lafuente, va destacar que la federació ‘permetrà reforçar la competitivitat de la Comunitat Valenciana, alineant a l’ecosistema startup amb el conjunt del teixit empresarial i facilitant una interlocució més eficaç amb les institucions’. La previsió és que un posicionament comú millore la coordinació amb l’empresa tradicional, impulse aliances i ajude a accelerar projectes amb impacte en l’economia regional.

Des de la Secretaria Autonòmica d’Innovació, Eduardo Pascual va valorar que disposar d’una veu unificada permetrà dissenyar polítiques públiques més ajustades a la realitat d’un ecosistema que ja és motor d’ocupació, innovació i creixement econòmic. En termes pràctics, avançar cap a una sola interlocució reduïx la fragmentació, simplifica els processos de consulta i orienta millor programes i convocatòries per a respondre a les necessitats del sector.

Segons l’Observatori Startup de la Comunitat Valenciana, l’ecosistema supera les 1.680 startups actives, genera més de 21.400 ocupacions directes i ha captat més de 200 milions d’euros d’inversió en 2025. Este volum d’activitat recolza la creació d’una estructura regional que ajude a fixar prioritats comunes, guanyar visibilitat i atraure més oportunitats de col·laboració i inversió.

Des de la federació Comunitat Startup, les associacions impulsores van remarcar que la iniciativa ‘naix per a coordinar esforços, reforçar la capacitat d’interlocució del sector i posicionar a la Comunitat Valenciana com un referent nacional i internacional en emprenedoria tecnològica’.

Últimes notícies

Pastor acusa el PSPV de caure en una espiral d’insults i senyalament

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE i la seua direcció valenciana de fomentar una espiral de crispació i insults, arran de la polèmica per un tuit de Vicent Mompó sobre Diana Morant.

Diana Morant descarta deixar el Ministeri i defensa que continua sent útil als valencians

Diana Morant ha descartat, per ara, abandonar el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats per bolcar-se en la seua candidatura a la Generalitat i defensa que des del Govern central és molt útil per als valencians.

Morant rebutja les disculpes de Mompó i reclama responsabilitats pels insults masclistes

Diana Morant rebutja les disculpes de Vicent Mompó pels insults masclistes que li va dirigir en X i anuncia accions polítiques a través del Consell de les Dones del PSPV-PSOE. La ministra defensa que estes actituds no es poden normalitzar en la política i reclama que el president de la Diputació de València assumisca responsabilitats.

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.

Més de cent noves startups de Lanzadera impulsen l’eficiència i la digitalització empresarial

Lanzadera ha incorporat 124 noves startups al seu programa d’acceleració a València, centrades en millorar l’eficiència i la digitalització de processos empresarials. Gairebé 9 de cada 10 ja facturen i 4 de cada 10 basen la seua solució en intel·ligència artificial, automatització o robòtica.

Catalá reclama que Bernabé complisca la seua faena com a delegada fins a l’últim dia

L’alcaldessa de València, María José Catalá, evita valorar la candidatura de Pilar Bernabé a l’alcaldia però li exigix que, mentres siga delegada del Govern, prioritze la seguretat i no es bolque només en la campanya electoral. Catalá insistix que la seua obligació és coordinar Policia Nacional i Guàrdia Civil i millorar la seguretat a la ciutat.

Educació garantix la llibertat de càtedra i nega una persecució al professorat

La consellera d’Educació, Mari Carmen Ortí, assegura que la Inspecció educativa no perseguirà el professorat i que la llibertat de càtedra està garantida per a tot el col·lectiu docent.