27.8 C
València
Dijous, 10 juliol, 2025

Cimera Empresarial destaca la importància del turisme i rebutja la imposició de reduir la jornada laboral

El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, va destacar durant la clausura de la Cimera Empresarial a Barcelona la rellevància del sector turístic per a l’economia espanyola i va mostrar el seu rebuig a la imposició legal per a reduir la jornada laboral. Segons Sánchez Llibre, tant empresaris com treballadors coincideixen en el desig d’augmentar els seus ingressos, més que a treballar menys.

Este esdeveniment, organitzat per Foment del Treball juntament amb les patronals CEO Aragó, CAEB i CEV, va reunir representants de quatre comunitats autònomes per a debatre els reptes actuals de l’economia i el teixit empresarial. En ell, es va presentar un decàleg amb propostes sorgides de les sessions de treball.

- Advertisement -Telegram València Diari

Necessitat de millorar la reputació social del turisme

Sánchez Llibre va subratllar la necessitat de millorar la reputació social del turisme, assenyalant que és potser la indústria més rellevant dins del marc econòmic nacional. En este sentit, va fer un cridat a fomentar una major col·laboració tant entre el sector públic i privat com entre les pròpies empreses per a impulsar este àmbit.

Rebuig a la imposició legal de la reducció de jornada

Respecte a la jornada laboral, el president de Foment va expressar el rebuig unànime d’empresaris al fet que la reducció siga imposada per llei. En canvi, va mostrar suport al fet que este tipus d’ajustos siguen fruit de negociacions en convenis col·lectius. Va insistir que el focus ha d’estar a guanyar més mitjançant fórmules que incrementen la productivitat.

Consultes a les empreses en decisions laborals

La presidenta de CAEB, Carmen Planas, va coincidir que decisions com la reducció de jornada o l’augment del salari mínim han de consultar-se amb les empreses, ja que prendre-les unilateralment pot perjudicar la competitivitat, posant com a exemple el model de diàleg social a Balears.

Incrementar la construcció de vivenda

Una altra de les propostes destacades va ser la necessitat d’incrementar la construcció de vivenda a Espanya. Sánchez Llibre va proposar un ritme anual de 220.000 unitats fins a 2039, la qual cosa implicaria un creixement important respecte a la producció actual.

Importància del Corredor Mediterrani

En matèria d’infraestructures, Salvador Navarro, president de la CEV, va insistir en la importància del Corredor Mediterrani per a la cohesió territorial i l’economia nacional. Va assenyalar la baixa utilització del tren per part dels empresaris en trajectes cap a Barcelona, en contrast amb l’ús majoritari del cotxe o avió.

Mobilitat com a tema prioritari

Finalment, Miguel Marzo, president de la CEOE Aragó, va subratllar que la mobilitat és un tema prioritari per a l’agenda política i social, especialment per a la seua regió, que és un punt logístic clau en el sud d’Europa.

Este cim empresarial celebrat a Barcelona, que no es convocava des de 2021, reflectix les preocupacions del món empresarial espanyol sobre mesures laborals, l’aposta per sectors estratègics com el turisme i vivenda, i la importància d’infraestructures per a consolidar el desenrotllament econòmic.

Últimes notícies

Tempesta intensa deixa 32 litres per metre quadrat en menys d’una hora a Enguera, València

Una tempesta d'alta intensitat descarrega 32 litres per metre quadrat en la zona de La Matea, Enguera, València, amb avís taronja per fortes pluges i graníssol.

El València CF embene a la promesa Yarek Gasiorowski al PSV per deu milions d’euros

El València CF ha concretat la venda de la seua jove defensa central Yarek Gasiorowski al PSV Eindhoven per deu milions d'euros, incloent-hi un percentatge en futures vendes. Gasiorowski, format en la pedrera valencianista, ha disputat 35 partits oficials i és internacional en categories inferiors d'Espanya.

Cinc cossos en descomposició trobats en les costes valencianes en els últims dies

La Guàrdia Civil i Salvament Marítim van trobar cinc cossos en descomposició en aigües valencianes, possiblement víctimes d'un naufragi de pastera.

Consum impulsa la seua expansió a Catalunya amb 220 milions per a 60 noves botigues i millora logística a Zona Franca de Barcelona

Consum invertirà 220 milions d'euros fins a 2027 per a obrir 60 botigues a Catalunya i modernitzar la seua xarxa logística a la Zona Franca de Barcelona, generant més de 1100 ocupacions.

Cent taulells a Catarroja mostren el nivell de l’aigua després de la dana del 29 d’octubre

L'Ajuntament de Catarroja ha instal·lat cent taulells en diversos carrers per a assenyalar fins a quina altura va arribar l'aigua després de la dana del passat 29 d'octubre, com a record i senyal de la reconstrucció.

Dos hòmens moren ofegats en platges d’Alacant en incidents separats

Dos hòmens, de 73 i 46 anys, moren ofegats en platges diferents d'Alacant després de ser rescatats i atesos sense èxit per equips mèdics d'emergència.

L’escultura de Camilo Sesto finançada pels seus fans se situarà en el museu d’Alcoi

L'escultura de Camilo Sesto, sufragada pels seus seguidors de tot el món, s'instal·larà al pati interior del futur museu dedicat al cantant a Alcoi, Alacant.

Policia Local de Xirivella atén el part d’una dona en ple carrer i garantix la seua atenció immediata

A Xirivella, València, dos agents de la Policia Local van atendre el part d'una dona al carrer, brindant suport fins a l'arribada de l'equip sanitari.