11.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

La comentada pregunta del rei Felip VI a Inés Arrimadas

Arrimadas

Inés Arrimadas | València Diari

 

Inés Arrimadas s’ha sentit reina per un dia. La líder de Ciutadans des de la dimissió d’Albert Rivera ha assistit al Palau de la Zarzuela per a reunir-se amb el rei Felip VI, tal com la resta dels seus companys polítics. Però el rei va parlar amb ella com si fora un vell conegut i no va dubtar en preguntar-li pel seu conegut embaràs.

 

Segons afirma el digital ‘Informalia’, la cap del partit taronja no hauria fet una reverència abans de donar-se la mà amb el rei, un gest que ha sigut molt comentat entre els diferents mitjans de comunicació que es trobaven en el lloc. 

 

Un any políticament dur

L’any 2020 serà un any difícil per a Arrimadas. Comença liderant un partit que compta amb la baixada més gran del Congrés, amb només 10 escons de representació després de perdre quasi 50 en les passades eleccions. A demés, durant les últimes setmanes ha cridat en diferents ocasions a Pedro Sánchez per a que «mire al centre», però el president del Govern en funcions no ha pogut contestar-li, tot i que s’espera que ho faça «en els pròxims dies». Tot i que la seua vida política no està passant pel seu millor moment, el cert és que l’èxit més gran l’està adquirint en la seua vida personal.

 

Políticament, Arrimadas haurà de lluitar per conseguir la força que el partit taronja ha perdut en les últimes eleccions. Ella, per, sort, té les coses clares: «No lideraré un partit en el que no crega». Afirma que l’únic que necessita Ciutadans és «demostrar» que és una formació de centre i, sobretot, que és «útil». «No crec que s’haja de fer un nou partit, ni canviar la ideologia, però fa falta canvis estructurals».

Albert Rivera i Inés Arrimadas al Congrés dels Diputats durant el debat d'investidura (23-07-19)

Arrimadas haurà de començar l’any intentant que Ciutadans torne amb més força al Congrés | GTRES

 

Afirma que «s’ha partit la cara» en Catalunya

Amb la possible investidura de Sánchez en les pròximes setmanes, Arrimadas seguix apostant per un pacte PP, PSOE i C’s «moderat i constitucionalista». Precisament esta serà la seua proposta quan es reunisca amb el líder del PSOE al Congrés el pròxim dilluns, el mateix dia que el socialista es reunix amb el president del PP, Pablo Casado.

 

Ha destacat, també, que ella mateixa «s’ha partit la cara» en Catalunya «per a defensar la igualtat dels espanyols» visquen a on visquen. D’esta forma, justifica la seua negació a un pacte de Govern entre el PSOE i Podemos, argumentant que estos últims «consideren que hi ha territoris de primera i de segona» i que alguns «poden tindre privilegis». Considera que una coalició d’esquerres seria la ruïna: «Jo no vull això per a Espanya, jo vull estabilitat».

 

El seu fill, un oasi entre la tensió 

Arrimadas mai ha ocultat el seu amor cap als xiquets i sempre s’ha mostrat amb moltes ganes de formar una família. Ara, el seu somni està a punt de fer-se realitat. Ella i el seu marit, Xavier Cima, seran pares del seu primer fill en els pròxims mesos després d’una relació de diferents anys que va celebrar-se amb una boda en Jerez de la Frontera.

Inés Arrimadas i el seu marit, Xavier Cima, passejant per Barcelona (9-11-19)

La parella va sorprendre amb la seua relació perquè les seues idees polítiques són molt contràries | GTres

 

El rei no va dubtar a preguntar-li pel seu embaràs en el moment en què la va vore, sabent que la notícia és coneguda nacionalment. La resposta de la política ressalta que no ha sigut tan fàcil com el que aparenta. D’esta forma, parlant tranquil·lament amb el rei, ha confessat que ara es troba millor però que les primeres setmanes se li van presentar amb alguns dolors i molèsties. 

 

La relació amb el seu marit sempre ha sigut una gran ironia, ideològicament parlant. Si bé Arrimadas és una defensora de la unitat d’Espanya, Cima és un nacionalista convençut: exdiputat de CiU. Precisament va ser durant la seua vida política al partit d’Artur Mas a on va conèixer la seua futura parella. Ara, el matrimoni està vivint en Madrid, després d’allunyar-se del que el seu partit denominava com «ambient irreparable» de Catalunya. Tot i això, Arrimadas seguix viatjant a Barcelona cada setmana per a «estar amb els seus». El mateix passa amb Jerez de la Frontera, a on també té família.

 

En definitiva, tant la seua vida personal com professional fa que es convertisca en una «rodamón», com ella mateixa es definix en Instagram. Caldrà vore quin paper ocupa en la formació taronja quan done a llum al seu fill, ja que podria abandonar la política per a centrar-se en la seua família i el seu futur bebé, tal com va fer fa unes setmanes el mateix Rivera, també futur pare amb Malú, la seua parella.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.