La comentada pregunta del rei Felip VI a Inés Arrimadas

Arrimadas

Inés Arrimadas | València Diari

 

Inés Arrimadas s’ha sentit reina per un dia. La líder de Ciutadans des de la dimissió d’Albert Rivera ha assistit al Palau de la Zarzuela per a reunir-se amb el rei Felip VI, tal com la resta dels seus companys polítics. Però el rei va parlar amb ella com si fora un vell conegut i no va dubtar en preguntar-li pel seu conegut embaràs.

 

Segons afirma el digital ‘Informalia’, la cap del partit taronja no hauria fet una reverència abans de donar-se la mà amb el rei, un gest que ha sigut molt comentat entre els diferents mitjans de comunicació que es trobaven en el lloc. 

 

Un any políticament dur

L’any 2020 serà un any difícil per a Arrimadas. Comença liderant un partit que compta amb la baixada més gran del Congrés, amb només 10 escons de representació després de perdre quasi 50 en les passades eleccions. A demés, durant les últimes setmanes ha cridat en diferents ocasions a Pedro Sánchez per a que «mire al centre», però el president del Govern en funcions no ha pogut contestar-li, tot i que s’espera que ho faça «en els pròxims dies». Tot i que la seua vida política no està passant pel seu millor moment, el cert és que l’èxit més gran l’està adquirint en la seua vida personal.

 

Políticament, Arrimadas haurà de lluitar per conseguir la força que el partit taronja ha perdut en les últimes eleccions. Ella, per, sort, té les coses clares: «No lideraré un partit en el que no crega». Afirma que l’únic que necessita Ciutadans és «demostrar» que és una formació de centre i, sobretot, que és «útil». «No crec que s’haja de fer un nou partit, ni canviar la ideologia, però fa falta canvis estructurals».

Albert Rivera i Inés Arrimadas al Congrés dels Diputats durant el debat d'investidura (23-07-19)

Arrimadas haurà de començar l’any intentant que Ciutadans torne amb més força al Congrés | GTRES

 

Afirma que «s’ha partit la cara» en Catalunya

Amb la possible investidura de Sánchez en les pròximes setmanes, Arrimadas seguix apostant per un pacte PP, PSOE i C’s «moderat i constitucionalista». Precisament esta serà la seua proposta quan es reunisca amb el líder del PSOE al Congrés el pròxim dilluns, el mateix dia que el socialista es reunix amb el president del PP, Pablo Casado.

 

Ha destacat, també, que ella mateixa «s’ha partit la cara» en Catalunya «per a defensar la igualtat dels espanyols» visquen a on visquen. D’esta forma, justifica la seua negació a un pacte de Govern entre el PSOE i Podemos, argumentant que estos últims «consideren que hi ha territoris de primera i de segona» i que alguns «poden tindre privilegis». Considera que una coalició d’esquerres seria la ruïna: «Jo no vull això per a Espanya, jo vull estabilitat».

 

El seu fill, un oasi entre la tensió 

Arrimadas mai ha ocultat el seu amor cap als xiquets i sempre s’ha mostrat amb moltes ganes de formar una família. Ara, el seu somni està a punt de fer-se realitat. Ella i el seu marit, Xavier Cima, seran pares del seu primer fill en els pròxims mesos després d’una relació de diferents anys que va celebrar-se amb una boda en Jerez de la Frontera.

Inés Arrimadas i el seu marit, Xavier Cima, passejant per Barcelona (9-11-19)

La parella va sorprendre amb la seua relació perquè les seues idees polítiques són molt contràries | GTres

 

El rei no va dubtar a preguntar-li pel seu embaràs en el moment en què la va vore, sabent que la notícia és coneguda nacionalment. La resposta de la política ressalta que no ha sigut tan fàcil com el que aparenta. D’esta forma, parlant tranquil·lament amb el rei, ha confessat que ara es troba millor però que les primeres setmanes se li van presentar amb alguns dolors i molèsties. 

 

La relació amb el seu marit sempre ha sigut una gran ironia, ideològicament parlant. Si bé Arrimadas és una defensora de la unitat d’Espanya, Cima és un nacionalista convençut: exdiputat de CiU. Precisament va ser durant la seua vida política al partit d’Artur Mas a on va conèixer la seua futura parella. Ara, el matrimoni està vivint en Madrid, després d’allunyar-se del que el seu partit denominava com «ambient irreparable» de Catalunya. Tot i això, Arrimadas seguix viatjant a Barcelona cada setmana per a «estar amb els seus». El mateix passa amb Jerez de la Frontera, a on també té família.

 

En definitiva, tant la seua vida personal com professional fa que es convertisca en una «rodamón», com ella mateixa es definix en Instagram. Caldrà vore quin paper ocupa en la formació taronja quan done a llum al seu fill, ja que podria abandonar la política per a centrar-se en la seua família i el seu futur bebé, tal com va fer fa unes setmanes el mateix Rivera, també futur pare amb Malú, la seua parella.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.

El grup VI de Tercera Federació alça el teló amb quatre grans aspirants a l’ascens

La lliga en el grup VI de Tercera Federació arranca este cap de setmana amb Torrent, Villarreal C, Atlético Levante i Atlético Saguntino com a grans favorits a l’ascens, en una competició amb 18 equips i 34 jornades fins al maig.

Roy Revivo, nou lateral de l’Elx: ‘És un somni jugar la Lliga’

El lateral israelià Roy Revivo s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx, on assegura que complix un somni i vol superar la trajectòria del seu pare a la Lliga espanyola.

Compromís reclama investigar la gestió política de l’incendi de la Devesa

Compromís per València portarà al pròxim ple municipal una moció per crear una comissió d’investigació sobre la gestió de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees de la Devesa de El Saler. L’equip de govern defensa que ha actuat amb transparència i que la prioritat ha de ser aclarir qui va provocar el foc.

València estrena un gran mural de Luis de la Fuente després de ser vandalitzat a Barcelona

La façana del Centre Municipal de Persones Majors de Montolivet exhibix ja un mural de grans dimensions de Luis de la Fuente, reproducció de l’obra que va ser vandalitzada a Barcelona després del títol mundial d’Espanya.

El nou Hospital General de Castelló complix terminis i manté l’estrena per a 2026

Els tràmits del nou Hospital General Universitari de Castelló avancen segons el calendari i Sanitat preveu notícies positives prompte. El centre multiplicarà quiròfans, UCI i habitacions individuals respecte a l’actual hospital.

Santa Bàrbara decreta dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos

Santa Bàrbara ha decretat dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos, després de trobar els seus restes en una vivenda i detindre els pares a València acusats d’homicidi. El cas ha commocionat el municipi, que descriu la família com aparentment integrada i sense senyals evidents de risc.

Pérez Llorca acusa Sánchez de impedir un finançament just per a les autonomies

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Polop que el nou model de finançament autonòmic que impulsa el Govern central és incompatible amb Pedro Sánchez i només busca, segons ell, contentar l’independentisme català. També ha denunciat que totes les autonomies han vist rebutjades les seues al·legacions tècniques i que els valencians han sigut castigats en finançament i infraestructures.