El tennista castellonenc Roberto Bautista ha anunciat este divendres la seua retirada del tennis professional en un acte emotiu al club de tennis Plana Sport de Castelló, on ha confirmat que ‘ha arribat el moment de dir adeu’ i posar punt final a una carrera brillant marcada per una Copa Davis amb Espanya i dotze títols de l’ATP.
Durant la seua intervenció, Bautista s’ha mostrat visiblement emocionat en recordar els seus inicis en estes mateixes pistes i el paper clau de la seua família. ‘M’imagine el meu iaio donant voltes per la pista, de la quantitat de vegades que he fet esprints ací, les hores pegant-li a la pilota…’, ha rememorat davant els assistents.
Agraïment a la família i al tennis
El jugador ha tingut unes paraules molt especials per als seus pares, Joaquín i Esther. ‘Vull donar les gràcies als meus pares, sense ells no hauria pogut aconseguir el que he aconseguit’, ha assegurat Bautista, que en diversos moments no ha pogut contindre les llàgrimes.
El tennista ha reconegut que, gràcies al tennis, ‘s’ha forjat com a persona‘ i li ha ‘fet millorar molt, no deixar de superar-me’. També ha afegit que està ‘molt agraït al tennis i a tot el que m’ha donat’.
Tot i anunciar l’adeu, Bautista encara té pendent disputar un últim encontre. Ha avançat que jugarà en desembre ‘un partit d’exhibició contra un jugador top que és amic meu’, encara que no ha volgut revelar el nom del rival.
Una carrera d’elit mundial
Al llarg de la seua trajectòria, Roberto Bautista ha arribat fins al número 9 del rànquing mundial, posició que va ocupar durant onze setmanes entre 2019 i 2020. En este període també va alçar dotze títols del circuit ATP i va conquistar la Copa Davis amb Espanya en 2019.
Eixa Copa Davis té un significat especial per al castellonenc. L’equip, on també figurava Rafael Nadal, va alçar el trofeu en una edició marcada per la mort del pare del tennista, Joaquín. Bautista el va acomiadar en la seua terra natal i va tornar després a Madrid per a guanyar un punt decisiu que va resultar clau per al títol, en un partit carregat d’emoció.
També en 2019, el jugador de Benlloc va aconseguir la seua única semifinal en un grand slam. La seua trajectòria es va creuar aleshores amb Novak Djokovic, que acabaria proclamant-se campió davant Roger Federer.
Últims tornejos i nou repte en el futbol
Bautista s’ha acomiadat de la competició oficial fa tot just deu dies. Va triar la Copa del Rey disputada a Huelva com a últim torneig jugat a Espanya i com a escenari per a dir adeu a la raqueta davant l’afició.
Després de penjar la raqueta, el castellonenc té previst tornar al futbol, esport que va abandonar als 14 anys per a centrar-se en el tennis quan militava en les categories inferiors del Villarreal. Segons ha explicat, jugarà com Els Ibarsos, equip que competeix en Segona FFCV.
Suport institucional i reconeixement a Castelló
En l’acte de comiat, Bautista ha estat acompanyat per representants institucionals i figures destacades de l’esport valencià. Han assistit l’alcaldessa de Castelló de la Plana, Begoña Carrasco; el director general de l’Esport de la Generalitat Valenciana, Luis Cervera; el president de la Federació Valenciana de Tenis, Paco Vicent; l’exfutbolista del Castellón i del Valencia i amic personal Ángel Dealbert; el seu entrenador, Pepe Vendrell, i Jorge Bellés, president de Plana Sport.
Precisament Bellés, que va ser el primer entrenador de Bautista, ha volgut recordar la tradició tennística de la província. Ha destacat que ‘des del principi el tennis de Castelló ha estat viu, amb molts jugadors top 100, com Sorribes, Gimeno, Ventura’, i ha apuntat que actualment Sara Sorribes és la màxima exponent d’este esport a la província.
L’alcaldessa Begoña Carrasco ha subratllat el vincle del tennista amb la ciutat. Segons ha apuntat, Bautista ‘s’ha guanyat un lloc en el cor dels castellonencs’. ‘També et porten en el seu pel teu humilitat, el teu esforç, el teu talent i el teu compromís. Malgrat tots els èxits, mai has deixat de ser aquell xiquet que va començar a pegar colps a les pilotes en estes instal·lacions i que ha mantingut intacta la seua proximitat amb Castelló’, ha manifestat.
A més, Bautista rebrà un nou homenatge el 15 de desembre, en la Gala del Tenis que se celebrarà a Castelló. En eixe acte, tot el món del tennis del territori i de la Comunitat Valenciana reconeixerà la trajectòria d’una figura que, durant dues dècades, ha sigut una referència per a este esport.









