Compromís denuncia que huit alts càrrecs del Consell no han signat el Codi de Bon Govern

Segons explica la portaveu adjunta de Compromís a Les Corts, Isaura Navarro, el Codi de Bon Govern de la Generalitat dota a les persones que ocupen alts càrrecs d’un instrument que guia les seues actuacions amb l’objectiu de fer unes administracions públiques integres, eficaces, eficients i promoure la millora de la qualitat democràtica i la generació de vincles de confiança entre les institucions i la ciutadania.

“Però hi ha una sèrie d’alts càrrecs del Consell de PP i Vox que sembla que tenen algun tipus d’al·lèrgia cap a esta mesura impulsada per l’anterior govern del Botànic, perquè, hores d’ara, no han complit amb la seua obligació de signar el Codi de Bon Govern”, assenyala la portaveu.

En concret, segons les dades del portal de Transparència de la Generalitat, es tracta de la Directora general d’Infraestructures Sociosanitàries Mª Àngels Ramón-Llin, el Director General de Turisme, José Manuel Camarero, el Secretari autonòmic de Representació davant la Unió Europea i les Comunitats Autònomes Pablo Gustavo Broseta, la Directora general de Representació davant la Unió Europea i les Comunitats Autònomes, Raquel Aguado, el Director de l’Institut Valencià d’Estadística Miguel Ángel Sánchez Navarro, el Secretari autonòmic d’Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia Javier Carlos Bazàn, la Directora de l’Institut Cartogràfic Valencià, Montserrat Tello i el Director general de Costes, Ports i Aeroports, Vicente Martínez.

Navarro ha registrat una sèrie de preguntes al Consell per esbrinar els motius pels quals estos alts càrrecs no han signat el Codi de Bon Govern, “perquè tal volta estan en contra dels compromisos que s’adquireixen amb la firma respecte als criteris de conducta, valors democràtics i principis ètics com la integritat, la sobrietat, l’exemplaritat, la responsabilitat i la cooperació, i si és així la ciutadania té dret a saber-ho”.

La parlamentària de Compromís ha destacat el fet de què entre estos alts càrrecs que no han signat el Codi de Bon Govern, es troben Pablo Brosseta i Raquel Aguado, dos càrrecs de Presidència nomenats per Mazón dels quals Compromís ja ha denunciat greus conductes irregulars, com pagar amb diners públics el seu viatge a Bucarest per assistir a un acte del PP Europeu el passat més de març. No signar el Codi ha sigut tota una declaració d’intencions.

Últimes notícies

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.