Compromís denuncia que huit alts càrrecs del Consell no han signat el Codi de Bon Govern

Segons explica la portaveu adjunta de Compromís a Les Corts, Isaura Navarro, el Codi de Bon Govern de la Generalitat dota a les persones que ocupen alts càrrecs d’un instrument que guia les seues actuacions amb l’objectiu de fer unes administracions públiques integres, eficaces, eficients i promoure la millora de la qualitat democràtica i la generació de vincles de confiança entre les institucions i la ciutadania.

“Però hi ha una sèrie d’alts càrrecs del Consell de PP i Vox que sembla que tenen algun tipus d’al·lèrgia cap a esta mesura impulsada per l’anterior govern del Botànic, perquè, hores d’ara, no han complit amb la seua obligació de signar el Codi de Bon Govern”, assenyala la portaveu.

En concret, segons les dades del portal de Transparència de la Generalitat, es tracta de la Directora general d’Infraestructures Sociosanitàries Mª Àngels Ramón-Llin, el Director General de Turisme, José Manuel Camarero, el Secretari autonòmic de Representació davant la Unió Europea i les Comunitats Autònomes Pablo Gustavo Broseta, la Directora general de Representació davant la Unió Europea i les Comunitats Autònomes, Raquel Aguado, el Director de l’Institut Valencià d’Estadística Miguel Ángel Sánchez Navarro, el Secretari autonòmic d’Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia Javier Carlos Bazàn, la Directora de l’Institut Cartogràfic Valencià, Montserrat Tello i el Director general de Costes, Ports i Aeroports, Vicente Martínez.

Navarro ha registrat una sèrie de preguntes al Consell per esbrinar els motius pels quals estos alts càrrecs no han signat el Codi de Bon Govern, “perquè tal volta estan en contra dels compromisos que s’adquireixen amb la firma respecte als criteris de conducta, valors democràtics i principis ètics com la integritat, la sobrietat, l’exemplaritat, la responsabilitat i la cooperació, i si és així la ciutadania té dret a saber-ho”.

La parlamentària de Compromís ha destacat el fet de què entre estos alts càrrecs que no han signat el Codi de Bon Govern, es troben Pablo Brosseta i Raquel Aguado, dos càrrecs de Presidència nomenats per Mazón dels quals Compromís ja ha denunciat greus conductes irregulars, com pagar amb diners públics el seu viatge a Bucarest per assistir a un acte del PP Europeu el passat més de març. No signar el Codi ha sigut tota una declaració d’intencions.

Últimes notícies

La protesta mensual per la DANA ix de València i arribarà a Alacant el 26 de setembre

La mobilització mensual per la gestió de la DANA de 2024 i contra l’expresident Carlos Mazón se celebrarà el 26 de setembre a Alacant, la primera vegada fora de la província de València. Les entitats reclamen que l’exdirigent deixe l’escó i declare davant la jutgessa de Catarroja.

El Valencia CF encadena el pitjor inici golejador de la seua història

El Valencia CF només ha marcat un gol en les quatre primeres jornades de Lliga, el seu pitjor inici anotador històric, tot i sumar un punt i no signar el seu peor registre quant a punts.

Nit sufocant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa valenciana

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, en una nova nit tòrrida al conjunt del litoral valencià, on moltes localitats no han baixat dels 25 graus.

Setmana de cel ras i calor intensa a València i al sud d’Alacant

Les màximes han baixat a Castelló però es manté la calor intensa a València i al sud d’Alacant, amb cels rasos i avisos de temperatures elevades també per a dimarts.

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.