Compromís denuncia que huit alts càrrecs del Consell no han signat el Codi de Bon Govern

Segons explica la portaveu adjunta de Compromís a Les Corts, Isaura Navarro, el Codi de Bon Govern de la Generalitat dota a les persones que ocupen alts càrrecs d’un instrument que guia les seues actuacions amb l’objectiu de fer unes administracions públiques integres, eficaces, eficients i promoure la millora de la qualitat democràtica i la generació de vincles de confiança entre les institucions i la ciutadania.

“Però hi ha una sèrie d’alts càrrecs del Consell de PP i Vox que sembla que tenen algun tipus d’al·lèrgia cap a esta mesura impulsada per l’anterior govern del Botànic, perquè, hores d’ara, no han complit amb la seua obligació de signar el Codi de Bon Govern”, assenyala la portaveu.

En concret, segons les dades del portal de Transparència de la Generalitat, es tracta de la Directora general d’Infraestructures Sociosanitàries Mª Àngels Ramón-Llin, el Director General de Turisme, José Manuel Camarero, el Secretari autonòmic de Representació davant la Unió Europea i les Comunitats Autònomes Pablo Gustavo Broseta, la Directora general de Representació davant la Unió Europea i les Comunitats Autònomes, Raquel Aguado, el Director de l’Institut Valencià d’Estadística Miguel Ángel Sánchez Navarro, el Secretari autonòmic d’Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia Javier Carlos Bazàn, la Directora de l’Institut Cartogràfic Valencià, Montserrat Tello i el Director general de Costes, Ports i Aeroports, Vicente Martínez.

Navarro ha registrat una sèrie de preguntes al Consell per esbrinar els motius pels quals estos alts càrrecs no han signat el Codi de Bon Govern, “perquè tal volta estan en contra dels compromisos que s’adquireixen amb la firma respecte als criteris de conducta, valors democràtics i principis ètics com la integritat, la sobrietat, l’exemplaritat, la responsabilitat i la cooperació, i si és així la ciutadania té dret a saber-ho”.

La parlamentària de Compromís ha destacat el fet de què entre estos alts càrrecs que no han signat el Codi de Bon Govern, es troben Pablo Brosseta i Raquel Aguado, dos càrrecs de Presidència nomenats per Mazón dels quals Compromís ja ha denunciat greus conductes irregulars, com pagar amb diners públics el seu viatge a Bucarest per assistir a un acte del PP Europeu el passat més de març. No signar el Codi ha sigut tota una declaració d’intencions.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.