Compromís denuncia que huit alts càrrecs del Consell no han signat el Codi de Bon Govern

Segons explica la portaveu adjunta de Compromís a Les Corts, Isaura Navarro, el Codi de Bon Govern de la Generalitat dota a les persones que ocupen alts càrrecs d’un instrument que guia les seues actuacions amb l’objectiu de fer unes administracions públiques integres, eficaces, eficients i promoure la millora de la qualitat democràtica i la generació de vincles de confiança entre les institucions i la ciutadania.

“Però hi ha una sèrie d’alts càrrecs del Consell de PP i Vox que sembla que tenen algun tipus d’al·lèrgia cap a esta mesura impulsada per l’anterior govern del Botànic, perquè, hores d’ara, no han complit amb la seua obligació de signar el Codi de Bon Govern”, assenyala la portaveu.

En concret, segons les dades del portal de Transparència de la Generalitat, es tracta de la Directora general d’Infraestructures Sociosanitàries Mª Àngels Ramón-Llin, el Director General de Turisme, José Manuel Camarero, el Secretari autonòmic de Representació davant la Unió Europea i les Comunitats Autònomes Pablo Gustavo Broseta, la Directora general de Representació davant la Unió Europea i les Comunitats Autònomes, Raquel Aguado, el Director de l’Institut Valencià d’Estadística Miguel Ángel Sánchez Navarro, el Secretari autonòmic d’Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia Javier Carlos Bazàn, la Directora de l’Institut Cartogràfic Valencià, Montserrat Tello i el Director general de Costes, Ports i Aeroports, Vicente Martínez.

Navarro ha registrat una sèrie de preguntes al Consell per esbrinar els motius pels quals estos alts càrrecs no han signat el Codi de Bon Govern, “perquè tal volta estan en contra dels compromisos que s’adquireixen amb la firma respecte als criteris de conducta, valors democràtics i principis ètics com la integritat, la sobrietat, l’exemplaritat, la responsabilitat i la cooperació, i si és així la ciutadania té dret a saber-ho”.

La parlamentària de Compromís ha destacat el fet de què entre estos alts càrrecs que no han signat el Codi de Bon Govern, es troben Pablo Brosseta i Raquel Aguado, dos càrrecs de Presidència nomenats per Mazón dels quals Compromís ja ha denunciat greus conductes irregulars, com pagar amb diners públics el seu viatge a Bucarest per assistir a un acte del PP Europeu el passat més de març. No signar el Codi ha sigut tota una declaració d’intencions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos guàrdies civils reanimen a un veí amb RCP i un desfibril·lador a Alfafar

Dos guàrdies civils de la caserna d'Alfafar reanimen a un veí que va patir un infart a l'eixida del poliesportiu gràcies a les maniobres de RCP i a l'ús d'un desfibril·lador.

Alvise defén davant el Parlament Europeu mantindre la seua immunitat enfront de la causa del Suprem

La comissió d'Assumptes Jurídics del Parlament Europeu ha escoltat a Luis 'Alvise' Pérez abans de decidir si demana retirar la seua immunitat per una investigació del Tribunal Suprem per assetjament a una fiscal de delictes d'odi.

Alemanya vincula a un detingut a Elda i a una dona en Rheine amb un suposat espionatge per a Rússia

La Fiscalia alemanya atribuïx a un ucraïnés detingut a Elda i a una romanesa arrestada en Rheine labors de seguiment contra una persona vinculada a l'enviament de drons a Ucraïna.

El sector aeroespacial valencià es reforça amb un pla estratègic fins a 2030

El sector aeroespacial valencià, amb un creixement pròxim al 50% en el numere d'empreses i una facturacion anual de 735 milions, es recolza en un pla estrategico fins a 2030 per a guanyar posicion internacional. El full de ruta es basara en innovacion, sostenibilitat i colaboracion publique-privada, encara que fins i tot no té pressupost ni terminis tancats.

Detingut en l’aeroport de Múrcia un anglés per l’homicidi d’un txec en una platja de Torrevieja

La Guàrdia Civil ha detingut en l'aeroport de Múrcia a un ciutadà britanico de 40 anys amb antecedents, acusat de matar d'un tret al cap a un home txec en una platja de Torrevieja el passat 1 de març.

Compromís aplaudix que Mazón declare davant la jutgessa per la gestió de la DANA de 2024

Compromís celebra que la jutgessa cite com a testimoni a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024 i li recorda que està obligat a dir la veritat quan declare.

Debat en Les Corts per la Setmana Santa de Sagunt: tradició, igualtat i possible pèrdua de festa nacional

El PP defén compatibilitzar arrelament i inclusió en la Setmana Santa de Sagunt mentres PSPV i Compromís exigixen més fermesa per a garantir la igualtat de les dones en la confraria.

Compromís demana al Síndic de Comptes que investigue les irregularitats del bo comercie d’Alacant

Compromís defendrà en Les Corts una iniciativa perquè el Síndic de Comptes revise les presumptes irregularitats del bo comercie d'Alacant, mentres el PSPV reclama una comissió sobre els fons de Revolta.