Compromís denuncia que huit alts càrrecs del Consell no han signat el Codi de Bon Govern

Segons explica la portaveu adjunta de Compromís a Les Corts, Isaura Navarro, el Codi de Bon Govern de la Generalitat dota a les persones que ocupen alts càrrecs d’un instrument que guia les seues actuacions amb l’objectiu de fer unes administracions públiques integres, eficaces, eficients i promoure la millora de la qualitat democràtica i la generació de vincles de confiança entre les institucions i la ciutadania.

“Però hi ha una sèrie d’alts càrrecs del Consell de PP i Vox que sembla que tenen algun tipus d’al·lèrgia cap a esta mesura impulsada per l’anterior govern del Botànic, perquè, hores d’ara, no han complit amb la seua obligació de signar el Codi de Bon Govern”, assenyala la portaveu.

En concret, segons les dades del portal de Transparència de la Generalitat, es tracta de la Directora general d’Infraestructures Sociosanitàries Mª Àngels Ramón-Llin, el Director General de Turisme, José Manuel Camarero, el Secretari autonòmic de Representació davant la Unió Europea i les Comunitats Autònomes Pablo Gustavo Broseta, la Directora general de Representació davant la Unió Europea i les Comunitats Autònomes, Raquel Aguado, el Director de l’Institut Valencià d’Estadística Miguel Ángel Sánchez Navarro, el Secretari autonòmic d’Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia Javier Carlos Bazàn, la Directora de l’Institut Cartogràfic Valencià, Montserrat Tello i el Director general de Costes, Ports i Aeroports, Vicente Martínez.

Navarro ha registrat una sèrie de preguntes al Consell per esbrinar els motius pels quals estos alts càrrecs no han signat el Codi de Bon Govern, “perquè tal volta estan en contra dels compromisos que s’adquireixen amb la firma respecte als criteris de conducta, valors democràtics i principis ètics com la integritat, la sobrietat, l’exemplaritat, la responsabilitat i la cooperació, i si és així la ciutadania té dret a saber-ho”.

La parlamentària de Compromís ha destacat el fet de què entre estos alts càrrecs que no han signat el Codi de Bon Govern, es troben Pablo Brosseta i Raquel Aguado, dos càrrecs de Presidència nomenats per Mazón dels quals Compromís ja ha denunciat greus conductes irregulars, com pagar amb diners públics el seu viatge a Bucarest per assistir a un acte del PP Europeu el passat més de març. No signar el Codi ha sigut tota una declaració d’intencions.

Últimes notícies

Compromís acusa Catalá de mentir sobre la gestió de l’incendi d’El Saler

Compromís assegura que María José Catalá ha construït un relat interessat sobre l’incendi d’El Saler i li retreu manca d’inversions i contradiccions en poda, canons d’aigua i retardant antiincendis.

Compromís acusa Catalá d’un relat interessat sobre l’incendi de la Devesa de El Saler

Compromís ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de mentir sobre la gestió prèvia a l’incendi de la Devesa de El Saler i d’usar els bombers en la batalla política. La coalició sosté que els projectes i contractes que exhibix l’equip de govern ja estaven en marxa amb l’anterior executiu.

Gandia es concentra per Ceuta i l’alcalde reclama unitat per damunt de les sigles

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha encapçalat una concentració institucional de suport a Ceuta i ha demanat unitat política per damunt de les sigles i els partidismes, amb serenitat i en defensa de la convivència.

El PP acusa el PSPV d’intentar espantar els valencians perquè no isquen a concentrar-se per Ceuta

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE d’intentar desmotivar i espantar els valencians perquè no acudisquen a les concentracions convocades per la FEMP en suport a Ceuta, i ha qualificat aquestes actuacions de pràctiques mafioses. Pastor també ha criticat la doble condició de Diana Morant com a ministra i candidata a la Generalitat.

El PP rebutja valorar l’escrit de Mazón sobre la DANA perquè són “escrits de part”

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha rebutjat pronunciar-se sobre l’escrit que Carlos Mazón ha enviat al jutjat pel cas de la gestió de la DANA, amb l’argument que el partit no comenta “escrits de part” ni tan sols decisions judicials.

Pérez Llorca defensa que el curs escolar ha de començar amb normalitat malgrat les protestes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Agost que no veu cap motiu perquè el curs 2026-27 no comence amb normalitat, malgrat les manifestacions convocades per sindicats educatius com STEPV el 12 de setembre.

Pérez Llorca responsabilitza l’Ajuntament de Villena de la retallada en seguretat del MUVI

El president Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que la reducció del 70 % del pressupost de seguretat del Museu de Villena és decisió municipal i ha traslladat la solidaritat de la Generalitat al poble per la pèrdua del seu llegat.

Harvey Elliott aposta per tornar el València CF a Europa amb gana i motivació

Harvey Elliott, nou migpunt del València CF cedit pel Liverpool, s'ha marcat el repte d'ajudar l'equip a tornar a Europa i ha fixat entre deu i vint gols o assistències com a exigència personal per a esta temporada.