Compromís i PSPV denuncien tancament de València Activa davant Fiscalia per presumpta corrupció

Compromís i el PSPV han anunciat que presentaran una denúncia davant la Fiscalia per la decisió de l’equip de govern de València, integrat per PP i Vox, d’iniciar l’extinció i liquidació definitiva de la fundació municipal València Activa.

Esta mesura va ser adoptada per la Junta de Govern Local, que argumenta que les funcions de la fundació poden ser assumides pels servicis municipals d’ocupació i emprenedoria. No obstant això, els grups d’oposició van advertir que esta decisió podria destruir evidències rellevants.

Denúncies de corrupció i resposta de l’oposició

La portaveu municipal de Compromís, Papi Robles, va confirmar que sol·licitaran una actuació cautelar per a impedir la destrucció d’ordinadors i documents. Robles va vincular el tancament a actes de corrupció relacionats amb un membre del govern local, el regidor de Vox Juanma Badenas, actualment investigat per possibles delictes de prevaricació i malversació, i amb l’alcaldessa María José Catalá, presidenta de València Activa.

Per part seua, el portaveu socialista Borja Sanjuan va expressar que el PP i Vox busquen desmantellar l’agència d’ocupació municipal per a amagar un possible cas de corrupció detectat per l’UCO en contractes irregulars durant la presidència de Catalá.

Impacte en les polítiques d’ocupació de València

Els socialistes van denunciar que la supressió de València Activa podria suposar retallades en les polítiques d’ocupació municipals, afectant directament els veïns de València. Van subratllar que la dissolució no sols oculta presumptes irregularitats, sinó que també posa en risc les iniciatives de suport a l’ocupació i emprenedoria a la ciutat.

En resum, la disputa política entorn de València Activa se centra en acusacions de corrupció que involucren a l’actual alcaldessa i al seu soci de govern, mentres la fundació enfronta una liquidació que genera preocupació per la possible destrucció de proves i l’impacte en servicis públics essencials.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Guillem Sorolla-Recaredo gana el premi La Ciència als Falles de la UPV amb ‘Eureka’

La comissió Guillem Sorolla-Recaredo ha sigut la guanyadora del premi La Ciència als Falles per la falla infantil 'Eureka'. Sainetero Arniches i J.J. Setciències-Port aconseguixen el segon i tercer premi.

El cost laboral va pujar un 1,9% en la Comunitat Valenciana en el 4T de 2025, fins a 2.984,48 €

El cost laboral en la Comunitat Valenciana va pujar un 1,9% en el quart trimestre de 2025, fins a 2.984,48 € per treballador i mes. La pujada va ser menor que la mitjana nacional (+3,8%), amb salaris a l'alça i altres costos impulsats per les cotitzacions.

Detingut per sostraure material pirotècnic de la seua empresa per a vendre-ho a la botiga de la seua dona

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 48 anys per sostraure productes pirotècnics de l'empresa en la qual treballava. Es van intervindre 62.694 articles a la botiga de la seua esposa i s'investiga el destí del material defectuós.

El temps es torça des de demà en la Comunitat Valenciana amb més núvols, vent i baixada de màximes

Hui predominaran els cels buidats i les temperatures pujaran. Des de demà augmentarà la nuvolositat, podran donar-se pluges en el nord de Castelló i baixaran les màximes amb vent del nord-est en el litoral.

El Congrés debat estendre la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El Congrés sotmet hui a presa en consideració la proposta del PP per a ampliar els supòsits de la presó permanent revisable. La reforma afig l'ocultació del cadàver i la reincidència com a criteris per a aplicar esta pena en l'article 140 del Codi Penal.

El Suprem confirma la multa a una jutgessa de Nules per humiliar i insultar a funcionaris

El Tribunal Suprem ha confirmat la sanció de 2.000 euros a la titular del Jutjat 4 de Nules per una falta greu de desconsideració. La fallada rebutja que fora un tracte en confiança.

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.