En juny, 287 conductors han passat a disposició judicial a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per conduir beguts o sense permís, segons ha informat la Guàrdia Civil.
D’estes persones investigades, 138 ho han sigut per conduir sota els efectes de begudes alcohòliques. A més, 6 conductors han sigut posats a disposició judicial per circular amb drogues en el seu organisme.
La Guàrdia Civil ha detallat que 129 conductors han sigut investigats per conduir sense permís o llicència. D’ells, 65 havien perdut tots els punts del permís, 5 estaven privats cautelarment per decisió judicial i 1 ho estava de manera definitiva, també per decisió judicial. Els altres 58 no havien obtingut mai ni permís ni llicència de conduir.
Altres tipus de delictes viaris també han arribat als jutjats en este període. En concret, deu persones han sigut investigades per conducció temerària, dos per excés de velocitat i altres dos per abandonar el lloc de l’accident.
Situació a la província de València
A la província de València, les actuacions s’han concentrat sobretot en l’alcohol i la falta de permís. Els agents han actuat contra 68 conductors que no disposaven ni de permís ni de llicència de conduir.
A més, 77 conductors han sigut investigats per conduir sota els efectes de l’alcohol, la qual cosa suposa una part important del total autonòmic. També s’ha posat a disposició judicial 1 conductor per excés de velocitat.
En la mateixa província, 5 persones han sigut investigades per conduir amb drogues en el seu organisme. Finalment, 4 conductors més han sigut denunciats per conducció temerària, segons les dades facilitades per la Guàrdia Civil.







