10 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Netflix, utilitzada com a reclam d’una nova estafa per Internet

Los clientes ya están recibiendo un mail con las nuevas tarifas de Netflix

Per tal de donar més credibilitat a l’estafa, els estafadors utilitzen el logo de Netflix | València Diari

 

Una de les plataformes de continguts televisius més famoses, Netflix, ha sigut utilitzada com a reclam d’una nova ciberestafa. Segons ha informat l’Oficina de Seguretat de l’Internauta, els ciberestafadors utilitzen una sèrie de correus electrònics a on s’incita a l’usuari de la plataforma a actualitzar les seues dades bancàries. D’eixa manera, els ciberestafadors poden accedir als comptes bancaris dels usuaris estafats. Eixa classe de ciberestafa és coneguda com a ‘Pishing’.

 

 

El fals «actualització de la forma de pagament»

Per tal de poder detectar eixe cas de ‘Pishing’ és imprescindible fixar-se en el títol del presumpte document enviat: «Actualice su información de pago hoy». D’eixa manera, et volen fer creure que existix algun problema amb el cobrament del servici de Netflix i que, per tant, s’han d’actualitzar les dades bancàries. 

 

Si la víctima cau en l’estafa, la web fraudulenta indica, després que haja modificat les dades, que en un període breu de temps rebrà un SMS amb un codi que s’haurà d’introduir per tal de confirmar l’operació. Un codi que no arribarà mai, ja que els ciberestafadors hauran complit el seu objectiu d’obtindre l’accés a les dades bancàries.

 

En el cas que s’haja sigut víctima d’este nou cas de ‘Pishing’, es recomana que s’avise immediatament a la sucursal bancaria per tal de poder evitar que els estafadors facen la sostracció de diners del compte bancari de la víctima. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.