10 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

L’Organització de Consumidors i Usuaris alerta d’una estafa per a robar dades a través de WhatsApp

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris ha alertat als usuaris de la plataforma de missatgeria WhatsApp d’una nova estafa amb la que es pretén furtar les dades personals que es troben en el telèfon.

 

«L’estafa del codi de verificació de WhatsApp en realitat és un cas de phishing (un ciberatac que es basa en la suplantació de la identitat d’una empresa i utilitza el correu electrònic per a propagar-se). Tot comença amb un missatge SMS similar al que envia de WhatsApp cada vegada que es configura l’app en un terminal nou per a vincular l’app en el teu número de telèfon».

 

L’Organització advertix que «si tu no has sol·licitat eixe missatge, és que o algú ha ficat per error el teu número de telèfon quan intentava verificar el seu compte o que algú està intentant accedir al teu compte de manera il·legítima amb la intenció de robar les teues dades». 

 

Claus per no caure en el parany

«Si no has sol·licitat tu el codi de verificació, no faces cas a cap missatge que t’arribe. Sobretot, no punxes en l’enllaç de verificació en cap cas». I, a partir d’este moment, tens l’opció de reforçar la seguretat del teu mòbil amb un pas extra que el mateix Whatsapp et permet afegir:

 

«Activa la verificació en 2 passos de WhatsApp, d’eixa manera, qualsevol intent de verificació del teu número de WhatsApp necessitarà un número PIN de 6 dígits que només tu coneixes». Una opció que és diferent de la de desbloquejar WhatsApp amb l’empremta dactilar.

 

Mentres que el PIN se’t demanarà quan configures l’app en un nou telèfon, la protecció amb empremta dactilar es demana cada volta que accedeixes a WhatsApp per a preservar la privacitat dels teus missatges d’ulls indiscrets.

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.