11 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

L’Organització de Consumidors i Usuaris alerta d’una estafa per a robar dades a través de WhatsApp

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris ha alertat als usuaris de la plataforma de missatgeria WhatsApp d’una nova estafa amb la que es pretén furtar les dades personals que es troben en el telèfon.

 

«L’estafa del codi de verificació de WhatsApp en realitat és un cas de phishing (un ciberatac que es basa en la suplantació de la identitat d’una empresa i utilitza el correu electrònic per a propagar-se). Tot comença amb un missatge SMS similar al que envia de WhatsApp cada vegada que es configura l’app en un terminal nou per a vincular l’app en el teu número de telèfon».

 

L’Organització advertix que «si tu no has sol·licitat eixe missatge, és que o algú ha ficat per error el teu número de telèfon quan intentava verificar el seu compte o que algú està intentant accedir al teu compte de manera il·legítima amb la intenció de robar les teues dades». 

 

Claus per no caure en el parany

«Si no has sol·licitat tu el codi de verificació, no faces cas a cap missatge que t’arribe. Sobretot, no punxes en l’enllaç de verificació en cap cas». I, a partir d’este moment, tens l’opció de reforçar la seguretat del teu mòbil amb un pas extra que el mateix Whatsapp et permet afegir:

 

«Activa la verificació en 2 passos de WhatsApp, d’eixa manera, qualsevol intent de verificació del teu número de WhatsApp necessitarà un número PIN de 6 dígits que només tu coneixes». Una opció que és diferent de la de desbloquejar WhatsApp amb l’empremta dactilar.

 

Mentres que el PIN se’t demanarà quan configures l’app en un nou telèfon, la protecció amb empremta dactilar es demana cada volta que accedeixes a WhatsApp per a preservar la privacitat dels teus missatges d’ulls indiscrets.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.