10.5 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

L’Organització de Consumidors i Usuaris alerta d’una estafa per a robar dades a través de WhatsApp

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris ha alertat als usuaris de la plataforma de missatgeria WhatsApp d’una nova estafa amb la que es pretén furtar les dades personals que es troben en el telèfon.

 

«L’estafa del codi de verificació de WhatsApp en realitat és un cas de phishing (un ciberatac que es basa en la suplantació de la identitat d’una empresa i utilitza el correu electrònic per a propagar-se). Tot comença amb un missatge SMS similar al que envia de WhatsApp cada vegada que es configura l’app en un terminal nou per a vincular l’app en el teu número de telèfon».

 

L’Organització advertix que «si tu no has sol·licitat eixe missatge, és que o algú ha ficat per error el teu número de telèfon quan intentava verificar el seu compte o que algú està intentant accedir al teu compte de manera il·legítima amb la intenció de robar les teues dades». 

 

Claus per no caure en el parany

«Si no has sol·licitat tu el codi de verificació, no faces cas a cap missatge que t’arribe. Sobretot, no punxes en l’enllaç de verificació en cap cas». I, a partir d’este moment, tens l’opció de reforçar la seguretat del teu mòbil amb un pas extra que el mateix Whatsapp et permet afegir:

 

«Activa la verificació en 2 passos de WhatsApp, d’eixa manera, qualsevol intent de verificació del teu número de WhatsApp necessitarà un número PIN de 6 dígits que només tu coneixes». Una opció que és diferent de la de desbloquejar WhatsApp amb l’empremta dactilar.

 

Mentres que el PIN se’t demanarà quan configures l’app en un nou telèfon, la protecció amb empremta dactilar es demana cada volta que accedeixes a WhatsApp per a preservar la privacitat dels teus missatges d’ulls indiscrets.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.