L’Organització de Consumidors i Usuaris alerta d’una estafa per a robar dades a través de WhatsApp

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris ha alertat als usuaris de la plataforma de missatgeria WhatsApp d’una nova estafa amb la que es pretén furtar les dades personals que es troben en el telèfon.

 

«L’estafa del codi de verificació de WhatsApp en realitat és un cas de phishing (un ciberatac que es basa en la suplantació de la identitat d’una empresa i utilitza el correu electrònic per a propagar-se). Tot comença amb un missatge SMS similar al que envia de WhatsApp cada vegada que es configura l’app en un terminal nou per a vincular l’app en el teu número de telèfon».

 

L’Organització advertix que «si tu no has sol·licitat eixe missatge, és que o algú ha ficat per error el teu número de telèfon quan intentava verificar el seu compte o que algú està intentant accedir al teu compte de manera il·legítima amb la intenció de robar les teues dades». 

 

Claus per no caure en el parany

«Si no has sol·licitat tu el codi de verificació, no faces cas a cap missatge que t’arribe. Sobretot, no punxes en l’enllaç de verificació en cap cas». I, a partir d’este moment, tens l’opció de reforçar la seguretat del teu mòbil amb un pas extra que el mateix Whatsapp et permet afegir:

 

«Activa la verificació en 2 passos de WhatsApp, d’eixa manera, qualsevol intent de verificació del teu número de WhatsApp necessitarà un número PIN de 6 dígits que només tu coneixes». Una opció que és diferent de la de desbloquejar WhatsApp amb l’empremta dactilar.

 

Mentres que el PIN se’t demanarà quan configures l’app en un nou telèfon, la protecció amb empremta dactilar es demana cada volta que accedeixes a WhatsApp per a preservar la privacitat dels teus missatges d’ulls indiscrets.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.