L’Organització de Consumidors i Usuaris alerta d’una estafa per a robar dades a través de WhatsApp

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris ha alertat als usuaris de la plataforma de missatgeria WhatsApp d’una nova estafa amb la que es pretén furtar les dades personals que es troben en el telèfon.

 

«L’estafa del codi de verificació de WhatsApp en realitat és un cas de phishing (un ciberatac que es basa en la suplantació de la identitat d’una empresa i utilitza el correu electrònic per a propagar-se). Tot comença amb un missatge SMS similar al que envia de WhatsApp cada vegada que es configura l’app en un terminal nou per a vincular l’app en el teu número de telèfon».

 

L’Organització advertix que «si tu no has sol·licitat eixe missatge, és que o algú ha ficat per error el teu número de telèfon quan intentava verificar el seu compte o que algú està intentant accedir al teu compte de manera il·legítima amb la intenció de robar les teues dades». 

 

Claus per no caure en el parany

«Si no has sol·licitat tu el codi de verificació, no faces cas a cap missatge que t’arribe. Sobretot, no punxes en l’enllaç de verificació en cap cas». I, a partir d’este moment, tens l’opció de reforçar la seguretat del teu mòbil amb un pas extra que el mateix Whatsapp et permet afegir:

 

«Activa la verificació en 2 passos de WhatsApp, d’eixa manera, qualsevol intent de verificació del teu número de WhatsApp necessitarà un número PIN de 6 dígits que només tu coneixes». Una opció que és diferent de la de desbloquejar WhatsApp amb l’empremta dactilar.

 

Mentres que el PIN se’t demanarà quan configures l’app en un nou telèfon, la protecció amb empremta dactilar es demana cada volta que accedeixes a WhatsApp per a preservar la privacitat dels teus missatges d’ulls indiscrets.

 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.