OCU adverteix de pujada de fins al 6,6% en els carburants

Ejemplo de shortcode con estilo
Les contínues pujades del preu dels carburants des del passat 13 d'abril han situat el seu preu (sense descompte), quan es va començar a aplicar la rebaixa de 20 cèntims

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) denúncia una pujada del 5,5% de la gasolina 95 i del 6,6% en el dièsel des del passat 13 d’abril, just abans de l’operació eixida de Setmana Santa. Una pujada que situa els seus preus actuals almenys 6 cèntims per damunt dels quals tenien l’1 d’abril, moment en què es va començar a aplicar la rebaixa de 20 cèntims aprovada pel Govern.

En concret, el preu mitjà de la gasolina 95 aconsegueix ja els 1,886 euros/litre, enfront dels 1,769 euros/litre del 13 d’abril i els 1,800 euros/litre de l’1 d’abril. Per part seua, el preu mitjà del dièsel és hui d’1,899 euros/litre, enfront dels 1,782 euros/litre del 13 d’abril i els 1,836 euro/litre de l’1 d’abril. En tots els casos són preus sense el descompte de 20 cèntims, però inclouen els recollits a Canàries, Ceuta i Melilla, que tenen una menor càrrega tributària.

L’organització considera, per tant, que l’última mesura del Govern per a rebaixar el preu dels carburants resulta ara com ara insuficient, per la qual cosa torna a sol·licitar la supressió temporal d’impostos, tal com succeeix ja amb l’electricitat i la rebaixa de l’IVA al 10%. Una sol·licitud recollida en la Campanya Menys Impostos.

OCU adverteix que els consumidors tenen poques eines per a impedir aquestes pujades, més enllà de prioritzar les cadenes de gasolineres més barates, que solen coincidir amb cadenes low cost i les cadenes de supermercats, però que no sempre estan prop del seu lloc de residència o de treball.

Aquestes pujades són una pèssima notícia per a l’economia de les famílies, que als exagerats preus de l’electricitat i el gas sumen els dels carburants. Un sobreesforç molt important. A més, OCU denuncia la doble factura que suposa aquests increments del preu de l’energia a través de la repercussió en el preu de diferents béns i serveis, com per exemple en els aliments de la cistella de la compra.

Últimes notícies

Tres informes ja advertien que el Museu de Villena necessitava vigilància 24 hores abans del robatori del Tresor

La comissió municipal sobre el robatori del Tresor de Villena ha constatat que tres informes previs recomanaven vigilància física 24 hores al museu. L’oposició reclama més documentació, mentres el govern local defensa que les exigències mínimes de seguretat sí que es complien.

Sis mesos de presó a un empresari per tindre deu empleats sense alta en la Seguretat Social

Un empresari de 42 anys ha sigut condemnat a sis mesos de presó i una multa per tindre tota la plantilla, deu treballadors colombians, sense contracte ni alta en la Seguretat Social a Alacant. La pena de presó ha quedat en suspens sempre que no torne a delinquir.

Divaldirectia complix 10 anys formant directius locals amb tres presidents de la Diputació

La Diputació de València ha celebrat el desé aniversari de Divaldirectia amb la presència dels tres últims presidents i l’inici de la sisena edició del programa, que ha format ja 239 directius locals.

Nicolás Olea, nou doctor honoris causa de la UA: ‘El cos humà no es pot separar del seu ambient’

El metge i catedràtic emèrit Nicolás Olea ha sigut investit doctor honoris causa per la Universitat d’Alacant, on ha defensat que el cos humà està íntimament lligat al seu entorn i que la medicina ha de prevenir el sofriment abans que calga curar-lo.

Elx recorda els dotze guàrdies civils assassinats per ETA en 1986 amb una exposició

La Llotja Medieval d’Elx acull fins al 15 de novembre l’exposició ‘12 vidas. Una herida permanente’, que homenatja els dotze guàrdies civils assassinats per ETA en 1986 a Madrid, entre ells dos agents nascuts a la Comunitat Valenciana.

Fixades les noves declaracions de cinc alcaldes per la gestió de la DANA a València

El jutjat que investiga la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024 ha programat per a novembre i desembre les declaracions de cinc alcaldes de l’Horta i de la comissaria cap de la Unitat Adscrita, com a testimonis. En la mateixa causa continuen investigats l’exconsellera Salomé Pradas i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso.

Josep Puerto demana fe en l’estil del Valencia Basket i intensitat fins al minut 40

El capità del Valencia Basket, Josep Puerto, reclama ser fidels a l’estil de joc i mantindre la intensitat durant tot el partit davant el Maccabi, després de la dolorosa remuntada patida contra l’Olympiacos al Roig Arena.

Elda acull les primeres jornades internacionals de mares escriptores

Elda celebrarà dissabte les primeres Jornades Internacionals de Madres Escritoras, que uniran creació literària i maternitat amb autores de diversos països.