OCU adverteix de pujada de fins al 6,6% en els carburants

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) denúncia una pujada del 5,5% de la gasolina 95 i del 6,6% en el dièsel des del passat 13 d’abril, just abans de l’operació eixida de Setmana Santa. Una pujada que situa els seus preus actuals almenys 6 cèntims per damunt dels quals tenien l’1 d’abril, moment en què es va començar a aplicar la rebaixa de 20 cèntims aprovada pel Govern.

En concret, el preu mitjà de la gasolina 95 aconsegueix ja els 1,886 euros/litre, enfront dels 1,769 euros/litre del 13 d’abril i els 1,800 euros/litre de l’1 d’abril. Per part seua, el preu mitjà del dièsel és hui d’1,899 euros/litre, enfront dels 1,782 euros/litre del 13 d’abril i els 1,836 euro/litre de l’1 d’abril. En tots els casos són preus sense el descompte de 20 cèntims, però inclouen els recollits a Canàries, Ceuta i Melilla, que tenen una menor càrrega tributària.

L’organització considera, per tant, que l’última mesura del Govern per a rebaixar el preu dels carburants resulta ara com ara insuficient, per la qual cosa torna a sol·licitar la supressió temporal d’impostos, tal com succeeix ja amb l’electricitat i la rebaixa de l’IVA al 10%. Una sol·licitud recollida en la Campanya Menys Impostos.

OCU adverteix que els consumidors tenen poques eines per a impedir aquestes pujades, més enllà de prioritzar les cadenes de gasolineres més barates, que solen coincidir amb cadenes low cost i les cadenes de supermercats, però que no sempre estan prop del seu lloc de residència o de treball.

Aquestes pujades són una pèssima notícia per a l’economia de les famílies, que als exagerats preus de l’electricitat i el gas sumen els dels carburants. Un sobreesforç molt important. A més, OCU denuncia la doble factura que suposa aquests increments del preu de l’energia a través de la repercussió en el preu de diferents béns i serveis, com per exemple en els aliments de la cistella de la compra.

Últimes notícies

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.

La jutgessa de la dana reclama al càmera que va gravar Pradas a Carlet com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha ordenat identificar i citar com a testimoni el càmera que va gravar la visita de l’exconsellera Salomé Pradas a Carlet el 29 d’octubre de 2024. La causa també estudia si una nova mort s’atribuirà a la dana, cosa que podria elevar les víctimes a 233.

La UA reclama un pacte d’Estat en educació arran de l’últim informe PISA

La rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, ha exigit un pacte d’Estat en educació després de l’últim informe PISA de l’OCDE i ha reivindicat més finançament i beques en l’acte d’obertura del curs 2026-2027. La consellera d’Educació ha defensat l’acord plurianual 2026-2029 i ha posat en valor l’augment històric del pressupost universitari valencià.

El Levante busca reaccionar davant l’Athletic després de la desfeta contra el Barça

El Levante rep este dimecres l’Athletic Club al Ciutat de València amb la intenció de refer-se de la derrota contra el Barça i consolidar una zona tranquil·la a la taula, mentre els bascos busquen reprendre la seua bona dinàmica després de l’empat davant l’Elche.

La reserva d’aigua cau però el Júcar i el Segura es mantenen per damunt del 50 %

Els embassaments espanyols estan al 61,8 % de capacitat després de perdre 446 hm³ en una setmana. Les conques del Júcar i el Segura baixen lleugerament però es mantenen al voltant del 53 %.