OCU adverteix de pujada de fins al 6,6% en els carburants

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) denúncia una pujada del 5,5% de la gasolina 95 i del 6,6% en el dièsel des del passat 13 d’abril, just abans de l’operació eixida de Setmana Santa. Una pujada que situa els seus preus actuals almenys 6 cèntims per damunt dels quals tenien l’1 d’abril, moment en què es va començar a aplicar la rebaixa de 20 cèntims aprovada pel Govern.

En concret, el preu mitjà de la gasolina 95 aconsegueix ja els 1,886 euros/litre, enfront dels 1,769 euros/litre del 13 d’abril i els 1,800 euros/litre de l’1 d’abril. Per part seua, el preu mitjà del dièsel és hui d’1,899 euros/litre, enfront dels 1,782 euros/litre del 13 d’abril i els 1,836 euro/litre de l’1 d’abril. En tots els casos són preus sense el descompte de 20 cèntims, però inclouen els recollits a Canàries, Ceuta i Melilla, que tenen una menor càrrega tributària.

L’organització considera, per tant, que l’última mesura del Govern per a rebaixar el preu dels carburants resulta ara com ara insuficient, per la qual cosa torna a sol·licitar la supressió temporal d’impostos, tal com succeeix ja amb l’electricitat i la rebaixa de l’IVA al 10%. Una sol·licitud recollida en la Campanya Menys Impostos.

OCU adverteix que els consumidors tenen poques eines per a impedir aquestes pujades, més enllà de prioritzar les cadenes de gasolineres més barates, que solen coincidir amb cadenes low cost i les cadenes de supermercats, però que no sempre estan prop del seu lloc de residència o de treball.

Aquestes pujades són una pèssima notícia per a l’economia de les famílies, que als exagerats preus de l’electricitat i el gas sumen els dels carburants. Un sobreesforç molt important. A més, OCU denuncia la doble factura que suposa aquests increments del preu de l’energia a través de la repercussió en el preu de diferents béns i serveis, com per exemple en els aliments de la cistella de la compra.

Últimes notícies

València coneixerà el dimarts 13 d’octubre les seues falleres majors de 2027

La ciutat de València sabrà dimarts 13 d’octubre qui seran les falleres majors de 2027, triades entre 26 candidates i anunciades per telefonada de l’alcaldessa María José Catalá.

L’editorial valenciana Bamba recupera Anaïs Nin amb una de les seues novel·les clau

L’editorial valenciana Bamba ha anunciat la publicació d’Una espia en la casa del amor, novel·la clau d’Anaïs Nin, després de dècades fora de circulació a Espanya. El llibre, que eixirà a la venda el 14 d’octubre, forma part de la seua Biblioteca Anaïs Nin i servirà per a preparar la commemoració del 50 aniversari de la mort de l’autora en 2027.

El debat sobre l’habitatge marcarà el pròxim ple de Les Corts amb control a Pérez Llorca

El pròxim ple de Les Corts Valencianes, avançat a dimarts, se centrarà en l’habitatge i inclourà el dimecres la segona sessió de control al president Juanfran Pérez Llorca.

Els partits valencians amaguen encara les seues llistes per a un 29-N que consideren clau

Els principals partits de la Comunitat Valenciana mantenen la incògnita sobre qui encapçalarà les llistes del 29-N, uns comicis que veuen decisius i en què busquen millorar els resultats de 2023.

Máximo Quiles es corona campió del món de Moto3 amb una nova exhibició a Indonèsia

Máximo 'Meridio' Quiles ha tancat el títol mundial de Moto3 al Gran Premi d'Indonèsia, que ha guanyat amb una autoritat incontestable. El murcià és el primer campió de la categoria que assegura el títol a cinc grans premis del final.

Pugen les temperatures i el cel es manté poc nuvolós en la Comunitat Valenciana

Este diumenge l’ambient serà assolellat i més càlid en la Comunitat Valenciana, amb vent fluix i cel poc nuvolós. Dilluns, festiu, continuarà la calma, amb mínimes en ascens i temperatures diürnes sense canvis importants.

Com sol·licitar el vot per correu per a les eleccions del 29N?

Els electors poden fer el tràmit fins al 19 de novembre i entregar el vot fins al dia 25

El Villarreal se’n va del Bernabéu sense premi després d’un gran partit

El Villarreal ha perdut 1-0 davant el Real Madrid al Santiago Bernabéu després d’un partit seriós, cosa que Íñigo Pérez ha qualificat de frustrant. L’entrenador creu que l’equip ha merescut més però admet la manca d’encert en els metres finals.