OCU adverteix de pujada de fins al 6,6% en els carburants

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) denúncia una pujada del 5,5% de la gasolina 95 i del 6,6% en el dièsel des del passat 13 d’abril, just abans de l’operació eixida de Setmana Santa. Una pujada que situa els seus preus actuals almenys 6 cèntims per damunt dels quals tenien l’1 d’abril, moment en què es va començar a aplicar la rebaixa de 20 cèntims aprovada pel Govern.

En concret, el preu mitjà de la gasolina 95 aconsegueix ja els 1,886 euros/litre, enfront dels 1,769 euros/litre del 13 d’abril i els 1,800 euros/litre de l’1 d’abril. Per part seua, el preu mitjà del dièsel és hui d’1,899 euros/litre, enfront dels 1,782 euros/litre del 13 d’abril i els 1,836 euro/litre de l’1 d’abril. En tots els casos són preus sense el descompte de 20 cèntims, però inclouen els recollits a Canàries, Ceuta i Melilla, que tenen una menor càrrega tributària.

L’organització considera, per tant, que l’última mesura del Govern per a rebaixar el preu dels carburants resulta ara com ara insuficient, per la qual cosa torna a sol·licitar la supressió temporal d’impostos, tal com succeeix ja amb l’electricitat i la rebaixa de l’IVA al 10%. Una sol·licitud recollida en la Campanya Menys Impostos.

OCU adverteix que els consumidors tenen poques eines per a impedir aquestes pujades, més enllà de prioritzar les cadenes de gasolineres més barates, que solen coincidir amb cadenes low cost i les cadenes de supermercats, però que no sempre estan prop del seu lloc de residència o de treball.

Aquestes pujades són una pèssima notícia per a l’economia de les famílies, que als exagerats preus de l’electricitat i el gas sumen els dels carburants. Un sobreesforç molt important. A més, OCU denuncia la doble factura que suposa aquests increments del preu de l’energia a través de la repercussió en el preu de diferents béns i serveis, com per exemple en els aliments de la cistella de la compra.

Últimes notícies

El Tavernes de la Valldigna farà de local a Mestalla contra el València en Copa

El partit de primera ronda de la Copa del Rei entre el Tavernes de la Valldigna i el València es disputarà el 28 d’octubre a Mestalla, amb el conjunt vallero com a local administratiu davant els requisits federatius.

Ferit greu un home en rebre un tir per l’esquena prop del Palau de Congressos de València

Un home ha resultat ferit per arma de foc este dimarts a última hora de la vesprada, després de rebre un tir per l’esquena a la zona del Palau de Congressos de València. La Policia Nacional investiga els fets i el tirotejador encara no ha sigut detingut.

Ovació del Roig Arena a Jean Montero en la seua tornada com a rival

El Roig Arena s’ha posat en peu per ovacionar Jean Montero en la seua primera visita com a jugador de l’Olympiacos, després de liderar la històrica última temporada del Valencia Basket. El club taronja ha projectat un vídeo amb els seus èxits abans del partit d’Euroliga.

Luiz Júnior torna a la porteria del Villarreal en la visita del Nàpols

Luiz Júnior recupera la titularitat amb el Villarreal per la baixa d’última hora de Peter Gulacsi en el duel de Champions contra el Nàpols, amb Gerard Moreno i Mikautadze com a referents ofensius.

Beatriz Blanco, nova fallera major de València per a les Falles de 2027

Beatriz Blanco ha sigut triada fallera major de València per a l’exercici de 2027 i la xiqueta Julia Vizcayno representarà el món infantil. L’alcaldessa María José Catalá ho ha anunciat després del veredicte del jurat i de les tradicionals telefonades.

Atracament violent a la vivenda de Gulacsi mentre era amb la família

El porter del Villarreal Peter Gulacsi ha patit un robatori a mà armada esta matinada a la seua vivenda de Puçol mentre estava amb la família. El futbolista es perdrà el duel de Champions contra el Nàpols, encara que ni ell ni els seus familiars han resultat ferits.

El ple de la Diputació tomba la crítica del PSPV i reivindica la seua gestió de la DANA

El ple extraordinari de la Diputació de València ha rebutjat una moció del PSPV que qüestionava la gestió de la DANA d’octubre de 2024, mentres el govern provincial ha defensat l’atenció als municipis afectats i les inversions en aigua i carreteres. El debat ha estat marcat per l’abandonament de la sala per part dels socialistes i per les peticions de dimissió del president, Vicent Mompó, per part de Compromís.

El Teatre Principal de València busca futur amb cooperació institucional i 60 milions sobre la taula

El Teatre Principal de València, tancat des del 22 de setembre per riscos estructurals, s’està planificant amb una inversió estimada de més de 60 milions i amb cooperació entre Generalitat, Diputació i Ajuntament. Mentrestant, la programació teatral s’ha traslladat al Teatre Martín i Soler, on la consellera Carmen Ortí assegura que la seguretat està garantida.