11.6 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

El superaliment de Mercadona que ha tornat i vola de les estanteries

 

Mercadona ha triomfat amb el seu salmó al natural enllaunat. Hi ha productes de la cadena de supermercats que són tot un èxit, fins al punt que s’esgoten i desapareixen ràpidament i són objecte d’interès en les xarxes socials.

 

El cas del salmó enllaunat

Este ha sigut el cas del salmó natural d’Hacendado que la companyia va traure fa un any. El salmó és un dels aliments més saludables. És una excel·lent font de vitamines B12 i B6, proteïnes, àcids grassos essencials, minerals com el seleni o el magnesi, i a demés, és ric en calci.

 

La seua popularitat va incrementar quan es va descobrir que, a demés, era beneficiós per al cor i el sistema circulatori, gràcies al seu contingut d’omega-3 i la quantitat d’àcid gras que repara els teixits, baixa la pressió arterial, endurix les artèries i allunya les possibilitats de patir atacs de cor.

 

Durant mesos, l’estanteria que se situa entremig de les llaunes de boníto del nord en escabetx de la marca Hacendado i les xicotetes caixes blaves de ventresca de tonyina en oli d’oliva, va quedar buit.

 

La decisió de Mercadona

Que la cadena no tinguera este superaliment en les seues botigues, va provocar una revolució en les xarxes i va generar una onada de preguntes d’usuaris que ja contemplaven el producte sí o sí en les seues compres setmanals, cosa comprensible si tenim en compte tots els beneficis que presenta el salmó, venut a demés a un preu econòmic, de 2,65 euros.

 

Dies després de les preguntes dels clients, la cadena de supermercats presidida per Juan Roig va informar que treballava a tota màquina per a reposar el producte abans de Nadal, però no ho va conseguir. No obstant això, en gener d’este mateix any l’espera va acabar i el salmó natural enllaunat d’Hacendado va tornar a triomfar als supermercats Mercadona.

 

 

 

Com hem pogut vore, el salmó en llauna s’ha convertit en un dels articles preferits de molts clients en l’últim any. En concret des de mitjans de 2018, quan la cadena va començar a incloure’l en les seues estanteries com a part de la seua oferta.

 

Un producte essencial del ‘realfooding’

El reconegut ‘influencer’ i nutricionista Carlos Ríos és un dels que ha contribuït que el salmó enllaunat siga un dels aliments més estimats pels consumidors. Ríos va afegir el producte en una publicació d’Instagram en la que recomanava alguns articles per a fer un sopar ràpid, entre els que es trobaven els pebrots rostits, quinoa, olives, advocat i com no, el salmó.

 

Les conserves de peix solen generar molts dubtes entre els consumidors que es disposen a seguir una dieta equilibrada, però el mateix Ríos va explicar una volta en ‘El Comidista’ que sempre que estes siguen al natural o en oli d’oliva, són més sans que en oli de gira-sol, tot i que s’hauria de «prioritzar el peix fresc».

 

 

En general, el salmó seguix tenint la reputació d’aliment sa. Mercadona no només el ven enllaunat, sinó també fumat, marinat, al curri, fresc, sense aletes ni escates i, a voltes, en rodanxes. L’empresa també ha intentat innovar i ha començat a comercialitzar una pizza de salmó i gambes, un sandvitx de salmó i formatge i makis de salmó, entre altres.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.