10.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

El superaliment de Mercadona que ha tornat i vola de les estanteries

 

Mercadona ha triomfat amb el seu salmó al natural enllaunat. Hi ha productes de la cadena de supermercats que són tot un èxit, fins al punt que s’esgoten i desapareixen ràpidament i són objecte d’interès en les xarxes socials.

 

El cas del salmó enllaunat

Este ha sigut el cas del salmó natural d’Hacendado que la companyia va traure fa un any. El salmó és un dels aliments més saludables. És una excel·lent font de vitamines B12 i B6, proteïnes, àcids grassos essencials, minerals com el seleni o el magnesi, i a demés, és ric en calci.

 

La seua popularitat va incrementar quan es va descobrir que, a demés, era beneficiós per al cor i el sistema circulatori, gràcies al seu contingut d’omega-3 i la quantitat d’àcid gras que repara els teixits, baixa la pressió arterial, endurix les artèries i allunya les possibilitats de patir atacs de cor.

 

Durant mesos, l’estanteria que se situa entremig de les llaunes de boníto del nord en escabetx de la marca Hacendado i les xicotetes caixes blaves de ventresca de tonyina en oli d’oliva, va quedar buit.

 

La decisió de Mercadona

Que la cadena no tinguera este superaliment en les seues botigues, va provocar una revolució en les xarxes i va generar una onada de preguntes d’usuaris que ja contemplaven el producte sí o sí en les seues compres setmanals, cosa comprensible si tenim en compte tots els beneficis que presenta el salmó, venut a demés a un preu econòmic, de 2,65 euros.

 

Dies després de les preguntes dels clients, la cadena de supermercats presidida per Juan Roig va informar que treballava a tota màquina per a reposar el producte abans de Nadal, però no ho va conseguir. No obstant això, en gener d’este mateix any l’espera va acabar i el salmó natural enllaunat d’Hacendado va tornar a triomfar als supermercats Mercadona.

 

 

 

Com hem pogut vore, el salmó en llauna s’ha convertit en un dels articles preferits de molts clients en l’últim any. En concret des de mitjans de 2018, quan la cadena va començar a incloure’l en les seues estanteries com a part de la seua oferta.

 

Un producte essencial del ‘realfooding’

El reconegut ‘influencer’ i nutricionista Carlos Ríos és un dels que ha contribuït que el salmó enllaunat siga un dels aliments més estimats pels consumidors. Ríos va afegir el producte en una publicació d’Instagram en la que recomanava alguns articles per a fer un sopar ràpid, entre els que es trobaven els pebrots rostits, quinoa, olives, advocat i com no, el salmó.

 

Les conserves de peix solen generar molts dubtes entre els consumidors que es disposen a seguir una dieta equilibrada, però el mateix Ríos va explicar una volta en ‘El Comidista’ que sempre que estes siguen al natural o en oli d’oliva, són més sans que en oli de gira-sol, tot i que s’hauria de «prioritzar el peix fresc».

 

 

En general, el salmó seguix tenint la reputació d’aliment sa. Mercadona no només el ven enllaunat, sinó també fumat, marinat, al curri, fresc, sense aletes ni escates i, a voltes, en rodanxes. L’empresa també ha intentat innovar i ha començat a comercialitzar una pizza de salmó i gambes, un sandvitx de salmó i formatge i makis de salmó, entre altres.

Últimes notícies

Segona detenció d’una falsa doctora per teràpies inventades i receptes sense llicència

La Guàrdia Civil ha detingut de nou a Burgos a una dona que es feia passar per metgessa, al costat del seu fill i la seua exparella, per receptar sense llicència i vendre teràpies falses. Almenys deu víctimes a Astúries, Burgos, Guipúscoa i València han denunciat, i la investigació continua oberta.

Cap de setmana amb pluges, neu en el nord de Castelló i màximes en descens

El cap de setmana deixarà precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis intensos en el nord de Castelló i cota de neu de 1.000-1.200 m. Les màximes baixaran i el vent anirà rolando, afavorint més nuvolositat.

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.