21.2 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Es continua rastrejant el fons marí de Tenerife per a obtenir noves pistes sobre les xiquetes de Tenerife

Ja fa més d’un mes que vivim un mal son desde que el 27 d’abril el pare d’Anna i Olivia, Tomás Gimeno, no les entregara a la seua mare Beatriz. En este temps, la búsuqeda està sent exhaustiva i ara se centra a rastrejar el fons marí per a obtenir noves pistes.

Recerca exhaustiva amb el vaixell Ángeles Alvariño

El vaixell Ángeles Alvariño, ja porta set dies consecutius amb una búsqueda exhaustiva. Este vaixell l’ha posat a disposició l’Institut Espanyol d’Oceanografia, està rastrejant el fons marí i porta incorporats un sonar i un robot per a examinar una àrea d’unes 10 milles quadrades, enfront del litoral de Santa Cruz de Tenerife, prestant especial atenció en la zona on va ser trobada la barca de Tomás Gimeno. En els dies que porta treballant, el vaixell no ha trobat cap objecte rellevant per al cas.

Els investigadors han pogut realitzar un duplicat de la targeta del mòbil del pare de les xiquetes de Tenerife amb la qual s’estan obtenint dades sobre els seus últims moviments i que ha permés, per exemple, delimitar una àrea per als treballs de l’Ángeles Alvariño.

Els últims passos de Tomás Gimeno

En esta búsqueda també s’han pogut reconstruir els últims passos de Tomás Gimeno. El dia de la desaparició, Gimeno va estar al port on tenia atracada la seua barca i les càmeres de seguretat i el vigilant van veure com introduïa dos macutos en l’embarcació i després va salpar per a tornar a les 2 hores. En este període de temps, va rebre una trucada de la mare de les xicotetes i li va dir “no veuràs mai més a les xiquetes“.

Després, va tornar al port per comprar tabac i un carregador i va tornar a eixir a la mar. L’endemà, el 28 d’abril, es troba la seua barca a la deriva i sense ningú a bord. En esta zona, el dispositiu de cerca va trobar surant en la mar una cadira de retenció infantil pertanyent a una de les xiquetes.

A més, la Guàrdia Civil ha registrat en diverses ocasions el domicili de Gimeno i també han comprovat que va fer alguns traspassos de pertinences, com un cotxe d’alta gamma, que va donar al seu pare uns dies abans de la desaparició.

Les principals preguntes

La Guardia Civil seguix investigant el perquè de la desapareició de les xiquetes de Tenerife i ha eleborat un ‘perfil psicològic’ i veuen probable que el principal motiu haja estat la separació de la mare d’Anna i Olivia i posteriorment descobrir que tenia una nova parella.

El principal interrogant continua sent el seu parador. En els primers moments de la recerca, es va arribar a pensar que Tomás Gimeno no havia eixit de Tenerife i després es va creure que podria haver fugit a Sud-àfrica. No obstant això, cap d’estes hipòtesis s’ha confirmat i es continua treballant per a trobar noves pistes i porten al seu parador.

Des de l’entorn de la mare continuen confiant que els 3 segueixen amb vida. Un portaveu de la família ha assegurat que creuen que “no hi ha cap indici per a pensar en el pitjor dels desenllaços. El pitjor inimaginable ha quedat descartat.”

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.