Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026 amb ‘Redimonis’, una sàtira sobre dimonis que aguaiten disfressats de salut, diners, amor, èxit, poder i joventut, realitzada per l’artista David Sánchez Llongo.

La proposta ha plantejat una mirada crítica a eixes promeses seductores que, sota aparença de benestar o progrés, poden convertir-se en paranys. En vestir els dimonis amb valors socialment desitjables, l’obra ha subratllat com la busca de l’èxit o del poder acaba condicionant conductes i expectatives, i ha connectat amb un públic que reconeix en eixes figures tensions quotidianes.

Podi i continuïtat de l’èxit

La falla ha sigut dissenyada per Daniel Gómez i ha costat 260.000 euros, el pressupost més alt de la Secció Especial. Eixa inversió ha recolzat l’escala i el nivell de detall del projecte, i ha reforçat l’aposta artística de la comissió en este exercici.

Amb este guardó, la comissió ha repetit el primer premi de la Secció Especial que va aconseguir en 2025; eixe any també va aconseguir el primer premi de la secció especial infantil, de manera que ha encadenat triomfs consecutius que consoliden el seu palmarés recent.

El jurat ha atorgat el segon premi a la falla Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana amb el lema ‘Sent-i-ment’ (Sentiment), de l’artista Josué Beitia, i el tercer a Na Jordana, amb ‘Passions a la deriva’ (passions a la deriva), de Mario Gual de l’Olmo. La fallada ha sigut llegit este dilluns pel president de la Junta Central Fallera i regidor de Falles, Santiago Ballester.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic s'ha convertit en el primer artista faller estranger a guanyar el ninot indultat infantil i a portar a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal al primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El seu projecte destaca per la coordinació amb Ramón Pla, el suport de la comissió i l'ús de materials més sostenibles.