Bruce Willis, diagnosticat de demència frontotemporal, ‘una malaltia cruel sense tractament’

La família de Bruce Willis ha anunciat aquest dijous que l’actor estatunidenc, de 67 anys, pateix demència frontotemporal, “una malaltia cruel per a la qual no existeix tractament“.

“La condició de Bruce ha progressat i ara tenim un diagnòstic més específic: demència frontotemporal“, han informat a través d’un comunicat la seua dona, Emma Hemming; les seues dues filles en comú, Mabel i Evelyn; el seu ex Demi Moore; i les tres filles que va tindre al costat d’ella, Rumer, Tallulah i Scout.

La malaltia és causada per un grup de trastorns que gradualment danyen els lòbuls frontal i temporal del cervell, àrees generalment associades amb la personalitat, el comportament i el llenguatge.

A causa dels seus símptomes, que poden variar depenent de la persona i de la zona específica afectada, pot diagnosticar-se per error com un problema psiquiàtric o com la malaltia d’Alzheimer. No obstant això, la demència frontotemporal tendeix a presentar-se en edats més primerenques. Concretament entre els 40 i els 65 anys.

Símptomes de la demència frontotemporal

• Comportament social cada vegada més inapropiat
• Pèrdua d’empatia i altres habilitats interpersonals, com ser sensible als sentiments dels altres
• Falta de judici
• Pèrdua d’inhibició
• Falta d’interés (apatia), que pot confondre’s amb depressió
• Comportament compulsiu repetitiu, com donar colpets, aplaudir o llepar-se els llavis
• Una disminució en la higiene personal
• Canvis en els hàbits alimentosos, en general menjar en excés o desenvolupar una preferència pels dolços i els carbohidrats
• Menjar objectes no comestibles
• Voler compulsivament emportar-se coses a la boca.
• Problemes de la parla i del llenguatge


L’entorn del guanyador d’un Globo d’Or ha contat que aquest pateix “una malaltia cruel” per a la qual hui dia “no existeixen tractaments“. Per això, la seua família afirma sentir-se apesarada, encara que tranquil·la per tindre un diagnòstic clar.

En el text, el cercle de Willis apunta que fa falta “molta més consciència i investigació” sobre la demència frontotemporal -coneguda com FTD-, encara que té esperança que la medicina puga trobar vies per a enfrontar-la dins d’un temps.

Els familiars del protagonista de pel·lícules com ‘El Sexto Sentido’ o ‘Pulp fiction’ han volgut ressaltar, a més, “l’alegria” que l’actor “sempre ha tingut i que ha contagiat a tots els que li envolten”. Per això, pretenen ajudar-ho “a viure una vida el més plena possible“.

Per a les persones menors de 60 anys és la forma més comuna de demència, i pel fet que obtindre el diagnòstic pot portar anys, és probable que siga molt més freqüent del que sabem”, han afegit, animant a demanar ajuda a l’Associació per a la degeneració frontotemporal.


La família de l’artista va anunciar el mes de setembre passat que aquest havia de retirar-se del cinema per motius de salut, perquè al principi va ser diagnosticat d’afàsia, un trastorn que li provocava la pèrdua de la capacitat d’expressar-se o comprendre el llenguatge escrit o parlat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig