Bruce Willis, diagnosticat de demència frontotemporal, ‘una malaltia cruel sense tractament’

La família de Bruce Willis ha anunciat aquest dijous que l’actor estatunidenc, de 67 anys, pateix demència frontotemporal, «una malaltia cruel per a la qual no existeix tractament«.

«La condició de Bruce ha progressat i ara tenim un diagnòstic més específic: demència frontotemporal«, han informat a través d’un comunicat la seua dona, Emma Hemming; les seues dues filles en comú, Mabel i Evelyn; el seu ex Demi Moore; i les tres filles que va tindre al costat d’ella, Rumer, Tallulah i Scout.

La malaltia és causada per un grup de trastorns que gradualment danyen els lòbuls frontal i temporal del cervell, àrees generalment associades amb la personalitat, el comportament i el llenguatge.

A causa dels seus símptomes, que poden variar depenent de la persona i de la zona específica afectada, pot diagnosticar-se per error com un problema psiquiàtric o com la malaltia d’Alzheimer. No obstant això, la demència frontotemporal tendeix a presentar-se en edats més primerenques. Concretament entre els 40 i els 65 anys.

Símptomes de la demència frontotemporal

• Comportament social cada vegada més inapropiat
• Pèrdua d’empatia i altres habilitats interpersonals, com ser sensible als sentiments dels altres
• Falta de judici
• Pèrdua d’inhibició
• Falta d’interés (apatia), que pot confondre’s amb depressió
• Comportament compulsiu repetitiu, com donar colpets, aplaudir o llepar-se els llavis
• Una disminució en la higiene personal
• Canvis en els hàbits alimentosos, en general menjar en excés o desenvolupar una preferència pels dolços i els carbohidrats
• Menjar objectes no comestibles
• Voler compulsivament emportar-se coses a la boca.
• Problemes de la parla i del llenguatge


L’entorn del guanyador d’un Globo d’Or ha contat que aquest pateix «una malaltia cruel» per a la qual hui dia «no existeixen tractaments«. Per això, la seua família afirma sentir-se apesarada, encara que tranquil·la per tindre un diagnòstic clar.

En el text, el cercle de Willis apunta que fa falta «molta més consciència i investigació» sobre la demència frontotemporal -coneguda com FTD-, encara que té esperança que la medicina puga trobar vies per a enfrontar-la dins d’un temps.

Els familiars del protagonista de pel·lícules com ‘El Sexto Sentido’ o ‘Pulp fiction’ han volgut ressaltar, a més, «l’alegria» que l’actor «sempre ha tingut i que ha contagiat a tots els que li envolten». Per això, pretenen ajudar-ho «a viure una vida el més plena possible«.

«Per a les persones menors de 60 anys és la forma més comuna de demència, i pel fet que obtindre el diagnòstic pot portar anys, és probable que siga molt més freqüent del que sabem», han afegit, animant a demanar ajuda a l’Associació per a la degeneració frontotemporal.


La família de l’artista va anunciar el mes de setembre passat que aquest havia de retirar-se del cinema per motius de salut, perquè al principi va ser diagnosticat d’afàsia, un trastorn que li provocava la pèrdua de la capacitat d’expressar-se o comprendre el llenguatge escrit o parlat.

Últimes notícies

Controlat l’incendi forestal d’Aras de los Olmos després d’una nit de treball

L’incendi forestal declarat diumenge a la nit a Aras de los Olmos (València) ha quedat controlat este dilluns de bon matí després d’una nit d’intens treball dels serveis d’emergència.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’incendi de Tírig després de la tercera nit d’atac terrestre

Un total de 18 mitjans aeris s’han afegit ja a l’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha cremat 684 hectàrees i ha obligat a evacuar Catí, mentres es manté el risc extrem d’incendis en tota la Comunitat Valenciana.

Xubascos molt forts amb pedra gran en l’interior de Castelló i València este dilluns

La Aemet ha activat un avís per ruixats i tempestes molt fortes o torrencials en l’interior de Castelló i València, amb pedra gran i ratxes de vent molt intenses, i perill també al litoral sud valencià.

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.