Bruce Willis, diagnosticat de demència frontotemporal, ‘una malaltia cruel sense tractament’

La família de Bruce Willis ha anunciat aquest dijous que l’actor estatunidenc, de 67 anys, pateix demència frontotemporal, «una malaltia cruel per a la qual no existeix tractament«.

«La condició de Bruce ha progressat i ara tenim un diagnòstic més específic: demència frontotemporal«, han informat a través d’un comunicat la seua dona, Emma Hemming; les seues dues filles en comú, Mabel i Evelyn; el seu ex Demi Moore; i les tres filles que va tindre al costat d’ella, Rumer, Tallulah i Scout.

La malaltia és causada per un grup de trastorns que gradualment danyen els lòbuls frontal i temporal del cervell, àrees generalment associades amb la personalitat, el comportament i el llenguatge.

A causa dels seus símptomes, que poden variar depenent de la persona i de la zona específica afectada, pot diagnosticar-se per error com un problema psiquiàtric o com la malaltia d’Alzheimer. No obstant això, la demència frontotemporal tendeix a presentar-se en edats més primerenques. Concretament entre els 40 i els 65 anys.

Símptomes de la demència frontotemporal

• Comportament social cada vegada més inapropiat
• Pèrdua d’empatia i altres habilitats interpersonals, com ser sensible als sentiments dels altres
• Falta de judici
• Pèrdua d’inhibició
• Falta d’interés (apatia), que pot confondre’s amb depressió
• Comportament compulsiu repetitiu, com donar colpets, aplaudir o llepar-se els llavis
• Una disminució en la higiene personal
• Canvis en els hàbits alimentosos, en general menjar en excés o desenvolupar una preferència pels dolços i els carbohidrats
• Menjar objectes no comestibles
• Voler compulsivament emportar-se coses a la boca.
• Problemes de la parla i del llenguatge


L’entorn del guanyador d’un Globo d’Or ha contat que aquest pateix «una malaltia cruel» per a la qual hui dia «no existeixen tractaments«. Per això, la seua família afirma sentir-se apesarada, encara que tranquil·la per tindre un diagnòstic clar.

En el text, el cercle de Willis apunta que fa falta «molta més consciència i investigació» sobre la demència frontotemporal -coneguda com FTD-, encara que té esperança que la medicina puga trobar vies per a enfrontar-la dins d’un temps.

Els familiars del protagonista de pel·lícules com ‘El Sexto Sentido’ o ‘Pulp fiction’ han volgut ressaltar, a més, «l’alegria» que l’actor «sempre ha tingut i que ha contagiat a tots els que li envolten». Per això, pretenen ajudar-ho «a viure una vida el més plena possible«.

«Per a les persones menors de 60 anys és la forma més comuna de demència, i pel fet que obtindre el diagnòstic pot portar anys, és probable que siga molt més freqüent del que sabem», han afegit, animant a demanar ajuda a l’Associació per a la degeneració frontotemporal.


La família de l’artista va anunciar el mes de setembre passat que aquest havia de retirar-se del cinema per motius de salut, perquè al principi va ser diagnosticat d’afàsia, un trastorn que li provocava la pèrdua de la capacitat d’expressar-se o comprendre el llenguatge escrit o parlat.

Últimes notícies

Cap de setmana estable i amb pols en suspensió abans d’una forta onada de calor

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana d’oratge estable, amb pols en suspensió i temperatures sense grans canvis, abans d’una onada de calor a partir de dilluns que deixarà màximes per damunt dels 40 graus i nits tòrrides, segons Aemet.

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.