Anuncios

Bruce Willis abandona el cinema als 67 anys per patir afàsia

Si vols una vesprada de cinema d’acció i entreteniment, aqueix que mai passa de moda, i ho veus una vegada i una altra i mai et canses, només has de posar-te la saga de ‘La Jungla de Cristal’ de Bruce Willis, saps que mai et defraudarà.

Per això, que Bruce Willis anuncie als seus 67 anys, que deixa d’actuar, en realitat, no és notícia. Mai ho va fer. Ni li va fer falta. Però sí que és notícia, i molt dolorosa, que deixe de fer cinema. El matís importa. De sobte, un tros de la memòria de tots, la millor part d’ella es veu compromesa.

Anuncios

La família de l’actor va anunciar per mitjà d’un comunicat que abandonava el cinema per problemes de salut.

El nostre volgut Bruce ha experimentat problemes de salut i se li ha diagnosticat recentment afàsia, la qual afecta les seues habilitats cognitives”, resa el comunicat en Instagram. “A causa d’això, i després de pensar-ho molt, Bruce abandonarà la carrera que tant ha significat per a ell”.

“Aquest és un moment molt dur per a la nostra família i agraïm molt el vostre amor, la vostra comprensió i el vostre suport”, prossegueix el text. “Estem afrontant això com una família forta, i volíem que ho saberen els fans perquè sabem el molt que ell significa per a vosaltres, igual que vosaltres per a ell. Com Bruce diu sempre, ‘viviu el moment’, i això és just el que planegem fer“.

Què és l’afàsia?

L’afàsia és un trastorn del llenguatge produït per un dany cerebral. El 70% dels pacients que pateixen un ictus veuen alterada la seua capacitat de llenguatge, i que, progressivament, en els pitjors casos, provoca que la parla es convertisca en balboteig. Qui ho pateix té problemes per a llegir, escriure o parlar, i també pot afectar la mobilitat.

A Espanya hi ha més de 350.000 persones que pateixen aquest trastorn comunicatiu, encara que es creu que en la realitat són moltes més. A més, també és una de les seqüeles que pot deixar el Covid-19 en els casos més greus que acaben causant danys cerebrals.

Qui és Bruce Willis?

Bruce Willis va tindre el seu enlairament a la fama després d’aparéixer al costat de Cybill Shepherd en la sèrie “Luz de luna” amb la qual va guanyar un Emmy en 1987.

Gràcies al seu talent, humilitat i carisma, va aconseguir fer-se notar a Hollywood, per la qual cosa, en 1988, es va consolidar com un personatge d’acció en la pel·lícula “Duro de matar“.

Sis anys després, l’actor va formar part de la producció “Pulp Fiction” de Quentin Tarantino. Després d’això, va participar en cintes taquilleres com ara “12 monos“, “Armageddon” i “El quinto elemento“.


En 1999, l’actor estatunidenc va protagonitzar “El sexto sentido“, una pel·lícula de suspens psicològic en la qual interpretava a un psicòleg infantil.

Tan sols un any després, Bruce Willis va guanyar un altre Emmy en 2000 per la seua participació en la sèrie “Friends“.

Però a part de tot l’anteriorment esmentat sobre la seua trajectòria professional, si hi ha un paper que destaca en la vida de Bruce Willis, és el de John McClane, el protagonista de la saga ‘Jungla de Cristal’, que estrene la primera pel·lícula en 1988, i que ens ha fet cinc pel·lícules per a gaudir del pur cinema d’acció, amb el policia més dur i més mal parlat del cinema.

La vida fora de la pantalla de Bruce Willis

Bruce Willis es va convertir en pare en casar-se amb Demi Moore, amb qui va durar 13 anys. De la relació van nàixer els seus fills: Rumer, Tallulah i Scout.

En 2009, l’actor va iniciar una relació amb Emma Heming, amb qui té dos filles, Evelyn i Mabel.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.
Anuncios