Mastodon
22.5 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: Pugen els casos amb 332 nous positius

 

La Comunitat Valenciana ha notificat 332 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 398.524 persones.

Per províncies, 21 a Castelló (41.334 en total); 108 a Alacant (149.071 en total); i 203 a València, (208.118 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha fet una crida de “prudència i responsabilitat” davant el repunt de casos registrat, encara que “332 contagis en un sol dia no són gens comparat amb els quasi set mil del mes de gener”.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 105 persones ingressades: 14 a la província de Castelló, 2 pacients en UCI; 14 a la província d’Alacant, 3 d’ells en l’UCI; i 77 a la província de València, 11 d’ells en UCI.

Des de l’última actualització s’han registrat 181 altes a pacients amb coronavirus.

D’esta manera, ja són 400.320 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 41.949 a Castelló, 149.354 a Alacant i 208.960 a València. El total d’altes no assignades es manté en 57.

Des de l’última actualització, s’ha registrat 1 defunció per coronavirus, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 7.449: 807 a la província de Castelló, 2.843 en la d’Alacant i 3.799 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 2.222 casos actius, la qual cosa suposa un 0,54% del total de positius.

Brot que afecta 32 alumnes en un viatge de fi de curs

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un brot de coronavirus en un viatge de fi de curs de Batxillerat que afecta, de moment, a 32 estudiants de diferents instituts.

Els estudiants van viatjar en Ferri el passat 12 de juny fins a Mallorca, on van estar fins al dia 18 de juny.

Durant el viatge van conviure amb estudiants d’altres comunitats autònomes, que també han notificat els seus respectius brots al Ministeri de Sanitat, i van dur a terme diferents festes i activitats lúdiques.

Una vegada de tornada, alguns estudiants van mostrar símptomes compatibles amb la Covid-19 i se’ls va realitzar la prova PCR. Salut Pública continua en estos moments amb la investigació del brot i el seguiment de contactes.

Vacunació

Un total de 2.390.652 persones compten ja amb una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana.

Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) hi ha 1.469.728 persones. Per províncies: 178.282 a Castelló, 547.471 a Alacant i 743.975 a València.

Últimes notícies

Un gol en pròpia de Luiz Júnior amarga el retorn del Vila-real a la Champions

Un error del porter als quatre minuts va decidir l'estrena europea. Pepé va fregar l'empat de falta en el tram final davant un Tottenham que va saber guardar l'avantatge.

Luiz Junior regala el 1-0 al Tottenham al descans

Una fallada del porter brasiler en manejar un centre de Lucas Bergvall va acabar en gol en pròpia porta en el minut 4 i el Tottenham es va 1-0 al descans. El Vila-real queda obligat a remuntar després del colp inicial.

El Consell s’obri a la participació i a col·laborar amb la CHJ als parcs inundables

El Consell manté la invitació a les associacions per a dissenyar els parcs inundables en l'àrea de València i reclama treballar amb la CHJ. Diverses entitats donen suport a l'enfocament, mentres dos associacions de víctimes el rebutgen per falta de pressupost suficient.

Mor Robert Redford als 89 anys

La notícia confirma l'adeu a una figura central per a diverses generacions d'espectadors

Ayoze i Mikautadze lideren l’atac del Vila-real en el seu debut de Champions

El Vila-real debuta en la Lliga de Campions amb l'onze esperat i Ayoze Pérez al costat de George Mikautadze com a dupla ofensiva. El Tottenham respon amb un onze de tall ofensiu.

Emergències coordina amb els municipis més afectats per la dana un pla de suport preventiu

Emergències i Interior elabora amb els 32 municipis més afectats per la riuada de 2024 un pla de suport preventiu per a episodis de preemergència per pluges. El dispositiu reforça vigilància, resposta ràpida i informació a la ciutadania en alertes taronja i roja.

Pablo Alborán actuarà el 30 de maig en el Roig Arena dins del seu Global Tour KM0

Pablo Alborán anuncia concert en el Roig Arena de València el 30 de maig dins del seu Global Tour KM0. Les entrades ixen a la venda el 24 de setembre a les 17 h.

El jutjat de la DANA demana més mobiliari i micròfons davant l’alta assistència a testificals

El jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA sol·licita més mobiliari i cinc micròfons per a afrontar pròximes declaracions amb gran afluència.