27.5 C
València
Dissabte, 12 juliol, 2025

CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: els nous positius ronden ja els 2.000 casos

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La Comunitat Valenciana ha notificat 1.970 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 408.857 persones.

Per províncies, 157 a Castelló (42.102 en total); 221 a Alacant (150.578 en total); i 1.592 a València (216.175 en total). El total de casos no assignats es redueix a 2 després que s’haja reassignat un cas a la província de València.

La meitat dels casos registrats en l’últim mes (49,4%) s’ha produït en joves entre 15 i 29 anys en la Comunitat Valenciana, segons les dades facilitades per Salut Pública.

En este sentit, la franja d’entre 20 i 24 anys és la que major percentatge representa (19,3%), la qual cosa suposa una incidència acumulada de 930 casos per cada 100.000 habitants.

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha apuntat que “estes xifres demostren el que hem dit moltes vegades, que la pandèmia encara no ha acabat”.

En esta línia, ha explicat que “hem aconseguit afeblir els efectes més greus del virus, especialment en la població més vulnerable, però encara hem de fer un pas més amb la màxima responsabilitat compartida per a acabar amb ell”.

Des de l’última actualització s’han registrat 518 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 402.666 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.130 a Castelló, 150.067 a Alacant i 210.412 a València. El total d’altes no assignades es manté en 57.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 246 persones ingressades: 12 a la província de Castelló, 2 pacient en UCI; 29 a la província d’Alacant, 4 d’ells en l’UCI; i 205 a la província de València, 16 d’ells en UCI.

D’altra banda, no s’han registrat defuncions, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia es manté en 7.457: 807 a la província de Castelló, 2.848 en la d’Alacant i 3.802 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 10.198 casos actius, la qual cosa suposa un 2,43% del total de positius.

Dels brots registrats, tres tenen 10 o més casos associats:

Mislata: 13 casos. Àmbit educatiu
Betxí: 10 casos. Origen social
Guadassuar: 10 casos. Origen social

Actualització brolle Benicàssim: S’han comptabilitzat 59 contagis, dels quals 43 són primers casos i 16 casos secundaris (familiars). La majoria de casos s’ha produït en la franja d’edat entre 15 i 25 anys.

Vacunació

 

Un total de 2.700.045 persones han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. A més, en estos moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) 1.961.710 persones. Per províncies: 234.211 a Castelló, 707.489 a Alacant i 1.020.010 a València.

 

 

Últimes notícies

Llancen campanya global per a alertar sobre riscos en salut per pseudoteràpies en xarxes socials

Experts alerten sobre el creixement perillós de consells mèdics sense control en xarxes socials i ús inadequat d'intel·ligència artificial per a consultes sanitàries, exigint una campanya global de conscienciació.

Carlos Mazón complix dos anys com a president de la Generalitat Valenciana i podria unir-se al Consell Jurídic Consultiu

Carlos Mazón celebra dos anys al capdavant de la Generalitat Valenciana, un període marcat per reptes polítics i la catàstrofe de la dana que va transformar la política regional.

Rototom Sunsplash celebra 30 anys de música i compromís social amb focus a Gaza, la dana i el planeta

El festival Rototom Sunsplash celebra tres dècades combinant reggae amb activisme social, impulsant accions solidàries amb Palestina i abordant temes com la dana, medi ambient i interculturalitat.

Govern valencià advertix que reformes judicials podrien impedir la instrucció de causes actuals

La consellera de Justícia valenciana critica les reformes legals que traslladen funcions de jutges a fiscals i canvien l'accés a la carrera judicial, advertint que podrien impedir investigar causes actuals contra l'Executiu.

Desmantellen punt de cultiu i distribució de marihuana que proveïa Elda i Petrer a Alacant

La Policia Nacional desactiva una plantació de marihuana a Monforte del Cid, Alacant, detenint a quatre persones per tràfic de drogues i altres delictes.

Tempestes intenses i breus a Castelló i nord de València deixen fins a 37,4 litres per metre quadrat

Tempestes intenses però de curta duració afecten el litoral i prelitoral de Castelló i Camp de Morvedre a València, acumulant fins a 37,4 litres per metre quadrat a Cabanes.

San Fulgencio convocarà ple extraordinari el 25 de juliol per a debatre moció de censura del PSPV contra el PP

L'Ajuntament de San Fulgencio reunirà un ple el 25 de juliol per a tractar la moció de censura presentada pel PSPV-PSOE contra el PP, després de suspensió al juny.

Tràgic accident a Finestrat: Mor un home després de caure un camió sobre una vivenda

Un home de 47 anys mor després de ser atropellat per un camió de material en una obra a Finestrat, Alacant. S'investiga com a possible accident laboral.