S’infecta de coronavirus en una festa i contagia al seu iaio, que acaba morint

 

Un home de 80 anys ha mort en l’estat de TexasEstats Units, després de què la seua neta de 20 anys li contagiara el coronavirus sense saber-ho, ja que no presentava símptomes. La jove havia anat a una festa amb amics prèviament i va passar a visitar els seus iaios. Després, els tres van haver de ser ingressats per complicacions en l’UCI de l’Hospital Parkland, a on va ser atesa pel doctor Joseph Chang.

 

La jove va ser intubada i va passar inconscient deu dies, després va despertar i va preguntar pels seus iaios. Va ser en eixe moment quan li van dir que el seu iaio havia mort a causa del Covid-19 només un dia abans.

 

La pèrdua d’un ser estimat, un moment duríssim per a les famílies

Segons el doctor Chang, la taxa de mortalitat del coronavirus en l’hospital a on exercix la medicina és d’aproximadament de l’1%, que és una mitjana «molt inferior a les taxes reportades a nivell nacional». Davant d’això va afegir que a pesar de ser un índex molt baix, això suposa moments dramàtics per a famílies senceres: «Qui és l’1%? Vols ser l’1%? No sé qui serà l’1%. Ningú ho sap», va manifestar el doctor.

 

En este sentit, els experts de l’àmbit de la salut han manifestat la importància de prendre les mesures preventives com ara el distanciament social i quedar-se en casa el màxim possible durant la pandèmia. Estes recomanacions no es proposen només per a evitar contraure el virus, sinó que també per evitar el contagi sobre altres persones, especialment a aquelles que es troben dins del perfil de gent més vulnerable.

 

Desgraciadament, Texas és un dels estats nord-americans que més número d’infeccions i d’hospitalitzacions ha patit amb més rapidesa. El passat 25 de juliol es va reportar 375.845 casos de coronavirus i 4.885 morts a causa del virus. Precisament este mateix dia els contagis que van ser reportats ascendien a 8.112. Segons les dades aportades per la Universitat Johns Hopkins (EUA), s’han registrat en els Estats Units més de 3,3 milions de casos des de l’inici de la pandèmia i un total de 6.146.000 morts.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València blinda el 98% de les vivendes enfront dels pisos turístics i ultima la nova normativa

La Comissió d'Urbanisme de València aprova la normativa que protegix l'ús residencial del 98% de les vivendes per barri, limita els pisos turístics i prepara la seua aprovació definitiva en el ple del 31 de març.

El València Basket renova a Pedro Martínez fins a 2028

El València Basket amplia un any més el contracte de Pedro Martínez, artífex de la Lliga Endesa 2016-17, en plena etapa d'èxit esportiu en ACB i Eurolliga.

El rinoceront bebé Kairu es consolida en la sabana de Bioparc València

Kairu, el jove rinoceront nascut fa quasi cinc mesos en Bioparc València, ja es mou amb total soltesa en la sabana del parc i interactua amb zebres i aus.

Pet Shop Boys celebrarà 40 anys d’èxits en el Roig Arena el 23 de juliol

Pet Shop Boys oferirà el 23 de juliol en el Roig Arena de València el seu primer concert a Espanya de 2026, dins de la gira Dreamworld: The Greatest Hits Live i després de 19 anys sense actuar a la ciutat.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

El dispositiu de rescat seguix actiu per quart dia en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, per a localitzar a un home desaparegut el diumenge, amb efectius de Generalitat, Guàrdia Civil i Bombers.

Reoberta la Pista de Silla però es mantenen 13 km de retencions cap a València

La V-31 s'ha reobert al trànsit després de l'avaria d'una grua, però el col·lapse persistix amb 13 quilòmetres de retencions d'accés a València i problemes en vies pròximes.

Els preus industrials cauen un 2,4% al febrer en la Comunitat Valenciana

Els preus industrials van descendir al febrer un 2,4% en la Comunitat Valenciana, en un context de fort abaratiment de l'energia que va portar la caiguda mitjana a Espanya fins al 7% interanual.

Sanitat amplia i reforça el calendari de vacunació de la Comunitat Valenciana per a 2026

La Conselleria de Sanitat actualitza el calendari vacunal de la Comunitat Valenciana per a 2026 amb noves vacunes enfront del VRS en adults, canvis en meningitis i pallola i més protecció enfront de grip i VPH.