984 classes acaben confinades en la dessetena setmana del curs escolar valencià

 

En la dessetena setmana del curs, del 18 al 22 de gener, dels pràcticament 47.000 grups que hi ha a les escoles i els instituts valencians sostinguts amb fons públics, el 97,9 % ha seguit les classes presencials sense que s’haja presentat cap incidència.

 

Per tant, dels 1.845 centres educatius que conformen el sistema educatiu valencià, ha conclòs la setmana sense cap aula confinada el 73,9 %, és a dir, 1.364 centres. Estes dades s’extrauen de la determinació de grups nous confinats durant la dessetena setmana de curs, grups que romanen confinats de setmanes anteriors i grups que ja s’han desconfinat.

 

En la setmana del 18 al 22 de gener, s’ha determinat el confinament de 674 grups de 304 centres educatius, s’han desconfinat 239 grups de 121 centres educatius i romanen confinats, d’altres setmanes, 310 grups de 177 centres educatius. Per tant, el total de grups confinats a l’acabament de la setmana ha sigut de 984 grups de 481 centres educatius.

 

Desglossament d’alumnat i professorat

A demés, des d’Educació es destaca que «els centres educatius valencians continuen sent espais segurs de detecció de contagis externs i que amb l’aplicació de les mesures de seguretat i higiene, i del protocol de detecció de casos s’ajuda a disminuir la transmissió de contagis socials».

 

Dels 818.644 alumnes d’Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat i FP, hi ha un 0,7 % de positius del total d’alumnat, 5.777 alumnes. Amb l’aplicació dels protocols i mesures de seguretat s’ha establit l’aïllament preventiu, per haver sigut contactes estrets amb positius, d’un 2,5 % d’alumnes.

 

Pel que fa al professorat, dels 78.434 docents del sistema educatiu valencià, s’ha registrat un 1,5 % de positius, això és 1.206 docents. A demés, amb l’aplicació de les mesures estrictes de prevenció i protecció de contactes estrets amb positius actius, s’ha determinat l’aïllament preventiu d’un 1,4 % del professorat.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.