La Generalitat no descarta el confinament quirúrgic si hi ha contagi social

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública no es planteja, «en absolut», decretar l’ús obligatori de la mascareta en espais públics com ha fet Catalunya, però no descarta aplicar el confinament quirúrgic d’una part de la població si es produïx un contagi social per coronavirus per a tractar d’«encapsular» el rebrot i evitar que s’estenga.

 

D’esta manera ho ha confirmat la consellera, Ana Barceló, en la primera roda de premsa presencial des de què es decretà l’estat d’alarma i en la que també ha explicat les mesures adoptades en relació a la nova normalitat en el territori valencià.

 

Barceló ha afirmat que no es plantegen l’ús obligatori de la mascareta perquè considera que és una mesura que no és necessària donada l’actual taxa de contagi: 1,72 casos per cada 100.000 habitants en els últims 7 dies, per davall de la taxa mitjana nacional (4,99).

 

No descarta el confinament quirúrgic

Per contra, sí que es recorrerà a «tots els mecanismes» possibles per a no perdre la traçabilitat d’un brot si hi ha un contagi comunitari, entre ells el confinament d’una part de la població com ha passat en Lleida amb la comarca del Segrià per a tractar d’«encapsular» el repunt.

 

A pesar d’aixó, la consellera de Sanitat ha destacat que tots els brots que s’han registrat en el territori valencià són familiars i no socials, inclòs el de Castelló, que afecta als membres de «tres famílies que es van reunir per a celebrar Sant Joan i que a demés es va produir com a conseqüència d’una persona que va vindre de Lleida, per tant és un cas important».

 

Per això, assegura que el confinament quirúrgic s’aplicaria en el cas que es detectara un contagi social que «impedisca fer un seguiment o quan es desconega el pacient zero, que no és la situació actual dels brots valencians». En eixe cas «sí que es poden utilitzar tots els mecanismes per a que eixe brot no traspasse i passe a ser major, però ara no és el cas», ha insistit.

 

Barceló ha confirmat que no s’ha detectat cap brot sorgit d’alguna festa de jóvens, encara que ha lamentat «les imàtgens gens gratificants que s’han vist de relaxació de mesures».

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU