La Generalitat no descarta el confinament quirúrgic si hi ha contagi social

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública no es planteja, «en absolut», decretar l’ús obligatori de la mascareta en espais públics com ha fet Catalunya, però no descarta aplicar el confinament quirúrgic d’una part de la població si es produïx un contagi social per coronavirus per a tractar d’«encapsular» el rebrot i evitar que s’estenga.

 

D’esta manera ho ha confirmat la consellera, Ana Barceló, en la primera roda de premsa presencial des de què es decretà l’estat d’alarma i en la que també ha explicat les mesures adoptades en relació a la nova normalitat en el territori valencià.

 

Barceló ha afirmat que no es plantegen l’ús obligatori de la mascareta perquè considera que és una mesura que no és necessària donada l’actual taxa de contagi: 1,72 casos per cada 100.000 habitants en els últims 7 dies, per davall de la taxa mitjana nacional (4,99).

 

No descarta el confinament quirúrgic

Per contra, sí que es recorrerà a «tots els mecanismes» possibles per a no perdre la traçabilitat d’un brot si hi ha un contagi comunitari, entre ells el confinament d’una part de la població com ha passat en Lleida amb la comarca del Segrià per a tractar d’«encapsular» el repunt.

 

A pesar d’aixó, la consellera de Sanitat ha destacat que tots els brots que s’han registrat en el territori valencià són familiars i no socials, inclòs el de Castelló, que afecta als membres de «tres famílies que es van reunir per a celebrar Sant Joan i que a demés es va produir com a conseqüència d’una persona que va vindre de Lleida, per tant és un cas important».

 

Per això, assegura que el confinament quirúrgic s’aplicaria en el cas que es detectara un contagi social que «impedisca fer un seguiment o quan es desconega el pacient zero, que no és la situació actual dels brots valencians». En eixe cas «sí que es poden utilitzar tots els mecanismes per a que eixe brot no traspasse i passe a ser major, però ara no és el cas», ha insistit.

 

Barceló ha confirmat que no s’ha detectat cap brot sorgit d’alguna festa de jóvens, encara que ha lamentat «les imàtgens gens gratificants que s’han vist de relaxació de mesures».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.

Sole Giménez defén l’artesania musical enfront de l’amenaça de la intel·ligència artificial

Sole Giménez torna amb Ésser humà, el seu primer disc de temes inèdits en quasi una dècada, i alerta sobre el risc que la intel·ligència artificial substituïsca la creació artesanal.

Pugen les temperatures en la Comunitat Valenciana amb possibles ruixats tempestuosos a l’interior nord

El temps en la Comunitat Valenciana es presenta amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i algun ruixat amb tempesta a la vesprada a l'interior nord, a més de bancs de boira costaners a primeres hores.

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.