La mantaescola, el remei d’Ontinyent per a solucionar el fred que patixen els alumnes valencians en les aules

Mantaescola

La idea va sorgir al observar que una alumna s’havia tapat els peus amb una manta | Textils Mora

 

En la localitat d’Ontinyent, en la comarca de la Vall d’Albaida (València), han creat la ‘mantaescola’, una manta adaptada per als xiquets per a solucionar els problemes de fred en les escoles que comporta la nova normativa contra el coronavirus, que imposa l’obertura de finestres de les aules durant la jornada lectiva.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, la fàbrica local Mantes Mora és la creadora d’esta original idea que s’ha fet viral per molts municipis del territori valencià i, inclús, d’altres punts d’Espanya com Cadis o la Corunya.

 

És per això que les seues comandes s’han disparat arribant a 20.000 unitats demanades i més de mil cridades telefòniques en una sola setmana. A demés, l’Ajuntament d’Ontinyent ha comprat suficients per a abastir a tots els alumnes de la localitat. 

 

Segons informa el regidor d’Educació, Oscar Borell, la idea va sorgir al observar que una alumna s’havia tapat els peus amb una manta. Per això, el consistori es va posar en contacte amb Mantes Mora, una fàbrica local, per a solucionar el problema. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mercadona ha elevat el seu benefici un 24,9% en 2025 fins a 1.729 milions

Mercadona ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i una quota del 28,5% a Espanya. El canal en línia va facturar 1.061 milions i la companyia obrirà un sèptim buc a Madrid amb 400 contractacions.

Tres victòries del Llevant a Vallecas, l’última en 2022

El Llevant visita este dilluns al Llamp amb un balanç de tres triomfs en set partits a Vallecas. El més recent va ser el 2-4 de maig de 2022.

El Vila-real no gana en Mendizorroza des de 2020 i encadena quatre visites sense véncer

L'equip groc visita a l'Alabés en la jornada 28 amb un balanç advers a Vitòria: 3 triomfs en 13 dols i quatre desplaçaments recents sense guanyar.

El València només va guanyar 7 de 38 visites a l’Oviedo i no venç en Primera allí des de fa més de trenta anys

El València visita a l'Oviedo en la jornada 28 amb un balanç molt desfavorable en el Carlos Tartiere: 7 victòries en 38 partits i més de trenta anys sense guanyar en Primera.

L’Elx visita el Bernabéu amb un historial sense victòries i un 4-0 com a últim precedent

L'Elx torna al Bernabéu després del 4-0 encaixat al febrer de 2023 i sense haver guanyat mai allí. En 24 visites només ha sumat quatre empats i va patir golejades històriques.

El Peníscola expulsa a dos abonats per la invasió de pista davant el Noia

El club ha retirat l'abonament a dos aficionats que van irrompre en la pista després del dol davant Noia: vetos de 5 i 2 anys i multa de 12.000 euros. L'entitat va anunciar que instarà la repetició de la sanció i va lamentar el mal esportiu, econòmic i reputacional.

Detingut un conductor drogat després d’atropellar a dos ciclistes quan fugia a Orihuela

Un jove de 22 anys va donar positiu en THC i va ser arrestat després d'atropellar a dos ciclistes en fugir d'una patrulla en la N-340, a l'altura d'Orihuela. Un dels ferits va rebre l'alta; l'altre seguix ingressat sense risc vital.

Tempestes molt fortes descarreguen més de 30 l/m² en una hora en el sud d’Alacant

El sud d'Alacant registra tempestes d'intensitat molt forta amb més de 30 l/m² en una hora, acumulats destacats a Elx i 270 llamps. La província està en avís groc.