Desmantellat un grup que robava cotxes per a exportar-los: quatre a la presó provisional

Quatre hòmens d’entre 40 i 50 anys, de nacionalitat bielorussa i amb antecedents policials, han ingressat a la presó provisional després del desmantellament d’un grup criminal especialitzat en el robatori de vehicles per a la seua exportació il·legal a l’estranger. L’operació ha sigut desenrotllada de manera conjunta per la Policia Nacional i la Guàrdia Civil, amb actuacions a les províncies d’Alacant i València.

La investigació es va iniciar a l’octubre, després de localitzar al Campello un turisme amb plaques falsificades. A partir d’eixa troballa, els agents han reconstruït l’activitat d’una xarxa perfectament estructurada, amb un alt grau d’especialització tècnica i logística, que seleccionava marques concretes i planificava des del robatori fins a l’enviament dels cotxes fora d’Espanya.

Modus operandi i cadena de falsificació

Segons les perquisicions, el grup triava prèviament els vehicles i col·locava dispositius de geolocalització per a controlar els seus moviments i rutines. En el moment triat, empraven inhibidors de freqüència per a neutralitzar alarmes i sistemes de bloqueig i utilitzaven tècniques avançades d’obertura electrònica d’última generació, la qual cosa els permetia accedir sense deixar danys visibles.

Una vegada sostrets, els automòbils eren traslladats a zones apartades on romanien ‘refredant-se’ durant diverses setmanes, una espera amb la qual dificultaven la seua detecció i comprovaven que no existien seguiments ni dispositius que delataren la sostracció. Després, procedien a l’encunyació de nous números de bastidor, la col·locació d’etiquetes identificatives falses i l’obtenció de documentació fraudulenta expedida en altres països europeus. Les modificacions finals es realitzaven en un xalet de Llíria.

En la fase final, els membres del grup contactaven amb conductors desplaçats des d’altres països, que transportaven els cotxes per carretera des d’Alacant fins a França, on eren comercialitzats com si foren legals. La combinació de documentació falsa i bastidors alterats donava aparença de legalitat als vehicles, facilitant la seua col·locació en el mercat.

Registres i material intervingut

El 9 de febrer es va registrar un pis a Benidorm, un traster llogat a Finestrat i un xalet a Llíria. En estos punts es va intervindre abundant material destinat als colps: una màquina encunyadora per a fabricar números de bastidor, instruments d’obertura electrònica, plaques de matrícula falses, documentació falsificada, una màquina clonadora i codificadora de claus i diferents dispositius de geolocalització.

També es van localitzar inhibidors de freqüència, nombrosos espasins per a obertura de portes, pintura per a modificar bastidors, un joc de ganivets ornamentados i mòdems portàtils per a vehicles. Com a resultat, es van recuperar huit automòbils sostrets i es va intervindre la totalitat del material emmagatzemat en el traster de Finestrat. Als arrestats se’ls atribuïxen els delictes de robatori amb força de vehicles, falsedat documental i pertinença a grup criminal.

La coordinació entre els dos cossos va permetre enllaçar les fases delictives, des de la selecció d’objectius fins al trasllat final, i fixar els punts de treball de la xarxa. La presó provisional dels quatre sospitosos perseguix assegurar la investigació mentres es practiquen perícies sobre els vehicles recuperats i el material confiscat, clau per a acreditar la falsificació i l’abast de l’entramat.

Últimes notícies

Belén Segarra conta en un llibre com va passar de la depressió al ioga

La il·lustradora valenciana Belén Segarra presenta 'Mi libro de yoga', una obra on narra com el ioga va transformar la seua depressió en un nou camí de vida. El volum combina text i il·lustracions per a acostar esta pràctica a qualsevol persona, siga quina siga la seua edat o experiència.

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.