Saps com ‘mesura’ Sanitat l’alerta Covid en els municipis?

 

Seguint les indicacions marcades en el document “Actuacions de resposta coordinada pel control de la transmissió de COVID-19”, elaborat per la Ponència d’Alertes i Plans de Preparació i Resposta, aprovat per la Comissió de Salut Pública del Consell Interterritorial de Sistema Nacional de Salut i acordat pel Ple de Consell Interterritorial de Sistema Nacional de Salut (última actualització 2 juny 2021), s’han calculat un conjunt d’indicadors principals per a l’avaluació de risc i establir llindars per determinar si el risc és baix, mitjà, alt o molt alt d’acord amb cada un d’ells.

La combinació del resultat dels indicadors posiciona al territori avaluat en un nivell de risc que es correspon amb quatre nivells d’alerta.

Per a cada territori avaluat (Comunitat Valenciana, Departament, municipi) s’han calculat els signants indicadors que es classifiquen segons els Nivells que s’indiquen A continuació:

Indicador

N0: Nueva Normalidad

N1: Riesgo Bajo

N2: Riesgo Medio

N3: Riesgo Alto

N4: Riesgo Muy Alto

I.A. últimos 14 días (IA14)

<=25

>25 a <=50

>50 a <=150

>150 a <=250

>250

I.A. últimos 14 días en mayores de 65 años (IA14.65m)

<=20

>20 a <=50

>50 a <=100

>100 a <=150

>150

Inc.Diagnóstico (ID)

No incremento

<20

>=20 a 60

>60 a 120

>120

Porc.Trazabilidad (Porc.Traza)

>80

<=80 a >65

<=65 a >50

<=50 a >30

<=30

Porc.Positividad PDIA (PositPDIA)

<=4

>4 a <=7

>7 a <=10

>10 a <=15

>15

Número reproductive básico instantáneo(Rt)

<=1

>1 a <=1.1

>1.1 a <=1.5

>1.5 a <=2

>2

Indicador de exceso de casos respecto del global de la C.Valenciana(IEC)

N.Casos < Mínimo esperado

N.Casos inferior al perc.25% de los esperados

N.Casos entre el perc.25% y el 75% de los esperados

N.Casos entre el perc.75% y el máximo de los esperados

N.Casos superior al máximo esperado

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cadascuna d’estes categories es considera en l’ordre en el qual es defineixen com a nivell 0, 1, 2, 3 i 4.

 

Indicadors principals seleccionats 

 

Incidència acumulada dels últims 14 dies ( IA14 ): Casos amb data de diagnòstic en els últims 14 dies.

Incidència acumulada dels últims 14 dies en persones de 65 anys o més ( IA14.65m ): Casos amb edat de 65 anys o més amb data de diagnòstic en els últims 14 dies.

Increment Diagnòstic ( ID ): Increment diagnòstic percentual dels casos diagnosticats en els darrers 7 dies respecte de la mitjana de les dos setmanes anteriors.

Percentatge de Traçabilitat dels casos en els últims 14 dies ( Porc.Traza ): Percentatge de casos diagnosticats en els últims 14 dies que confirmen haver tingut contacte amb un cas a l’enquesta corresponent.

Percentatge de Positivitat de Proves Diagnòstiques d’Infecció Activa ( PositPDIA ): Percentatge de proves positives d’entre les proves realitzades a persones que es registren en este territori en els darrers 7 dies.

Nombre reproductiu bàsic instantani ( Rt ): El Rt és una estimació en cada moment de temps del nombre reproductiu bàsic ( R0 ), que estima la mitjana de nombre de casos secundaris que genera un cas infectat.

Una estimació d’este indicador inferior a 1 apunta a una situació de l’epidèmia controlada.

Indicador d’excés de casos en els darrers 7 dies respecte a l’esperat segons risc de la Comunitat Valenciana i la població de cada territori ( IEC ): Este indicador es calcula a partir del risc mitjà estimat a la Comunitat Valenciana i les poblacions de cada territori, comparant els casos observats amb els esperats en cas que el risc fos homogeni en tota la Comunitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.