9.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Saps com ‘mesura’ Sanitat l’alerta Covid en els municipis?

 

Seguint les indicacions marcades en el document “Actuacions de resposta coordinada pel control de la transmissió de COVID-19”, elaborat per la Ponència d’Alertes i Plans de Preparació i Resposta, aprovat per la Comissió de Salut Pública del Consell Interterritorial de Sistema Nacional de Salut i acordat pel Ple de Consell Interterritorial de Sistema Nacional de Salut (última actualització 2 juny 2021), s’han calculat un conjunt d’indicadors principals per a l’avaluació de risc i establir llindars per determinar si el risc és baix, mitjà, alt o molt alt d’acord amb cada un d’ells.

La combinació del resultat dels indicadors posiciona al territori avaluat en un nivell de risc que es correspon amb quatre nivells d’alerta.

Per a cada territori avaluat (Comunitat Valenciana, Departament, municipi) s’han calculat els signants indicadors que es classifiquen segons els Nivells que s’indiquen A continuació:

Indicador

N0: Nueva Normalidad

N1: Riesgo Bajo

N2: Riesgo Medio

N3: Riesgo Alto

N4: Riesgo Muy Alto

I.A. últimos 14 días (IA14)

<=25

>25 a <=50

>50 a <=150

>150 a <=250

>250

I.A. últimos 14 días en mayores de 65 años (IA14.65m)

<=20

>20 a <=50

>50 a <=100

>100 a <=150

>150

Inc.Diagnóstico (ID)

No incremento

<20

>=20 a 60

>60 a 120

>120

Porc.Trazabilidad (Porc.Traza)

>80

<=80 a >65

<=65 a >50

<=50 a >30

<=30

Porc.Positividad PDIA (PositPDIA)

<=4

>4 a <=7

>7 a <=10

>10 a <=15

>15

Número reproductive básico instantáneo(Rt)

<=1

>1 a <=1.1

>1.1 a <=1.5

>1.5 a <=2

>2

Indicador de exceso de casos respecto del global de la C.Valenciana(IEC)

N.Casos < Mínimo esperado

N.Casos inferior al perc.25% de los esperados

N.Casos entre el perc.25% y el 75% de los esperados

N.Casos entre el perc.75% y el máximo de los esperados

N.Casos superior al máximo esperado

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cadascuna d’estes categories es considera en l’ordre en el qual es defineixen com a nivell 0, 1, 2, 3 i 4.

 

Indicadors principals seleccionats 

 

Incidència acumulada dels últims 14 dies ( IA14 ): Casos amb data de diagnòstic en els últims 14 dies.

Incidència acumulada dels últims 14 dies en persones de 65 anys o més ( IA14.65m ): Casos amb edat de 65 anys o més amb data de diagnòstic en els últims 14 dies.

Increment Diagnòstic ( ID ): Increment diagnòstic percentual dels casos diagnosticats en els darrers 7 dies respecte de la mitjana de les dos setmanes anteriors.

Percentatge de Traçabilitat dels casos en els últims 14 dies ( Porc.Traza ): Percentatge de casos diagnosticats en els últims 14 dies que confirmen haver tingut contacte amb un cas a l’enquesta corresponent.

Percentatge de Positivitat de Proves Diagnòstiques d’Infecció Activa ( PositPDIA ): Percentatge de proves positives d’entre les proves realitzades a persones que es registren en este territori en els darrers 7 dies.

Nombre reproductiu bàsic instantani ( Rt ): El Rt és una estimació en cada moment de temps del nombre reproductiu bàsic ( R0 ), que estima la mitjana de nombre de casos secundaris que genera un cas infectat.

Una estimació d’este indicador inferior a 1 apunta a una situació de l’epidèmia controlada.

Indicador d’excés de casos en els darrers 7 dies respecte a l’esperat segons risc de la Comunitat Valenciana i la població de cada territori ( IEC ): Este indicador es calcula a partir del risc mitjà estimat a la Comunitat Valenciana i les poblacions de cada territori, comparant els casos observats amb els esperats en cas que el risc fos homogeni en tota la Comunitat.

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.