Saps com ‘mesura’ Sanitat l’alerta Covid en els municipis?

 

Seguint les indicacions marcades en el document “Actuacions de resposta coordinada pel control de la transmissió de COVID-19”, elaborat per la Ponència d’Alertes i Plans de Preparació i Resposta, aprovat per la Comissió de Salut Pública del Consell Interterritorial de Sistema Nacional de Salut i acordat pel Ple de Consell Interterritorial de Sistema Nacional de Salut (última actualització 2 juny 2021), s’han calculat un conjunt d’indicadors principals per a l’avaluació de risc i establir llindars per determinar si el risc és baix, mitjà, alt o molt alt d’acord amb cada un d’ells.

La combinació del resultat dels indicadors posiciona al territori avaluat en un nivell de risc que es correspon amb quatre nivells d’alerta.

Per a cada territori avaluat (Comunitat Valenciana, Departament, municipi) s’han calculat els signants indicadors que es classifiquen segons els Nivells que s’indiquen A continuació:

Indicador

N0: Nueva Normalidad

N1: Riesgo Bajo

N2: Riesgo Medio

N3: Riesgo Alto

N4: Riesgo Muy Alto

I.A. últimos 14 días (IA14)

<=25

>25 a <=50

>50 a <=150

>150 a <=250

>250

I.A. últimos 14 días en mayores de 65 años (IA14.65m)

<=20

>20 a <=50

>50 a <=100

>100 a <=150

>150

Inc.Diagnóstico (ID)

No incremento

<20

>=20 a 60

>60 a 120

>120

Porc.Trazabilidad (Porc.Traza)

>80

<=80 a >65

<=65 a >50

<=50 a >30

<=30

Porc.Positividad PDIA (PositPDIA)

<=4

>4 a <=7

>7 a <=10

>10 a <=15

>15

Número reproductive básico instantáneo(Rt)

<=1

>1 a <=1.1

>1.1 a <=1.5

>1.5 a <=2

>2

Indicador de exceso de casos respecto del global de la C.Valenciana(IEC)

N.Casos < Mínimo esperado

N.Casos inferior al perc.25% de los esperados

N.Casos entre el perc.25% y el 75% de los esperados

N.Casos entre el perc.75% y el máximo de los esperados

N.Casos superior al máximo esperado

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cadascuna d’estes categories es considera en l’ordre en el qual es defineixen com a nivell 0, 1, 2, 3 i 4.

 

Indicadors principals seleccionats 

 

Incidència acumulada dels últims 14 dies ( IA14 ): Casos amb data de diagnòstic en els últims 14 dies.

Incidència acumulada dels últims 14 dies en persones de 65 anys o més ( IA14.65m ): Casos amb edat de 65 anys o més amb data de diagnòstic en els últims 14 dies.

Increment Diagnòstic ( ID ): Increment diagnòstic percentual dels casos diagnosticats en els darrers 7 dies respecte de la mitjana de les dos setmanes anteriors.

Percentatge de Traçabilitat dels casos en els últims 14 dies ( Porc.Traza ): Percentatge de casos diagnosticats en els últims 14 dies que confirmen haver tingut contacte amb un cas a l’enquesta corresponent.

Percentatge de Positivitat de Proves Diagnòstiques d’Infecció Activa ( PositPDIA ): Percentatge de proves positives d’entre les proves realitzades a persones que es registren en este territori en els darrers 7 dies.

Nombre reproductiu bàsic instantani ( Rt ): El Rt és una estimació en cada moment de temps del nombre reproductiu bàsic ( R0 ), que estima la mitjana de nombre de casos secundaris que genera un cas infectat.

Una estimació d’este indicador inferior a 1 apunta a una situació de l’epidèmia controlada.

Indicador d’excés de casos en els darrers 7 dies respecte a l’esperat segons risc de la Comunitat Valenciana i la població de cada territori ( IEC ): Este indicador es calcula a partir del risc mitjà estimat a la Comunitat Valenciana i les poblacions de cada territori, comparant els casos observats amb els esperats en cas que el risc fos homogeni en tota la Comunitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.