30 minuts per a detectar la presència i la infecció del COVID-19

L’Institut d’Investigació Sanitària INCLIVA, de l’Hospital Clínic de València, ha desenvolupat un kit de detecció ràpida del COVID-19, ja disponible per a ser utilitzat, que permet determinar en molt poc temps la presència del virus.

Este kit parteix dels resultats del projecte ‘Detecció i caracterització ràpida de COVID-19 i del pacient’ -que té com a investigador principal al Dr. Felipe Javier Chaves, director de la Unitat de Genòmica i Diabetis d’INCLIVA, en col·laboració amb el Servei de Microbiologia i Parasitologia de l’Hospital Clínic de València, sota la direcció del Dr. David Navarro- que va obtindre l’abril de 2020 finançament de l’Institut de Salut Carles III (ISCIII) en el marc de la convocatòria de Sol·licitud urgent d’expressions d’interés per al finançament extraordinari de projectes d’investigació sobre SARS-COV-2 i la malaltia COVID-19.

En el projecte també ha participat el Servei de Pneumologia del mateix Hospital, dirigit pel Dr. Jaime Signes Costa, i el Grup del Dr. JC. Martín-Escudero del Servei de Medicina Interna de l’Hospital Universitario Río Hortega de Valladolid.

Els principals avantatges del kit desenvolupat són la seua alta sensibilitat (molt pròxima a la PCR), la seua especificitat del 100% (no hi ha falsos positius, no detecta com a positius cap cas negatiu), evita també els falsos negatius, l’absència d’extracció d’ARN (la mostra es deposita en un tampó i es pot utilitzar directament amb la qual cosa s’estalvien costos i temps) i la seua rapidesa (en 20-30 minuts es tenen els resultats).

La manipulació necessària és molt senzilla i sense equipament complex que facilita la seua utilització en diferents àmbits, com a centres de salut i urgències. La sensibilitat i especificitat obtinguda és superior a la que presenten els test d’antígens i una mica inferior a la de la PCR, si bé este kit és molt més ràpid i senzill de fer.

Els kits poden utilitzar-se a partir de mostres de diferent origen (exsudat nasal, mostra nasofaríngia o raspat bucal) mitjançant un procediment molt senzill i de mínima manipulació, tant per al processament de la mostra com per a l’anàlisi de resultats. Els resultats poden determinar-se a simple vista.

Els kits es basen en amplificació isoterma de regions específiques del virus i d’un gen humà que produeixen un canvi de color en la reacció quan la mostra és positiva. L’ús d’un control intern permet determinar si les mostres s’han pres i processament correctament, evitant-se que mostres que no s’han pres o conservat bé puguen interpretar-se com a mostres negatives.

El projecte mitjançant el qual s’ha desenvolupat este procediment, al llarg de dotze mesos, ha inclòs diverses activitats: determinació de les seqüències d’interés necessàries per a l’amplificació; desenvolupament de sistemes d’amplificació; obtenció de mostres, desenvolupament de sistemes mitjançant PCR ràpida i convencional; desenvolupament de sistemes d’amplificació isoterms i la seua validació.

Últimes notícies

Les víctimes del terrorisme omplin Mutxamel de memòria, dignitat i convivència

Mutxamel ha acollit el primer acte del Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat Valenciana, coincidint amb el 35 aniversari de l’atemptat més greu patit al territori. El president Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat la seua dignitat i ha garantit que la seua memòria continuarà viva en les noves generacions.

Els municipis de la zona zero de la dana suspendixen classes i activitats per l’alerta taronja per pluges

Aldaia, Alaquàs, Paiporta, Torrent i Catarroja han activat plans d’emergència, han tancat col·legis des de les 15.00 hores i han suspés activitats a l’aire lliure davant l’alerta taronja per pluges intenses d’Aemet.

Les connexions metropolitanes, el gran repte per a la mobilitat a València

Investigadors de la UPV destaquen el creixement del transport públic i la bicicleta a València però alerten que el gran repte és millorar les connexions amb l’àrea metropolitana, encara molt dependents del cotxe privat.

El vent complica l’extinció de l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 880 hectàrees

L’incendi forestal de Tuéjar ha calcinat ja 880 hectàrees de muntanya i el vent erràtic, amb ratxes de fins a 80 km/h, amenaça de complicar unes tasques d’extinció centrades ara a evitar que el foc creue el pantà de Benagéber.

Investiguen un veí d’Alqueries per la mort del seu gos per abandó extrem

La Guàrdia Civil ha obert diligències contra un home de 45 anys d'Alqueries del Niño Perdido per deixar morir el seu gos sense menjar ni aigua a la terrassa de la vivenda.

La Comunitat Valenciana encadena 717 embargaments d’habitatge en només tres mesos

Les execucions hipotecàries sobre habitatge habitual han augmentat un 27,5 % a Espanya entre abril i juny. La Comunitat Valenciana és la tercera autonomia amb més casos, amb 717 embargaments de vivendes.

UGT exige a Ford Almussafes blindar la revisió salarial retroactiva en l’acord fins 2030

UGT condiciona el seu suport a l’Acord 2030 de Ford Almussafes a tres exigències clau, entre elles garantir la revisió salarial retroactiva cada any. El sindicat iniciarà una consulta interna per reforçar la seua posició en la mesa de negociació.

Una mare i el seu fill de 3 anys, ferits en caure d’un balcó a Canals

Un xiquet de 3 anys ha patit diversos traumatismes i la seua mare s’ha fracturat els dos turmells en caure des d’un balcó del primer pis a Canals. Tots dos han sigut traslladats a centres hospitalaris de València i Xàtiva.