30 minuts per a detectar la presència i la infecció del COVID-19

L’Institut d’Investigació Sanitària INCLIVA, de l’Hospital Clínic de València, ha desenvolupat un kit de detecció ràpida del COVID-19, ja disponible per a ser utilitzat, que permet determinar en molt poc temps la presència del virus.

Este kit parteix dels resultats del projecte ‘Detecció i caracterització ràpida de COVID-19 i del pacient’ -que té com a investigador principal al Dr. Felipe Javier Chaves, director de la Unitat de Genòmica i Diabetis d’INCLIVA, en col·laboració amb el Servei de Microbiologia i Parasitologia de l’Hospital Clínic de València, sota la direcció del Dr. David Navarro- que va obtindre l’abril de 2020 finançament de l’Institut de Salut Carles III (ISCIII) en el marc de la convocatòria de Sol·licitud urgent d’expressions d’interés per al finançament extraordinari de projectes d’investigació sobre SARS-COV-2 i la malaltia COVID-19.

En el projecte també ha participat el Servei de Pneumologia del mateix Hospital, dirigit pel Dr. Jaime Signes Costa, i el Grup del Dr. JC. Martín-Escudero del Servei de Medicina Interna de l’Hospital Universitario Río Hortega de Valladolid.

Els principals avantatges del kit desenvolupat són la seua alta sensibilitat (molt pròxima a la PCR), la seua especificitat del 100% (no hi ha falsos positius, no detecta com a positius cap cas negatiu), evita també els falsos negatius, l’absència d’extracció d’ARN (la mostra es deposita en un tampó i es pot utilitzar directament amb la qual cosa s’estalvien costos i temps) i la seua rapidesa (en 20-30 minuts es tenen els resultats).

La manipulació necessària és molt senzilla i sense equipament complex que facilita la seua utilització en diferents àmbits, com a centres de salut i urgències. La sensibilitat i especificitat obtinguda és superior a la que presenten els test d’antígens i una mica inferior a la de la PCR, si bé este kit és molt més ràpid i senzill de fer.

Els kits poden utilitzar-se a partir de mostres de diferent origen (exsudat nasal, mostra nasofaríngia o raspat bucal) mitjançant un procediment molt senzill i de mínima manipulació, tant per al processament de la mostra com per a l’anàlisi de resultats. Els resultats poden determinar-se a simple vista.

Els kits es basen en amplificació isoterma de regions específiques del virus i d’un gen humà que produeixen un canvi de color en la reacció quan la mostra és positiva. L’ús d’un control intern permet determinar si les mostres s’han pres i processament correctament, evitant-se que mostres que no s’han pres o conservat bé puguen interpretar-se com a mostres negatives.

El projecte mitjançant el qual s’ha desenvolupat este procediment, al llarg de dotze mesos, ha inclòs diverses activitats: determinació de les seqüències d’interés necessàries per a l’amplificació; desenvolupament de sistemes d’amplificació; obtenció de mostres, desenvolupament de sistemes mitjançant PCR ràpida i convencional; desenvolupament de sistemes d’amplificació isoterms i la seua validació.

Últimes notícies

Sis milions de turistes estrangers visiten la Comunitat fins juny i el gasto puja un 8,7 %

La Comunitat Valenciana ha rebut entre gener i juny més de 6 milions de turistes internacionals, que han gastat 7.394 milions d’euros, un 8,7 % més que en 2025. La duració mitjana de les estades arriba als 9 dies, la més alta entre les autonomies.

Presó provisional per al responsable d’un prostíbul per agredir i explotar sexualment una dona

Un home de 33 anys ha ingressat en presó provisional a València acusat d’explotar sexualment una dona al prostíbul que regentava i d’agredir-la i amenaçar-la greument. La víctima, en situació de vulnerabilitat, ha denunciat que l’obligava a mantindre relacions sexuals amb ell.

Aemet activa avis groc per tempestes i granís al nord interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc per tempestes, granís i ratxes molt fortes de vent a l’interior nord de Castelló i per altes temperatures a València i Alacant. Dilluns ja s’han registrat avisos per calor extrema al litoral sud d’Alacant, sobretot a la zona d’Orihuela.

Musuayi i Ryan ja treballen a la ciutat esportiva del Llevant

Yanis Musuayi i Mathew Ryan s’han incorporat als entrenaments del Llevant a la ciutat esportiva de Buñol en la penúltima setmana de pretemporada. El club ha tancat el fitxatge del davanter belga i la renovació del porter australià.

El Valencia Basket tanca la campanya amb 11.900 abonats de l’equip masculí

Valencia Basket ha tancat la fase principal de la campanya d’abonaments amb 11.900 abonats de l’equip masculí i més de 3.600 del femení, que encara pot créixer. El club preveu superar els 15.500 abonats entre les dues seccions.

Nova guia web de València per a seguir l’eclipsi solar del 12 d’agost amb tota seguretat

La web municipal de València ha obert un espai específic amb horaris, punts d’observació, consells de seguretat, transport i activitats per a gaudir de l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Una nova formulació valenciana promet protecció davant la radiació ionitzant

L’Institut d’Investigació Sanitària La Fe i la Universitat de València han desenvolupat una formulació innovadora que combina compostos bioactius per a protegir l’organisme davant la radiació ionitzant i reduir-ne els danys després de l’exposició.

Rescatats amb helicòpter quatre senderistes deshidratats al barranc de l’Encantà

Quatre senderistes han sigut evacuats amb l’helicòpter del Consorci Provincial de Bombers al barranc de l’Encantà, entre Planes i l’embassament de Beniarrés, després de patir esgotament i deshidratació en una zona de difícil accés i amb altes temperatures.
FILMOTECA D'ESTIU