13.1 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

30 minuts per a detectar la presència i la infecció del COVID-19

L’Institut d’Investigació Sanitària INCLIVA, de l’Hospital Clínic de València, ha desenvolupat un kit de detecció ràpida del COVID-19, ja disponible per a ser utilitzat, que permet determinar en molt poc temps la presència del virus.

Este kit parteix dels resultats del projecte ‘Detecció i caracterització ràpida de COVID-19 i del pacient’ -que té com a investigador principal al Dr. Felipe Javier Chaves, director de la Unitat de Genòmica i Diabetis d’INCLIVA, en col·laboració amb el Servei de Microbiologia i Parasitologia de l’Hospital Clínic de València, sota la direcció del Dr. David Navarro- que va obtindre l’abril de 2020 finançament de l’Institut de Salut Carles III (ISCIII) en el marc de la convocatòria de Sol·licitud urgent d’expressions d’interés per al finançament extraordinari de projectes d’investigació sobre SARS-COV-2 i la malaltia COVID-19.

En el projecte també ha participat el Servei de Pneumologia del mateix Hospital, dirigit pel Dr. Jaime Signes Costa, i el Grup del Dr. JC. Martín-Escudero del Servei de Medicina Interna de l’Hospital Universitario Río Hortega de Valladolid.

Els principals avantatges del kit desenvolupat són la seua alta sensibilitat (molt pròxima a la PCR), la seua especificitat del 100% (no hi ha falsos positius, no detecta com a positius cap cas negatiu), evita també els falsos negatius, l’absència d’extracció d’ARN (la mostra es deposita en un tampó i es pot utilitzar directament amb la qual cosa s’estalvien costos i temps) i la seua rapidesa (en 20-30 minuts es tenen els resultats).

La manipulació necessària és molt senzilla i sense equipament complex que facilita la seua utilització en diferents àmbits, com a centres de salut i urgències. La sensibilitat i especificitat obtinguda és superior a la que presenten els test d’antígens i una mica inferior a la de la PCR, si bé este kit és molt més ràpid i senzill de fer.

Els kits poden utilitzar-se a partir de mostres de diferent origen (exsudat nasal, mostra nasofaríngia o raspat bucal) mitjançant un procediment molt senzill i de mínima manipulació, tant per al processament de la mostra com per a l’anàlisi de resultats. Els resultats poden determinar-se a simple vista.

Els kits es basen en amplificació isoterma de regions específiques del virus i d’un gen humà que produeixen un canvi de color en la reacció quan la mostra és positiva. L’ús d’un control intern permet determinar si les mostres s’han pres i processament correctament, evitant-se que mostres que no s’han pres o conservat bé puguen interpretar-se com a mostres negatives.

El projecte mitjançant el qual s’ha desenvolupat este procediment, al llarg de dotze mesos, ha inclòs diverses activitats: determinació de les seqüències d’interés necessàries per a l’amplificació; desenvolupament de sistemes d’amplificació; obtenció de mostres, desenvolupament de sistemes mitjançant PCR ràpida i convencional; desenvolupament de sistemes d’amplificació isoterms i la seua validació.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.