30 minuts per a detectar la presència i la infecció del COVID-19

L’Institut d’Investigació Sanitària INCLIVA, de l’Hospital Clínic de València, ha desenvolupat un kit de detecció ràpida del COVID-19, ja disponible per a ser utilitzat, que permet determinar en molt poc temps la presència del virus.

Este kit parteix dels resultats del projecte ‘Detecció i caracterització ràpida de COVID-19 i del pacient’ -que té com a investigador principal al Dr. Felipe Javier Chaves, director de la Unitat de Genòmica i Diabetis d’INCLIVA, en col·laboració amb el Servei de Microbiologia i Parasitologia de l’Hospital Clínic de València, sota la direcció del Dr. David Navarro- que va obtindre l’abril de 2020 finançament de l’Institut de Salut Carles III (ISCIII) en el marc de la convocatòria de Sol·licitud urgent d’expressions d’interés per al finançament extraordinari de projectes d’investigació sobre SARS-COV-2 i la malaltia COVID-19.

En el projecte també ha participat el Servei de Pneumologia del mateix Hospital, dirigit pel Dr. Jaime Signes Costa, i el Grup del Dr. JC. Martín-Escudero del Servei de Medicina Interna de l’Hospital Universitario Río Hortega de Valladolid.

Els principals avantatges del kit desenvolupat són la seua alta sensibilitat (molt pròxima a la PCR), la seua especificitat del 100% (no hi ha falsos positius, no detecta com a positius cap cas negatiu), evita també els falsos negatius, l’absència d’extracció d’ARN (la mostra es deposita en un tampó i es pot utilitzar directament amb la qual cosa s’estalvien costos i temps) i la seua rapidesa (en 20-30 minuts es tenen els resultats).

La manipulació necessària és molt senzilla i sense equipament complex que facilita la seua utilització en diferents àmbits, com a centres de salut i urgències. La sensibilitat i especificitat obtinguda és superior a la que presenten els test d’antígens i una mica inferior a la de la PCR, si bé este kit és molt més ràpid i senzill de fer.

Els kits poden utilitzar-se a partir de mostres de diferent origen (exsudat nasal, mostra nasofaríngia o raspat bucal) mitjançant un procediment molt senzill i de mínima manipulació, tant per al processament de la mostra com per a l’anàlisi de resultats. Els resultats poden determinar-se a simple vista.

Els kits es basen en amplificació isoterma de regions específiques del virus i d’un gen humà que produeixen un canvi de color en la reacció quan la mostra és positiva. L’ús d’un control intern permet determinar si les mostres s’han pres i processament correctament, evitant-se que mostres que no s’han pres o conservat bé puguen interpretar-se com a mostres negatives.

El projecte mitjançant el qual s’ha desenvolupat este procediment, al llarg de dotze mesos, ha inclòs diverses activitats: determinació de les seqüències d’interés necessàries per a l’amplificació; desenvolupament de sistemes d’amplificació; obtenció de mostres, desenvolupament de sistemes mitjançant PCR ràpida i convencional; desenvolupament de sistemes d’amplificació isoterms i la seua validació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.

PSPV i Compromís demanen una comissió per a investigar els bons comercie a Alacant

PSPV i Compromís demanaran un ple extraordinari i una comissió d'investigació per la gestió dels bons comercie a Alacant, després de la detenció de Carlos Baño. La investigació busca aclarir si va haver-hi frau en els fons de 2022 i 2023 en una vintena de municipis.