11.2 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

‘Oferta: xapeta amb passaport COVID a 8 euros’, les alternatives davant la nova situació

Oferta: xapeta amb passaport COVID a 8 euros

 

Les primeres samarretes amb el codi QR imprés que certificava de la vacunació contra el COVID, ja les vam veure este estiu a la Comunitat Valenciana en alguns festivals. I és que la broma inicial d’un grup d’amics d’estampar-se en una peça de roba el ‘passe’ que certificava la immunitat, que es veia fa uns mesos com una anècdota, s’està reconvertint per a alguns en una opció a considerar.

Ara, la nova obligatorietat de mostrar esta certificació per accedir a diferents espais de la Comunitat Valenciana, segons aprovava fa unes hores el TSJCV, ja ha disparat en les últimes setmanes les descàrregues als mòbils.

D’altra banda, però, i fora de l’àmbit digital i dels que encara opten per la impressió en paper per qüestions generacionals o tecnològiques, es plantegen altres alternatives a què ja s’està traient partit.

Imprímete és una d’aquelles empreses que intenta reinventar-se i sobreviure cada dia amb feina i adaptació. Estan físicament a Cartagena encara que operen també digitalment, i precisament per aquí van començar a rebre les primeres comandes de samarretes amb els codis del passaport COVID impresos.

Pedro, Explica a València Diari que per ara, “totes les comandes que hem rebut han vingut de Catalunya, de Tarragona, Barcelona, ​​Girona,” ja tot i que reconeix que no suposen una gran allau sí que explica que, especialment “fa uns mesos, en van començar a arribar uns quants”.

Insisteix a aclarir també la individualitat de cada impressió: “jo no soc sanitari, faig samarretes però ha de quedar ben clar que cada codi és individual, però això sí, tant en tela com en qualsevol superfície que l’imprimim es pot llegir perfectament”.

 

 

Imatge de la web de l'empresa d'estampació on s'adverteix de la responsabilitat del client d'imprimir el vostre propi certificat

Imatge de la web de l’empresa d’estampació on s’adverteix de la responsabilitat del client d’imprimir el vostre propi certificat |

 

Ara, amb l’entrada en vigor de l’obligatorietat del passaport COVID a la Comunitat Valenciana, des de Cartagena confien que també els arriben comandes des d’aquí. “La majoria que hem fet fins ara són per a grups de gent, d’amics que surten junts, o fins i tot de companys que se n’anaven de sopars, de festes, i aprofitaven per a fer-se samarretes i posar una mica d’humor a la situació, que bona ens fa falta”, apunta Pedro.

Tot i això, el canvi d’estació, que ja no permet lluir samarreta de màniga curta i juntament amb una visió empresarial basada en la demanda, ha fet que la impressió del passaport COVID es passe ara a format xapa. “Sense unes xapetes metàl·liques, tipus militar que contenen tota la informació a través d’este codi que ens envien, i així és també més còmode, les comencem a fer, precisament perquè ens les va començar a demanar la gent i confiem que tal com s’impose això, ens arribaran més comandes”. El preu actual són 8 euros.

 

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.