L’OMS recupera la primera hipòtesi sobre el polèmic origen del coronavirus

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) va realitzar una recerca a principis d’este 2021 a Wuhan, lloc on es va detectar per primera vegada el coronavirus SARS-CoV-2, per a esclarir quin és el seu veritable origen, i sembla que cada vegada estan més prop de trobar-lo.

Fins ara, s’havia parlat de moltes possibles teories sobre l’origen del virus, però la que és més probable, segons va explicar Peter Daszak, president de l’EcoHealth Aliance i un dels experts que es va traslladar a la Xina per a realitzar l’estudi, és que el coronavirus es va originar en una granja d’animals exòtics al sud del país.

Anuncios

Segons explica l’expert, el grup de científics traslladats fins a la Xina va trobar evidències en diverses granges d’animals exòtics que proveïen al mercat de Huanan, a Wuhan, el primer lloc que es va convertir en un focus de contagis i que va originar el primer brot de coronavirus en el món. «Crec que el SARS-CoV-2 primer va contagiar a persones en el sud de la Xina. Sembla que va ser així», explica Daszak.

Els resultats d’aquesta recerca van en línia amb les actuacions de la Xina després de conéixer el primer brot de Covid-19, ja que va ordenar el tancament de totes les granges d’animals exòtics com a mesura de precaució. Segons el científic, el més probable és que l’inici de la transmissió del coronavirus es va iniciar amb alguna mena d’animal salvatge criat en captivitat i que va acabar saltant als humans.

«Estes granges prenen animals exòtics com les genetes, els porco espins, els pangolins, els óssos rentadors o les rates del bambú perquè es reproduïsquen en captivitat», assegura l’expert en una entrevista per a ‘NPR’. En aquest sentit, Daszak i els seus col·legues mantenen la hipòtesi que la ratapinyada continua sent l’animal més probable a l’hora d’incubar el SARS-CoV-2.

Així, l’OMS coincideix amb la Xina sobre el possible origen del coronavirus: «la Xina va tancar les granges perquè el febrer de 2020 pensava que era la via més possible de contagi. I en l’informe de l’OMS, creiem també que és la via més probable».

Sobre quin animal ho va causar, encara que creuen que va ser la ratapinyada, encara hi ha més dubtes, i segons Daszak esta és ara la prioritat: descobrir realment quin animal va actuar de pont entre la malaltia i els humans per a intentar prevenir que torne a ocórrer en el futur.

 

La pandèmia continua colpejant a tot el món

L’estudi realitzat pels científics, avalats per l’OMS, a la Xina es publicarà en les pròximes setmanes, i es preveu que donen encara més detalls sobre l’origen de la pandèmia que ha deixat ja, en menys d’un any i mig, més de 120 milions de contagis en tot el planeta i més de 2 milions i mig de morts.

Els països més afectats per la malaltia continuen sent els Estats Units i el Brasil, que junts sumen gairebé 42 milions de contagis i més de 830.000 víctimes mortals. Concretament, els Estats Units suma ja més de 30 milions de contagis, amb 549.000 morts; i el Brasil és el següent amb 11,6 milions de contagis i 282.000 víctimes. L’Índia és el tercer país més afectat, amb 11,4 milions de contagis i 159.000 morts.

En referència nombre de contagis, la resta de països se situen bastant més lluny, però ja hi ha tres països que superen els 4 milions de contagis: Rússia, França i el Regne Unit; i altres dos que superen els 3 milions: Espanya i Itàlia, amb Turquia a les portes d’aconseguir esta xifra.

En referència als morts, sorprén la xifra de Mèxic, amb 194.000 víctimes malgrat ser el tretzé en nombre de casos, 2,1 milions. Per darrere estarien l’Índia; el Regne Unit, amb 125.000 morts; i Itàlia, amb 103.000 morts. La llista la completarien Rússia (93.000), França (91.000) i Espanya (72.500).

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.