L’OMS recupera la primera hipòtesi sobre el polèmic origen del coronavirus

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) va realitzar una recerca a principis d’este 2021 a Wuhan, lloc on es va detectar per primera vegada el coronavirus SARS-CoV-2, per a esclarir quin és el seu veritable origen, i sembla que cada vegada estan més prop de trobar-lo.

Fins ara, s’havia parlat de moltes possibles teories sobre l’origen del virus, però la que és més probable, segons va explicar Peter Daszak, president de l’EcoHealth Aliance i un dels experts que es va traslladar a la Xina per a realitzar l’estudi, és que el coronavirus es va originar en una granja d’animals exòtics al sud del país.

Segons explica l’expert, el grup de científics traslladats fins a la Xina va trobar evidències en diverses granges d’animals exòtics que proveïen al mercat de Huanan, a Wuhan, el primer lloc que es va convertir en un focus de contagis i que va originar el primer brot de coronavirus en el món. «Crec que el SARS-CoV-2 primer va contagiar a persones en el sud de la Xina. Sembla que va ser així», explica Daszak.

Els resultats d’aquesta recerca van en línia amb les actuacions de la Xina després de conéixer el primer brot de Covid-19, ja que va ordenar el tancament de totes les granges d’animals exòtics com a mesura de precaució. Segons el científic, el més probable és que l’inici de la transmissió del coronavirus es va iniciar amb alguna mena d’animal salvatge criat en captivitat i que va acabar saltant als humans.

«Estes granges prenen animals exòtics com les genetes, els porco espins, els pangolins, els óssos rentadors o les rates del bambú perquè es reproduïsquen en captivitat», assegura l’expert en una entrevista per a ‘NPR’. En aquest sentit, Daszak i els seus col·legues mantenen la hipòtesi que la ratapinyada continua sent l’animal més probable a l’hora d’incubar el SARS-CoV-2.

Així, l’OMS coincideix amb la Xina sobre el possible origen del coronavirus: «la Xina va tancar les granges perquè el febrer de 2020 pensava que era la via més possible de contagi. I en l’informe de l’OMS, creiem també que és la via més probable».

Sobre quin animal ho va causar, encara que creuen que va ser la ratapinyada, encara hi ha més dubtes, i segons Daszak esta és ara la prioritat: descobrir realment quin animal va actuar de pont entre la malaltia i els humans per a intentar prevenir que torne a ocórrer en el futur.

 

La pandèmia continua colpejant a tot el món

L’estudi realitzat pels científics, avalats per l’OMS, a la Xina es publicarà en les pròximes setmanes, i es preveu que donen encara més detalls sobre l’origen de la pandèmia que ha deixat ja, en menys d’un any i mig, més de 120 milions de contagis en tot el planeta i més de 2 milions i mig de morts.

Els països més afectats per la malaltia continuen sent els Estats Units i el Brasil, que junts sumen gairebé 42 milions de contagis i més de 830.000 víctimes mortals. Concretament, els Estats Units suma ja més de 30 milions de contagis, amb 549.000 morts; i el Brasil és el següent amb 11,6 milions de contagis i 282.000 víctimes. L’Índia és el tercer país més afectat, amb 11,4 milions de contagis i 159.000 morts.

En referència nombre de contagis, la resta de països se situen bastant més lluny, però ja hi ha tres països que superen els 4 milions de contagis: Rússia, França i el Regne Unit; i altres dos que superen els 3 milions: Espanya i Itàlia, amb Turquia a les portes d’aconseguir esta xifra.

En referència als morts, sorprén la xifra de Mèxic, amb 194.000 víctimes malgrat ser el tretzé en nombre de casos, 2,1 milions. Per darrere estarien l’Índia; el Regne Unit, amb 125.000 morts; i Itàlia, amb 103.000 morts. La llista la completarien Rússia (93.000), França (91.000) i Espanya (72.500).

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.