12.2 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

L’OMS recupera la primera hipòtesi sobre el polèmic origen del coronavirus

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) va realitzar una recerca a principis d’este 2021 a Wuhan, lloc on es va detectar per primera vegada el coronavirus SARS-CoV-2, per a esclarir quin és el seu veritable origen, i sembla que cada vegada estan més prop de trobar-lo.

Fins ara, s’havia parlat de moltes possibles teories sobre l’origen del virus, però la que és més probable, segons va explicar Peter Daszak, president de l’EcoHealth Aliance i un dels experts que es va traslladar a la Xina per a realitzar l’estudi, és que el coronavirus es va originar en una granja d’animals exòtics al sud del país.

Segons explica l’expert, el grup de científics traslladats fins a la Xina va trobar evidències en diverses granges d’animals exòtics que proveïen al mercat de Huanan, a Wuhan, el primer lloc que es va convertir en un focus de contagis i que va originar el primer brot de coronavirus en el món. «Crec que el SARS-CoV-2 primer va contagiar a persones en el sud de la Xina. Sembla que va ser així», explica Daszak.

Els resultats d’aquesta recerca van en línia amb les actuacions de la Xina després de conéixer el primer brot de Covid-19, ja que va ordenar el tancament de totes les granges d’animals exòtics com a mesura de precaució. Segons el científic, el més probable és que l’inici de la transmissió del coronavirus es va iniciar amb alguna mena d’animal salvatge criat en captivitat i que va acabar saltant als humans.

«Estes granges prenen animals exòtics com les genetes, els porco espins, els pangolins, els óssos rentadors o les rates del bambú perquè es reproduïsquen en captivitat», assegura l’expert en una entrevista per a ‘NPR’. En aquest sentit, Daszak i els seus col·legues mantenen la hipòtesi que la ratapinyada continua sent l’animal més probable a l’hora d’incubar el SARS-CoV-2.

Així, l’OMS coincideix amb la Xina sobre el possible origen del coronavirus: «la Xina va tancar les granges perquè el febrer de 2020 pensava que era la via més possible de contagi. I en l’informe de l’OMS, creiem també que és la via més probable».

Sobre quin animal ho va causar, encara que creuen que va ser la ratapinyada, encara hi ha més dubtes, i segons Daszak esta és ara la prioritat: descobrir realment quin animal va actuar de pont entre la malaltia i els humans per a intentar prevenir que torne a ocórrer en el futur.

 

La pandèmia continua colpejant a tot el món

L’estudi realitzat pels científics, avalats per l’OMS, a la Xina es publicarà en les pròximes setmanes, i es preveu que donen encara més detalls sobre l’origen de la pandèmia que ha deixat ja, en menys d’un any i mig, més de 120 milions de contagis en tot el planeta i més de 2 milions i mig de morts.

Els països més afectats per la malaltia continuen sent els Estats Units i el Brasil, que junts sumen gairebé 42 milions de contagis i més de 830.000 víctimes mortals. Concretament, els Estats Units suma ja més de 30 milions de contagis, amb 549.000 morts; i el Brasil és el següent amb 11,6 milions de contagis i 282.000 víctimes. L’Índia és el tercer país més afectat, amb 11,4 milions de contagis i 159.000 morts.

En referència nombre de contagis, la resta de països se situen bastant més lluny, però ja hi ha tres països que superen els 4 milions de contagis: Rússia, França i el Regne Unit; i altres dos que superen els 3 milions: Espanya i Itàlia, amb Turquia a les portes d’aconseguir esta xifra.

En referència als morts, sorprén la xifra de Mèxic, amb 194.000 víctimes malgrat ser el tretzé en nombre de casos, 2,1 milions. Per darrere estarien l’Índia; el Regne Unit, amb 125.000 morts; i Itàlia, amb 103.000 morts. La llista la completarien Rússia (93.000), França (91.000) i Espanya (72.500).

Últimes notícies

València atorgarà la Medalla d’Or a la Real Germanor de Sant Antoni Abad

L'Ajuntament concedirà la seua màxima distinció a la Real Germanor de Sant Antoni Abad. El lliurament serà el 9 d'Octubre, després de rebre el títol de 'Real' i a les portes del seu 75 aniversari.

Mor un jove de 19 anys en ennuegar-se amb un grilló de mandarina a Alacant

Un jove de 19 anys ha mort a la Platja de Sant Joan després d'ennuegar-se amb un grilló de mandarina mentres estava amb amics. Els equips d'emergència no han aconseguit reanimar-ho i s'ha ordenat l'autòpsia.

Corberán crida a rebel·lar-se en Lliga davant el Getafe

El tècnic del València apel·la a caràcter i determinació per a competir en el Coliseum després de menys de 72 hores de descans. Assenyala pilota parada, transicions i defensa com a claus.

Final per la supervivència: Getafe i València es juguen aire en el Coliseum

Getafe i València disputen un dol directe per la permanència. Els azulones arriben en mala ratxa i amb tres reforços, mentres els che busquen el seu primer triomf fora.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia. Hi ha 19 detinguts, 121 víctimes identificades i 57 comptes bloquejats.

Montero critica als barons del PP per parlar sense propostes sobre finançament autonòmic

La vicepresidenta primera ha retret al PP que convoque un cim per a debatre sense plantejar alternatives i ha defés una proposta de 21.000 milions.

La família del naufragi a Indonèsia s’acomiada entre dolor i pau i demana justícia

L'única supervivent adulta del naufragi a Indonèsia ha agraït el suport en el funeral a València i ha reclamat una justícia sense odi ni rancor. La família demana a la societat que no s'oblide i recorda que seguix desaparegut un xiquet.

El PSPV impulsa mocions en tots els ajuntaments per a recolzar el nou model de finançament

El PSPV-PSOE presentarà mocions en tots els ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a recolzar el nou sistema de finançament autonòmic. La proposta preveu 21.000 milions extra i 3.669 per a la Comunitat en 2027, amb impacte directe en servicis públics