26.6 C
València
Dimecres, 2 juliol, 2025

Sanitat vacunarà dijous a xiquets i xiquetes de 5 a 8 anys a les escoles

La segona fase de la campanya de vacunació pediàtrica contra el coronavirus que comença  aquesta setmana a la Comunitat Valenciana se centra en els 186.088 xiquets i xiquetes d’edats compreses entre 5 i 8 anys que estudien en centres escolars de la Comunitat Valenciana, amb independència de la seua titularitat.

L’operatiu, coordinat per les conselleries de Sanitat Universal i Salut Pública i Educació, Cultura i Esport, va arrencar dilluns passat amb la sol·licitud de les autoritzacions per vacunar i prossegueix aquest dijous amb la inoculació de les primeres dosis. Està previst que aquesta segona fase de la campanya seguisca activa fins, almenys, la setmana que ve.

- Advertisement -Telegram València Diari

Per nivells educatius, aquesta etapa cobreix l’alumnat d’infantil que haja complert 5 anys i el de 1r, 2n i 3r de Primària. En total es preveu vacunar 22.085 alumnes a la província de Castelló, 68.332 a la d’Alacant i 95.671 a la de València. D’aquest total es vacunarà a menors les famílies dels quals lliuren al centre educatiu l’autorització de vacunació i que el dia que reben la vacuna no estiguen confinats, malalts o malaltes o absents per qualsevol altre motiu.

En aquest sentit, durant aquesta segona etapa de la campanya de vacunació pediàtrica també s’oferirà una nova oportunitat als que no es van poder vacunar a la fase anterior.

Per cobrir aquesta fase de la campanya de vacunació pediàtrica, la Comunitat Valenciana ja compta amb 192.640 dosis i rebrà 138.000 més en els pròxims dies. En total, 330.640 dosis.

 

Recollida d’autoritzacions

 

El primer per poder rebre la vacuna és que la família emplene, ferma i lliure a l’escola l’autorització i el qüestionari sobre la salut de cada menor que el centre li haurà fet arribar. Les famílies tenen de termini per completar aquest tràmit fins a hui dimecres, 12 de gener.

Un cop finalitzada la recollida d’autoritzacions la direcció del centre educatiu es coordina amb l’equip mèdic que es desplaçarà fins al col·legi per inocular les vacunes a fi de conéixer amb precisió el nombre de dosis necessàries, així com per a organitzar amb antelació l’operatiu.

La unitat que acudeix al centre escolar està integrada per personal facultatiu, infermeria i suport logístic, i compta amb els mitjans adequats per atendre possibles eventualitats.

El procés es desenvolupa als mateixos centres escolars, en horari lectiu i per nivell educatiu per preservar els grups habituals de convivència. Això vol dir que si algun xiquet o xiqueta ha complert els 7 anys però per qualsevol circumstància segueix a primer de Primària es vacuna amb els seus companys i companyes d’aula.

Com a la primera fase de la campanya, amb els més petits també es permet que en el moment de la vacunació un familiar accedisca al centre per acompanyar-lo emocionalment. És molt important que en tot moment s’eviten les aglomeracions i, per aquest motiu, la persona ha de romandre al recinte escolar el menor temps possible.

De fet, a molts centres educatius les persones acompanyants esperen fora del recinte els 15 i 30 minuts posteriors a la injecció, temps en què els i les menors romanen en observació.

Amb aquesta segona etapa de la campanya de vacunació pediàtrica quedaran coberts tots els nens i nenes d’11 a 5 anys que resideixen a la Comunitat Valenciana, uns 330.000.

A la primera fase, que es va desenvolupar amb normalitat abans de les vacances nadalenques, es va immunitzar tots els xiquets i xiquetes dels centres d’educació especial, de centres rurals i de 4t, 5é i 6é de Primària els progenitors o tutors dels quals van autoritzar la vacuna i que estaven en disposició de rebre-la (no es trobaven confinats ni tenien contraindicat el sèrum per motius mèdics).

En concret, van ser 107.360 alumnes que van rebre la primera dosi de la vacuna pediàtrica de Pfizer, és a dir, set de cada deu escolars d’aquests nivells.

 

Segona dosi a partir de febrer

 

La segona dosi de la vacuna s’administrarà huit setmanes després de la primera per incrementar la resposta immune, tal com marca l’Estratègia Nacional de Vacunació.

Per això, si algun nen o nena malalta, està en aïllament el dia de la vacunació o no pot acudir a la cita per qualsevol altra causa, està previst oferir noves oportunitats, tal com s’ha fet amb les persones adultes.

D’altra banda, els que complisquen els 12 anys entre la primera i la segona dosi rebran la primera dosi de la vacuna pediàtrica i la segona dosi d’adult (la recomanada a partir dels 12 anys) amb el període establert de vuit setmanes per a la segona dosi.

Últimes notícies

Descens de temperatures màximes en la Comunitat Valenciana, però Castelló aconseguix quasi 39 graus

Les temperatures màximes descendixen en la Comunitat Valenciana este dimarts, excepte en el litoral de Castelló on aconseguixen 38,8 graus, amb valors alts també en altres localitats valencianes i alacantines.

Detingut conductor de VTC a Alacant per robar 7.500 euros i joies a turista francés

Un conductor d'Uber a Alacant va ser arrestat per robar 5.000 euros en efectiu i 2.500 en joies a un turista francés, a més d'objectes personals.

El 80% dels valencians desitja un canvi en la presidència de la Generalitat segons enquesta del CIS

Una enquesta del CIS revela que més del 80% dels valencians voldria un canvi de president en la Generalitat, amb una valoració majoritàriament negativa de la gestió actual de Carlos Mazón.

El Castelló llança nou equipament amb homenatge a la llegenda Juan Bautista Planelles

El Castelló presenta el seu nou equipament amb memòria a Juan Bautista Planelles, llegenda del club i exfutbolista destacat, estrenant al proveïdor Erreà.

Juny registra 29 morts per altes temperatures en la Comunitat Valenciana en un mes rècord de calor

Juny de 2025 ha sigut el mes més càlid registrat a Espanya i ha causat 29 morts en la Comunitat Valenciana atribuïbles a les altes temperatures, en el context d'una onada de calor que continua activa.

Prop de 700 coralistas d’Europa, Amèrica i Àsia participen en el 71é Certamen Internacional d’Havaneres de Torrevieja

El 71é Certamen Internacional d'Havaneres i Polifonia de Torrevieja comptarà amb prop de 700 coralistas d'Europa, Amèrica i Àsia, que es reuniran del 20 al 26 de juliol a Alacant.

El Llevant confirma l’eixida d’Andrés Fernández, Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro

El Llevant anuncia oficialment l'eixida de quatre jugadors clau: Andrés Fernández, Ángel Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro, després de la finalització dels seus contractes.

Vint-i-set curtmetratges competixen pel Faro de Plata en el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi amb accés als Goya

El Festival de Cinema de l'Alfàs del Pi a Alacant selecciona 27 curtmetratges per a competir pel Faro de Plata, amb passada directa als premis Goya, i ret homenatge a figures del cinema espanyol.