27.5 C
València
Dilluns, 14 juliol, 2025

El Cuco i la seua mare, a judici pel cas de Marta del Castillo

El Cuco i la seua mare, Rosalía García han tornat hui a visitar els jutjats pel cas de l’assassinat de Marta del Castillo.

Se’ls acusa d’ordir un pla per a enganyar el tribunal que jutjava la mort de la jove sevillana. La Fiscalia reclama per a cadascun d’ells huit mesos de presó i multes de 1.500 euros, mentre la família de la víctima demana dos anys de presó i multes de 1.800 euros.

- Advertisement -Telegram València Diari

Ara, el jutge els cita per entendre que tant ‘El Cuco’ com la seua mare i la parella d’aquesta, ja morta, “van ordir un pla que tenia com a única finalitat enganyar el tribunal sobre el realment esdevingut el dia 24 de gener de 2009“, data de l’assassinat de Marta del Castillo.

‘El Cuco’ va ser condemnat a dos anys i onze mesos d’internament en un centre de menors per encobrir el crim pel qual Miguel Carcaño, nuvi de la jove assassinada, va ser condemnat a 21 anys.

Aquest engany s’ha conegut gràcies a ‘l’infiltrat’, un home vinculat a l’àmbit policial/delinqüencial que, en 2009, després de la desaparició de la jove sevillana, decideix pel seu compte i risc fer-se amic de la mare del Cuco i d’Ángel, el marit d’ella, els qui estaven a la vora del divorci.

Els tres es coneixien de vista d’un bar que freqüentaven i ell va anar estrenyent la confiança fins al punt de, segons compte l’Infiltrat, mantindre una relació amb ella més íntima. Això sí, sempre amb una gravadora oculta encesa que registrara totes les converses. No ho feia per diners, sinó perquè volia ajudar.

Segons explica, ‘El Confidencial’, en una d’aquestes xarrades, registra una cosa important que ell mateix relata així: “En aquest enregistrament que mantinc amb Rosalía, ella en actitud jocosa riu de les labors de cerca que s’estan emprenent per a buscar a Marta. Llavors ella m’insisteix que el cos no apareixerà, em fa aqueixa afirmació, dic, bo, pots tindre aqueixa idea després que hagen estat buscant en un lloc, en un altre lloc i el cos no haja aparegut, però, clar, en algun moment apareixerà. I ella em contesta: ‘No, el cos no apareixerà’. Jo li explique que aqueixa afirmació tan categòrica no la pot fer perquè no té una bola de cristall per a saber si la trobaran i ella insisteix: ‘Veurem, quan et dic que no apareixerà, és que no apareixerà i no és que jo siga bruixota, és que no apareixerà res’. Li conteste dient-li que només una persona que tinga ple coneixement del qual va passar pot fer semblant afirmació. ‘Perquè llavors, què t’estic dient?’, em va contestar”.

Aquestes més de 600 hores d’enregistraments han sigut admeses pel jutge.

El jutge acusa ‘El Cuco’ de mentir per dir que no va ser a la casa quan van assassinar a Marta del Castillo
El magistrat recorda que el 25 d’octubre de 2011, quan ja era major d’edat, ‘El Cuco’ va prestar declaració en qualitat de testimoni en el judici als majors i va assegurar “de manera falsa” que la vesprada del 24 de gener de 2009 no havia sigut a la casa de Miguel Carcaño, on la jove va ser assassinada.

De fet, l’instructor assenyala que les proves “han evidenciat” en contra del declarat pels tres investigats davant el tribunal que la tard nit del dia 24 de gener de 2009 ‘El Cuco’ “sí que va estar” en el domicili de Lleó XIII, que aqueix mateix dia va estar amb un amic fins a les 20.30 o 20.45 hores i que a uns altres dels seus amics “els va veure a partir de les 22.30 hores del mateix dia“.

També diu que “no és cert que al voltant de les 23.30 hores d’aqueix dia es trobara en els voltants del seu domicili amb el marit de la seua mare quan aquest anava a tirar el fem ni que la mare de ‘El Cuco’ i la seua parella estigueren fora de la seua casa, en el bar La Portada, fins a les 4.30 hores o 5.00 hores del dia 25″, tal com va declarar la mare.

En el judici està previst conéixer el testimoniatge de fins a tretze testimonis, inclòs Miguel Carcaño, citat el 31 de maig, davant la jutge penal 7 de Sevilla, Olga Cecilia Simón.

La jutgessa ha accedit a la petició de la família de Marta del Castillo perquè Carcaño siga traslladat a Sevilla des de la presó d’Herrera de la Manxa amb la finalitat que comparega presencialment i no mitjançant una videoconferència des de la presó.

Últimes notícies

El València prepara una demanda contra el documental ‘Balla, Vini’ per difamació a la seua afició

El València CF prepara accions legals contra el documental 'Balla, Vini' per difondre una imatge perjudicial i falsa de la seua afició. El club busca rectificació rere controvèrsia per acusacions racistes durant un partit.

Carlos Mazón denuncia inconstitucionalitat en el pacte de finançament català que trenca consens de 1978

Carlos Mazón, president de la Generalitat Valenciana, considera que l'acord de finançament amb Catalunya és inconstitucional i trenca el consens aconseguit en 1978.

Troben el cadàver d’un home en aigües de Cap de l’Horta, Alacant

Un cadàver masculí ha sigut trobat surant en la cala de La Palmera, Cap de l'Horta, Alacant. La Policia investiga sense indicis clars de violència.

Vaivé de temperatures màximes en la Comunitat Valenciana després de la dana del dissabte amb pics de més de 36 graus

La Comunitat Valenciana experimenta fluctuacions en les seues temperatures màximes que aconseguixen els 36,1 graus a Villena, després de la dana del cap de setmana que va afectar València i Castelló.

Cristhian Mosquera acudix a Paterna mentres negocien el seu traspàs a l’Arsenal

El jove defensa Cristhian Mosquera es presenta a la ciutat esportiva de Paterna a l'espera de concretar el seu traspàs a l'Arsenal, amb negociacions actives que podrien deixar ingressos significatius al València.

El Vila-real llança a la venda 600 nous abonaments per a la temporada 2025/26 a partir del 16 de juliol

El Vila-real CF obrirà la venda de 600 nous abonaments per a la campanya 2025/26 des del 16 de juliol, amb opcions per a Lliga, Champions i Copa del Rei en l'estadi de La Ceràmica.

Vox denuncia que el finançament per a Catalunya representa una traïció a Espanya

El síndic de Vox en Les Corts Valencianes, José María Llanos, qualifica el finançament especial per a Catalunya com una capitulació i una traïció a l'Estat espanyol, assenyalant la falta de suport per a la Comunitat Valenciana.

Troben en El Saler (València) el cos d’una impressionant tortuga llaüt, la més gran del món

A la platja del Saler s'ha trobat el cadàver d'una tortuga llaüt, l'espècie marina més gran, destacant l'amenaça de les xarxes fantasma i escombraries marines al Mediterrani.