12.7 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Declaració de la renda: les caselles que has de marcar perquè t’isca a retornar

 

 

Queden sols uns dies perquè s’òbriga el termini per presentar la temuda declaració de la renda, un tràmit que se sol dur a terme durant els mesos previs a l’estiu. Este any, el termini per complir amb Hisenda és lleugerament més llarg, des del 7 d’abril fins al 30 de juny, i en estos dies són moltes les persones que ja estan calculant si el resultat serà positiu o si, per contra, eixirà a pagar a l’Agència Tributària.

Efectivament, el resultat no dependrà d’una altra cosa que de les circumstàncies econòmiques de cada un durant l’exercici anterior i de totes les deduccions i reduccions, entre altres, que es puguen aplicar en cada cas.

És important, en este sentit, tenir coneixement de tot això, que moltes vegades és tan bàsic que requereix ajuda d’un assessor fiscal expert en la matèria. El que sí que està clar és que hi ha algunes caselles clau en la declaració de la renda que cal tenir molt en compte i que poden desencadenar en una important diferència en el resultat final. Cal saber que, si alguna d’estes anteriors no es marca, el resultat pot jugar-nos una mala passada. Estes caselles poden referir-se a situacions personals i familiars, mínims, rendes exemptes, deduccions estatals i autonòmiques, etc.

Cal recordar que tan sols s’haurà de desenvolupar la declaració si durant l’exercici 2020 es van ingressar més de 22.000 euros amb un sol pagador o més de 12.643 amb dos o més pagadors.

 

 

Claus a tenir en compte perquè este any la declaració isca a retornar

Lloguer d’habitatge per a menors de 25 anys

Totes aquelles persones que visquen de lloguer i tinguen menys de 35 anys poden aplicar una deducció per lloguer d’habitatge habitual, encara que generalment només s’aplica a contractes d’arrendament signats abans de l’1 de gener de 2015. Afegit a això anterior, la base total imposable ha de ser inferior a 24.107,20 euros anuals. En el cas que es complesquen estos requisits, es podrà descomptar fins al 10,05% de les quantitats satisfetes.

 

Inversió en habitatge habitual

Esta característica s’aplica a aquelles persones que van comprar casa o començar a pagar per la seua construcció abans de l’any 2013. Amb això es podrien reduir fins a un 15% les quantitats invertides, amb un límit de 9.040 euros.

Autònoms

Els treballadors autònoms o per compte propi han de tenir en compte les despeses deduïbles que puguen aplicar-se, com material d’oficina, lloguer d’oficina o local, despeses de transport, dietes, etc.

Així mateix, este any serà possible que els contribuents que declaren activitats econòmiques en estimació directa (casella 220) traslladen a la declaració les quantitats econòmiques consignades en els seus llibres de registre, per descomptat, sempre que estiguen homologades per l’Agència Tributària.

 

Maternitat i família

Per a este subgrup també hi ha algunes reduccions i deduccions que estarien directament relacionades amb l’existència de fills, persones al càrrec, família nombrosa, etc. Per això, convé consultar un assessor especialitzat o directament a Hisenda.

Este any i com a novetat, a més dels 1.200 euros de deducció per tenir un fill menor de tres anys, se sumen 1.000 euros més, quan es dona la situació que el contribuent satisfaça despeses de guarderia o centres d’educació infantil. Per això anterior, les mares que hagen estat en situació d’ERTE o cessament d’activitat no podran aplicar esta deducció durant este temps que no hagen exercit activitat, tant per compte propi com per altre motiu.

Últimes notícies

València invertix 3,4 milions a renovar voreres, un 160% més que en 2021-2023

L'Ajuntament ha destinat 3,4 milions a renovar voreres des del segon trimestre de 2023, un 160% més que en 2021-2023, amb 29.000 m² ja intervinguts.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia valoren el reforç de l’operatiu de busca

En la quinta jornada de busca després del naufragi, les famílies han valorat el reforç amb bussejadors, sonar i drons. L'operatiu es prolongarà entre tres i sis dies més, encara que este dimarts no hi ha hagut resultats rellevants.

Compromís acusa el PP de pagar el silenci de l’excap de gabinet de Mazón amb un altre càrrec

Compromís ha denunciat el nomenament de José Manuel Cuenca com a assessor en l'oficina del expresident i ha acusat el PP de pagar el seu silenci. La formació ha assenyalat el salari, superior a 58.000 euros, i ha advertit sobre la seua pròxima declaració en la comissió de la dana.

Maccabi Tel Aviv, multat amb 10.000 euros per càntics contra el València i Pedro Martínez

L'Eurolliga ha imposat una multa de 10.000 euros al Maccabi per càntics ofensius contra el València Basket i Pedro Martínez, després de la denúncia del club espanyol. La resolució, publicada este dimarts, situa la conducta com a infracció menor segons l'article 29.2.f del codi disciplinari.

La Generalitat impulsa el parc públic municipal amb 5,9 milions per a 68 vivendes

La Generalitat concedix 5,9 milions a 14 ajuntaments per a incorporar 68 vivendes al parc públic dins del Pla ADHA. Les cases es destinaran a lloguer o cessió d'ús durant almenys 50 anys.

La Comunitat Valenciana lidera el comerç minorista al novembre amb un 8,2% més

Les vendes minoristes van repuntar un 3,7% interanual al novembre i van encadenar 17 mesos a l'alça. La Comunitat Valenciana va encapçalar l'avanç amb un 8,2%.

AVA aplaudix el control de senglars de la Generalitat i exigix actuar fora dels vedats

AVA-ASAJA recolza les ajudes de la Generalitat per a controlar senglars com a prevenció enfront de la PPA i reclama mesures fermes també fora dels vedats.

Detingut a Torrent per agressió sexual a la companya de pis de la seua parella i per maltractament

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un home de 37 anys per realitzar tocaments sense consentiment a l'amiga de la seua parella i agredir i amenaçar a la seua núvia. Va ser posat a disposició judicial.