Mastodon
24.2 C
València
Dimarts, 9 setembre, 2025

Denuncien una agressió a un metge en el centre de salut de Torrent

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), davant aquest nou episodi d’agressions, ha presentat hui per registre d’entrada un escrit davant Gerència de l’Hospital General en el qual urgeix a dotar de vigilants de seguretat als centres de salut d’aquest departament, del qual forma part Torrent, dur a terme campanyes de conscienciació a l’usuari amb lemes com ‘Cuida a qui et cuida’ o reforçar plantilles.

La central sindical explica que l’agressió en el PAC de carrer Pintor Ribera de Torrent es va produir quan una pacient va entrar en consulta i, després d’espentar al seu pare, actue amb agressivitat contra el facultatiu que li atenia. Aquest va aconseguir portar-la a la sala de vitals i que s’acomodara en la llitera. No obstant això, la pacient es va alçar, va bolcar la citada llitera i va trencar els cristalls de la vitrina.

El sindicat continua relatant que la pacient va prendre del sòl diversos cristalls i es va encarar al personal d’infermeria que era a la sala per a atendre-la. Una de les treballadores, saltant per damunt de la llitera, va aconseguir escapar i cridar a agents del Cos Nacional de Policia, que es van personar en el recinte i van poder reduir a la pacient en aquest fet que va ocórrer a la fi de la setmana passada.

CSIF urgeix a adoptar mesures davant “la situació insostenible per a una plantilla exhausta i saturada de treball, amb escassetat de mitjans i que viu amb la tensió permanent de poder patir una agressió en l’exercici de la seua labor professional”. El sindicat ja va denunciar al març l’atac patit per una doctora a Alzira; el mes de maig passat va alertar de l’agressió a dos auxiliars administratives en el centre de salut de Beniopa, a Gandia, i ara avisa d’aquest nou succés a Torrent.

La central sindical, que està duent a terme protestes cada divendres davant el centre de salut de Beniopa des de fa dos setmanes per a reclamar mesures de protecció, insta Conselleria de Sanitat a “deixar de mirar cap a un altre costat i a vetlar d’una vegada per la salut i seguretat dels seus professionals, que l’estan donant tot i en lloc de millorar la seua situació pateixen l’abandó per part de l’Administració”.

CSIF, en un escrit registrat hui amb caràcter d’urgència davant Gerència del departament Hospital General de València, ha insistit en les seues demandes de vigilants de seguretat en els centres de salut i consultoris, reforç de plantilles per a millorar l’atenció a l’usuari, campanyes de conscienciació a la societat sobre la importància de la labor del personal sanitari i una avaluació de riscos psicosocials en els llocs de treball, entre altres mesures immediates.

El sindicat CSIF urgeix a Conselleria a garantir la seguretat del personal de sanitat, sobretot en els recintes d’atenció primària. A l’agressió ja denunciada pel sindicat en el centre de salut de Beniopa, a Gandia, se suma una altra recent en el punt d’atenció continuada Pintor Ribera, a Torrent. CSIF alerta de “la situació insostenible”.

Últimes notícies

Mazón anuncia una partida extraordinària per a reparar danys a la Vega Baixa

El Consell destinarà un crèdit extraordinari per a arreglar infraestructures afectades per la pluja i el vent en municipis de la Vega Baixa. La mesura s'activarà després de l'avaluació de danys dels ajuntaments.

Emergències desactiva la Situació 1 del Pla d’Inundacions en la Comunitat Valenciana

Emergències alça la Situació 1 del Pla d'Inundacions després de la fi dels avisos taronges de Aemet. Persistixen avisos grocs en zones de Castelló, València i Alacant.

Que condisca l’exemple de la Diputació de València

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre com la institució provincial està portant endavant diferents iniciatives per ajudar al valencià, a diferència d'altres organismes

El Barcelona jugarà davant el València en el Johan Cruyff per falta de permisos al Camp Nou

El club confirma que el dol de LaLiga del diumenge (21.00) es disputarà en l'Estadi Johan Cruyff al no disposar encara de permisos per a reobrir el Spotify Camp Nou. L'entitat treballa en les adequacions tècniques i detallarà prompte l'organització i la venda d'entrades.

Benidorm registra la màxima del dia amb 30,6 graus en una jornada de descens tèrmic

Benidorm va liderar les màximes del dimarts amb 30,6 graus en una jornada més fresca en la Comunitat Valenciana. El dimecres s'espera un repunt de les temperatures, notable a València i Alacant.

Les pluges es concentren en La Marina i deixen 75 l/m² a Sella en 12 hores

La Marina Baixa i Alta concentren les precipitacions de les últimes 12 hores, amb 74,9 l/m² a Sella i acumulats notables en municipis pròxims.

Mazón retrau al Govern la inacció en la neteja de barrancs i llits

El president critica que l'Executiu impedisca desbrossaments i tasques de neteja a través de les confederacions hidrogràfiques i reclama assumir competències. Valora les mesures preventives que Elx i altres municipis financen amb recursos propis davant la previsió de pluges intenses.

Rescatades 17 persones en una pastera enfront de la costa nord d’Alacant

Dèsset persones d'origen subsaharià van ser rescatades enfront del nord d'Alacant quan viatjaven en una pastera. Entre elles hi havia huit menors, inclosa una xiqueta de 5 anys.