22.2 C
València
Dilluns, 12 maig, 2025

Denuncien que els països de Mercosur van acaparar fins al 61% de cítrics amb plagues des de tercers països

La Unió de Llauradors denuncia que els països de Mercosur van acaparar el 61% de les intercepcions en frontera de la UE de cítrics procedents de països tercers amb plagues fins al mes de maig, dels quals el Brasil va tindre més del 53%.

En els cinc primers mesos de l’any, el Brasil ha tingut ja 30 intercepcions sobre un total de 57 i l’Argentina té 2. Un altre estat associat a Mercosur com és Colòmbia té 3 intercepcions.

- Advertisement -Telegram València Diari

La Unió creu que ratificar l’acord entre la UE i Mercosur és un greu error, perquè no existeixen estudis profunds ni rigorosos d’impacte sobre els efectes que causaria en el nostre sector agrari. Els estudis generals realitzats fins hui sobre les conseqüències de l’acord amb Mercosur són poc concrets i no analitzen per exemple el cultiu dels cítrics, ni tampoc tenen en compte la incidència per països comunitaris.

En aquest sentit Carles Peris, secretari general de la Unió, assenyala que “tot el que siguen acords sense reciprocitat en l’ús de matèries actives, sense adquirir els compromisos de reducció que planteja l’estratègia europea De la granja a la taula i sense ordenació quant als períodes d’importació, perquè no solapen a les produccions europees que no siguen deficitàries, és caure en els mateixos errors de sempre que causen sempre un enorme impacte negatiu al sector”.

En els últims anys s’ha produït a més un creixement de les importacions de països tercers de l’hemisferi sud a la Unió Europea malgrat no existir encara protocols segurs, per la qual cosa segons el parer de l’organització agrària caldria augmentar el control en l’entrada de mercaderies que puguen contindre plagues, com és el cas de la taca negra o el cancro en els cítrics provinents d’eixos països en general.

També cal assenyalar que els països de Mercosur no empren els mateixos estàndards de producció, com denuncia i reivindica des de fa temps la Unió. Mercosur se situa per damunt de la mitjana europea en quantitat i nombre de substàncies actives utilitzades. Així, d’un total de 508 substàncies analitzades en un estudi publicat per Environmental Health en 2019, el 44% d’elles estaven prohibides o en procés d’estar-ho a la UE.

Les intercepcions augmenten un 24% sobre les del passat any

Quan encara falten set mesos per a computar totes les dades d’intercepcions, ja se superen en un 24% les dades del passat any, per la qual cosa si no es frena la tendència, podria batre’s un rècord negatiu a la fi de 2022.

Un altre aspecte interessant de l’anàlisi de les dades fa referència a les 10 intercepcions procedents de la Xina, 6 dels quals són del fong Phyllosticta citricarpa que causa la temuda malaltia de la taca negra o ‘black espot’. La meitat de les intercepcions d’aquesta plaga letal provenien de la Xina fins al maig passat.
També hi ha una intercepció de Phyllosticta citricarpa procedent dels Estats Units, circumstància que hauria de servir per a augmentar i millorar els actuals controls de les seues importacions.

Últimes notícies

Grupo Alonso expandeix la seua presència a Àsia amb una nova delegació a Vietnam

Alonso Forwarding, part del Grupo Alonso, obri una nova delegació a Vietnam per impulsar l'expansió internacional i oferir solucions logístiques a mida en un mercat amb un gran potencial de creixement.

Compromís denuncia la supressió de la violència masclista en la llei de joventut per part de PP i Vox

La coalició Compromís ha expressat la seva preocupació per la supressió de la violència masclista en la llei de joventut a causa de les esmenes del PP i Vox. A més, ha alertat d'un forat pressupostari de 275 milions d'euros per a la Generalitat.

El TSJCV Anul·la la Condemna a Altea. per més de deu Milions a Apobersa

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha anul·lat una condemna que obligava a l'Ajuntament d'Altea a pagar més de deu milions d'euros a Aigües Potables de Bernia per la gestió de l'aigua. Aquesta decisió tanca un llarg conflicte amb implicacions en la prestació de serveis bàsics.

L’Ajuntament de València demanda millores en la protecció contra inundacions davant el desviament del barranc de la Saleta

València presenta al·legacions tècniques per assegurar la protecció contra crescudes del Turia amb relació al desviament del barranc de la Saleta.

Baldoví denuncia la falta d’atenció a víctimes de la dana dues vegades: “Vergonya que hagin d’anar a Europa”

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, ha expressat la seua indignació perquè les víctimes de la dana del 29 d'octubre hagin de buscar assistència a Europa quan el president de la Generalitat, Carlos Mazón, no ha atès les seues necessitats. La reunió amb membres de la Comissió Europea posa de manifest la falta d'acció i resposta a les necessitats locals.

Sophie Auster i Capella de Ministrers protagonitzaran una setmana musical a l’Auditori de Castelló

L'Auditori de Castelló presenta una setmana plena de música amb els concerts de Sophie Auster, Capella de Ministrers i la Banda Municipal, aportant una mescla d'estils i emocions. No et perdes aquestes experiències musicals úniques!

Mariano Alcanyís de la UPV es converteix en el primer investigador valencià del Partenariat Europeu de Mons Virtuals

Mariano Alcanyís, director de l'Institut d'Investigació sobre Tecnologia Centrada en l'Ésser humà-Human Tech de la UPV, és l'únic investigador valencià en el Partenariat Europeu de Mons Virtuals, que assessorarà la Comissió Europea sobre projectes relacionats amb la Web 4.0 i mons virtuals.

La Diputació de València eleva un 30% les subvencions en cooperació internacional per combatre la pobresa

La Diputació de València incrementa un 30% les subvencions a ONG i associacions, arribant als 1.560.000 euros, per abordar la pobresa i reforçar la cooperació amb les comunitats vulnerables.