Mastodon
22.8 C
València
Dilluns, 15 setembre, 2025

Denuncien que els països de Mercosur van acaparar fins al 61% de cítrics amb plagues des de tercers països

La Unió de Llauradors denuncia que els països de Mercosur van acaparar el 61% de les intercepcions en frontera de la UE de cítrics procedents de països tercers amb plagues fins al mes de maig, dels quals el Brasil va tindre més del 53%.

En els cinc primers mesos de l’any, el Brasil ha tingut ja 30 intercepcions sobre un total de 57 i l’Argentina té 2. Un altre estat associat a Mercosur com és Colòmbia té 3 intercepcions.

La Unió creu que ratificar l’acord entre la UE i Mercosur és un greu error, perquè no existeixen estudis profunds ni rigorosos d’impacte sobre els efectes que causaria en el nostre sector agrari. Els estudis generals realitzats fins hui sobre les conseqüències de l’acord amb Mercosur són poc concrets i no analitzen per exemple el cultiu dels cítrics, ni tampoc tenen en compte la incidència per països comunitaris.

En aquest sentit Carles Peris, secretari general de la Unió, assenyala que “tot el que siguen acords sense reciprocitat en l’ús de matèries actives, sense adquirir els compromisos de reducció que planteja l’estratègia europea De la granja a la taula i sense ordenació quant als períodes d’importació, perquè no solapen a les produccions europees que no siguen deficitàries, és caure en els mateixos errors de sempre que causen sempre un enorme impacte negatiu al sector”.

En els últims anys s’ha produït a més un creixement de les importacions de països tercers de l’hemisferi sud a la Unió Europea malgrat no existir encara protocols segurs, per la qual cosa segons el parer de l’organització agrària caldria augmentar el control en l’entrada de mercaderies que puguen contindre plagues, com és el cas de la taca negra o el cancro en els cítrics provinents d’eixos països en general.

També cal assenyalar que els països de Mercosur no empren els mateixos estàndards de producció, com denuncia i reivindica des de fa temps la Unió. Mercosur se situa per damunt de la mitjana europea en quantitat i nombre de substàncies actives utilitzades. Així, d’un total de 508 substàncies analitzades en un estudi publicat per Environmental Health en 2019, el 44% d’elles estaven prohibides o en procés d’estar-ho a la UE.

Les intercepcions augmenten un 24% sobre les del passat any

Quan encara falten set mesos per a computar totes les dades d’intercepcions, ja se superen en un 24% les dades del passat any, per la qual cosa si no es frena la tendència, podria batre’s un rècord negatiu a la fi de 2022.

Un altre aspecte interessant de l’anàlisi de les dades fa referència a les 10 intercepcions procedents de la Xina, 6 dels quals són del fong Phyllosticta citricarpa que causa la temuda malaltia de la taca negra o ‘black espot’. La meitat de les intercepcions d’aquesta plaga letal provenien de la Xina fins al maig passat.
També hi ha una intercepció de Phyllosticta citricarpa procedent dels Estats Units, circumstància que hauria de servir per a augmentar i millorar els actuals controls de les seues importacions.

Últimes notícies

18 quilòmetres de retencions en l’A-7 per un accident a Bétera i un altre incident a la Cañada

L'A-7 suma fins a 18 km de cues en sentit Barcelona després d'un accident a Bétera amb el carril esquerre tallat i un altre incident a la Cañada. L'embós s'estén del km 336 al 318 i complica l'hora punta en l'àrea de València.

Ruixats amb tempesta a l’interior de Castelló i màximes a l’alça a València

Baixa probabilitat de ruixats localment forts amb tempesta a l'interior nord de Castelló a la vesprada i màximes en ascens a l'interior de València. Vent fluix, entrada d'este a la vesprada i cels més oberts al migdia.

Barcelona firma un 6-0 al València i recupera la seua millor versió

Golejada incontestable en el Johan Cruyff amb doblets de Fermín, Raphinha i Lewandowski. L'equip de Flic mana en joc i se situa segon a dos punts del líder.

Gayà lamenta el 6-0 i admet que el Barça els té presa la mesura

El capità del València va qualificar de molt dolorosa la derrota per 6-0 davant el Barcelona i va recordar el 7-1 del curs passat. Va assenyalar que el segon gol de Raphinha els va deixar tocats i va demanar reaccionar amb treball.

6-0: El Barcelona arrasa al València i recupera sensacions

L'equip de Hansi Flic es va reconciliar amb la seua millor versió i va firmar un 6-0 davant el València en l'estrena del Johan Cruyff en LaLiga, amb doblets de Fermín, Raphinha i Lewandowski.

Fermin Lopez dona avantatge al Barcelona al descans davant el València (1-0)

El Barcelona mana 1-0 a l'intermedi en l'Estadi Johan Cruyff gràcies a una miqueta de Fermin Lopez en el minut 29. El València a penes inquiet en la primera part.

Flic introduïx sis canvis i el València suma a Gayà i Copete

El Barcelona trencada amb sis novetats, inclòs el debut oficial de Roony i la titularitat de Rashford. El València reforça la defensa amb Gayà i Copete i apunta a una línia de cinc.

Flic revoluciona l’onze amb sis canvis; Gayà i Copete, novetats al València

El Barcelona introduïx sis canvis en el seu onze davant el València, amb el debut oficial de Roony Bardghji i Ferran Torres com a referència. Els de Corberán incorporen a Gayà i Copete i apunten a una línia de cinc arrere.