Mastodon
28.9 C
València
Dijous, 11 setembre, 2025

Desarticulada una xarxa itinerant de robatoris en vivendes a Alacant, Múrcia i Còrdova

Guàrdia Civil de la Regió de Múrcia i Policia Nacional d’Alacant han desarticulat un grup criminal itinerant especialitzat en robatoris en vivendes. L’operatiu es va saldar amb la detenció de tres persones a Cehegín, vinculades a almenys una desena d’assalts comesos a Caravaca de la Cruz, Cehegín i Lorca, així com en diferents municipis de les províncies d’Alacant i Còrdova.

La investigació va arrancar a Alacant, quan el Grup de Delinqüència Especialitzada va detectar connexions entre diversos robatoris en domicilis. Els fets compartien un patró clar i repetit, la qual cosa va permetre relacionar-los malgrat produir-se en zones distintes i en dates escalonades.

El modus operandi es basava a seleccionar vivendes aparentment buides i comprovar que seguien desocupades dies després. Per a això, els lladres traçaven de matinada un fi fil de cola a les portes d’accés; si la marca romania intacta en tornar, interpretaven que ningú havia entrat i executaven el robatori també de matinada, reduint el risc de ser sorpresos pels habitants o per patrulles.

En les primeres perquisicions, els agents van centrar les seues sospites en tres hòmens que s’havien desplaçat des de Còrdova fins a Alacant i que estaven vinculats a entorns delictius. S’allotjaven en hotels i pisos de lloguer temporals, es movien en taxis i vehicles de lloguer i havien adquirit ferramentes i útils típics de robatoris amb força, mesures que dificulten el seu rastreig i evidencien una planificació orientada a no deixar rastre.

Durant eixa estada, van realitzar desplaçaments nocturns a la Regió de Múrcia, amb parades a Alcantarilla, Lorca, Cehegín i Caravaca de la Cruz. La investigació va constatar que van arribar a instal·lar-se en un immoble de lloguer a Cehegín, des d’on marcaven, seleccionaven i assaltaven vivendes, especialment a la comarca del Nord-oest.

Investigació coordinada i dispositiu a Cehegín

Paral·lelament, a Múrcia s’acumulaven avisos de veïns pel marcatge de portes i denúncies per robatoris en domicilis de Caravaca de la Cruz, Cehegín i Lorca. Eixa coincidència va portar a coordinar esforços entre Guàrdia Civil i Policia Nacional, que van compartir informació, van creuar moviments i van confirmar que actuava una xarxa amb experiència i elevada capacitat organitzativa.

Amb els indicis consolidats, es va activar un dispositiu conjunt a Cehegín que va culminar amb la detenció dels tres sospitosos. Els agents van intervindre efectes relacionats amb els robatoris i van remetre les diligències a l’autoritat judicial. L’operació curta una sèrie d’assalts nocturns i reforça la vigilància sobre un mètode de marcatge que havia generat alarma veïnal.

La investigació continua oberta per a delimitar l’abast real de l’activitat del grup i la seua possible relació amb altres fets similars. No es descarta que afloren més robatoris vinculats al mateix patró, donades les mesures d’autoprotecció i mobilitat utilitzades pels detinguts per a evitar ser detectats.

Últimes notícies

La província de València activa el seu bessó digital per a anticipar riscos i coordinar emergències

La província de València estrena un model virtual del territori que integra dades en temps real per a simular escenaris i millorar la gestió davant inundacions o incendis. Desenrotllat per l'Institut Cartogràfic Valencià, es presenta com a resposta a les carències detectades després de la riuada d'octubre.

Controlat l’incendi forestal a Buñol després de desallotjaments preventius

El foc declarat la nit del dimecres en els voltants de Buñol va quedar controlat a les 12.18 d'este dijous. Les evacuacions van ser preventives, sense risc per a vivendes ni persones.

Morant acusa a Mazón de no exercir i reivindica la seua gestió davant els valencians

En un fòrum, la líder del PSPV va defendre que el seu treball des del Govern central ha sigut més útil per a la Comunitat que l'actuació de Mazón i va reclamar acceptar la quitació del deute.

València estrena bessó digital per a anticipar riscos i coordinar emergències

La província de València disposa d'un bessó digital que oferix una visió integral i en temps real per a preveure inundacions o incendis i millorar la resposta. La ferramenta, desenrotllada per l'Institut Cartogràfic Valencià, s'estendrà progressivament a la resta de la Comunitat.

Gayà, Foulquier, Dimitrievski i Raba, els valencianistes que ja van guanyar a casa del Barça

El València no gana a domicili al Barça des de 2016, però compta amb quatre futbolistes que saben com fer-ho en feu blaugrana. El dol es jugarà en el Johan Cruyff.

València estrena el seu bessó digital per a anticipar riscos i coordinar emergències

La província de València incorpora un bessó digital cartogràfic per a visualitzar el territori en temps real, simular escenaris i millorar la coordinació davant emergències. La ferramenta, desenrotllada per l'Institut Cartogràfic Valencià, s'estendrà al conjunt de la Comunitat.

El València Basket avalua este dijous les lesions de López-Arostegui i Brancou Badio

El club sotmetrà hui a proves als dos exteriors després de l'amistós a Terol contra el Casademont Zaragoza. Badio va patir una estirada i López-Arostegui un colp a la mà.

Etta Eyong, la gran aposta del Llevant per a repetir els casos Koné, Caicedo i Martins

El Llevant invertix en Etta Eyong, golejador precoç, amb la idea d'emular operacions que li van donar rendiment i plusvàlues amb Koné, Caicedo i Martins. Podria debutar davant el Betis.