32.1 C
València
Dijous, 3 juliol, 2025

Descobrixen nous símptomes de coronavirus en xiquets i adolescents

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Un estudi fet en el Regne Unit i publicat en la revista científica BMJ ha publicat llum nova sobre nous símptomes que podrien alertar sobre la gravetat de casos de coronavirus en els més xicotets de la casa. Es tracta d’una investigació extensa en la que van participar 650 xiquets i adolescents de fins a 19 anys amb Covid-19.

 

Es tracta d’una novetat important, ja que els casos de coronavirus solen ser més dèbils entre els més jóvens, i altres problemes de salut (asma, sobrepés, afeccions neurològiques…) són factors determinants per a la recuperació d’estos pacients.

 

Els investigadors de l’estudi «Característiques clíniques de xiquets i jóvens ingressats en hospitals amb Covid-19 en el Regne Unit» van detectar en una part dels pacients símptomes de la síndrome inflamatòria multisistèmic en xiquets (LES MEUES-C, per les seues sigles en anglés), estretament relacionat amb el Covid-19.

 

Nous símptomes en els més xicotets

Els principals símptomes del coronavirus solen ser tos, febre i cansament, i en alguns casos pèrdua del gust i de l’olfacte, i dificultat respiratòria. No obstant això, els xiquets amb LES MEUES-C infectats per Covid-19 poden presentar també mal de cap, dolors musculars i mal de gola.

 

De cara al nou curs escolar, l’Associació Espanyola de Pediatria (AEP) insistix en la importància de parar atenció als símptomes dels xiquets, per dèbils que siguen, i demana «responsabilitat» als pares.

 

«És important destacar que els xiquets pareixen infectar-se de manera similar als adults, solen expressar de forma més dèbil els símptomes associats a la infecció i són una potencial font de transmissió a altres xiquets i adults, encara que menys eficients, especialment els menors de 10 anys», ha declarat la presidenta de la AEP, María José Mellado.

Últimes notícies

Incendi industrial a Manises (València) extingit després de 17 hores d’operacions

Bombers extingixen un incendi en una nau industrial de Manises després de 17 hores. El sinistre va obligar a tallar la línia 9 de Metrovalencia entre La Presa i La Cova.

Descobreix l’art que dona vida als Ninots amb els tallers d’Artistes Fallers

Descobreix els secrets dels artistes fallers i com es creen els impressionants ninots de les Falles de València.

CSIF alerta sobre temperatures perilloses de fins a 34 graus a l’Hospital Clínic de València

El sindicat CSIF denuncia temperatures de fins a 34 graus en zones de l'Hospital Clínic de València, afectant la salut de pacients i conservació de material sanitari. La situació supera els límits legals i exigix solucions immediates.

Mor un banyista a la platja de Pinedo, quart ofegament en la Comunitat Valenciana esta setmana

Un home ha perdut la vida a la platja de Pinedo a València, elevant a quatre els ofegaments ocorreguts esta setmana a les platges de la Comunitat Valenciana.

Alacant estén la moratòria per a llicències d’apartaments turístics i protegix l’accés a la vivenda

L'Ajuntament d'Alacant amplia la moratòria sobre la concessió de llicències per a blocs d'apartaments turístics, buscant controlar la seua proliferació i protegir l'accés a la vivenda dels residents.

El Cecopi de la DANA a València es va traslladar a una sala més privada després de 10 minuts d’inici

El Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi) va gestionar la DANA a València traslladant la seua reunió a una sala amb major privacitat poc després d'iniciar-se, segons declaració judicial.

Víctor Claver destaca l’impacte internacional del nou Roig Arena a València

Víctor Claver valora la inauguració del Roig Arena a València com una fita que col·loca a la ciutat en el mapa internacional amb esdeveniments esportius d'alt nivell.

La Ciutat de les Arts inicia la construcció de la major planta geotèrmica a València per a impulsar la sostenibilitat energètica

La Ciutat de les Arts i les Ciències de València comença l'obra de la seua planta geotèrmica de 4.050 kW, la més potent a la Comunitat Valenciana, que permetrà refrigerar el Museu de les Ciències, estalviant més d'un milió de kWh i reduint significativament emissions de CO₂.