13.4 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Begoña Carrasco: ‘El 22 de desembre les càmeres del centre de Castelló deixaran de sancionar’

L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha anunciat que a partir del pròxim 22 de desembre les càmeres situades en el centre històric de la ciutat deixaran de sancionar. La primer edil ha fet aquest anunci en el marc del desdejuni informatiu de Nadal amb els mitjans de comunicació afirmant que “acabem amb l’afany recaptatori del sistema de videovigilància que va imposar l’anterior govern, però garantint un ordre en la circulació perquè no volem que el centre torne a omplir-se de cotxes”.

I afig: “D’aquesta manera, donem resposta a una de les principals demandes que ens havien traslladat tant comerciants, autònoms, com a residents. Les càmeres deixen de multar però no significa l’accés lliure al centre”.

Carrasco ha matisat que “qualsevol vehicle que circule pel centre sense autorització o estacione indegudament serà sancionat, no per les càmeres però sí per la Policia Local”.

L’alcaldessa ha indicat que s’ha preparat un dispositiu específic de mobilitat i seguretat després de diverses reunions conjuntes amb el regidor de Mobilitat Cristian Ramírez i el regidor de Seguretat, Antonio Ortolá.

“S’ha creat un dispositiu amb els Agents de Mobilitat Urbana (AMU) i Policia Local perquè informen els ciutadans dels accessos així com de les zones per les quals es pot circular. L’entrada al centre històric serà per a residents, per a anar als pàrquings públics o desenvolupar una activitat professional amb la pertinent autorització” ha explicat l’alcaldessa.

Així mateix, també ha afegit que ja s’han mantingut reunions amb diferents pymes i autònoms que desenvolupen oficis, perquè també siguen coneixedors com han de procedir per a poder exercir la seua activitat professional en la zona històrica de la ciutat.

Així doncs l’Ajuntament de Castelló, a través de la regidoria de mobilitat ha posat a la disposició dels ciutadans el portal web cscircula.castello.es que serà activat a partir del divendres 22 de desembre, en el qual es podran tramitar les autoritzacions per a circular o estacionar, així com disposar de tota la informació relativa a l’ordenació del trànsit en aquesta zona de la ciutat.

Els residents que ja disposen d’autorització no serà necessari que la tornen a tramitar.

El pressupost de 2024 serà aprovat el 27 de desembre

En la mateixa trobada amb els mitjans l’alcaldessa de Castelló ha avançat que l’aprovació dels pressupostos per part de l’equip de govern tindrà lloc el dimecres 27 de desembre. La primer edil ha explicat que “hem vingut desgranant al llarg dels últims dies els pressupostos dels patronats: Esports, Festes, Turisme i el del Consorci del Pacte Local per l’Ocupació, hem anat complint els tràmits preceptius, d’aquesta manera, el Govern municipal aprovarà els pressupostos de 2024 abans de finalitzar l’any, tal com ens vam comprometre amb els castellonencs”.

5 eixos fonamentals han marcat els 6 mesos de govern

En el balanç dels sis primers mesos de govern, l’alcaldessa Begoña Carrasco ha destacat que “li hem donat la volta a aquesta ciutat, que torna a estar plena de vida i a brillar amb llum pròpia. No hem vingut a canviar els mobles de lloc, sinó a canviar les coses, a resoldre els problemes dels veïns. Continuarem treballant perquè els castellonencs se senten orgullosos de la ciutat en la qual viuen”.

I ha basat l’acció de govern en cinc eixos fonamentals: La baixada d’impostos, “tal com e ho vam prometre els castellonencs s’estalviaran en 2024 quasi 4 milions d’euros en impostos, aquesta baixada es començarà a notar en l’IBI amb més d’un milió d’euros d’estalvi per a les famílies”.

El segon eix és la millora dels serveis públics amb més neteja, més seguretat, més il·luminació, asfaltat i la millora del transport públic. El tercer és l’escolta activa, recordant que al llarg d’aquests primers mesos ha mantingut nombroses trobades amb col·lectius, entitats, associacions i veïns, així com s’han visitat tots els barris, a més d’haver recuperat tots els òrgans de participació ciutadana.

En quart lloc, s’ha referit a l’augment de les inversions “i s’ha donat viabilitat a projectes que estaven embossats com la biblioteca, la compra de pisos socials, la zona de baixes emissions, reorientant els programes d’ocupació perquè siguen més útils”. Finalment en l’últim dels eixos s’ha referit al fet que s’ha aconseguit retornar a Castelló la seua capitalitat, “li hem retornat la il·lusió als castellonencs, i la nostra ciutat torna a brillar amb llum pròpia, el millor està per vindre”, ha conclòs Carrasco.

Últimes notícies

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.

Investiguen explosions en clavegueres del centre de Castelló i desallotgen una finca

Diverses explosions en clavegueres del centre de Castelló han obligat a desallotjar una finca. No hi ha ferits i els danys són superficials, segons fonts oficials.

L’Athletic respira amb un 4-2 i deixa tocat al Llevant

L'Athletic es va imposar 4-2 al Llevant després de jugar els visitants amb deu per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va firmar un doblet i el final va ser d'infart.

L’Athletic torna a guanyar dos mesos després amb un 4-2 que frena al Llevant

L'Athletic va véncer 4-2 al Llevant en San Mamés després de jugar amb superioritat des del 17 per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va fer doblet i Serrano va decidir en l'afegit.

Raúl García Pierna guanya l’última etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana

El corredor de Movistar es va imposar en la quinta i última jornada i va explicar que l'escamot va permetre la fugida. És el seu primer triomf amb l'equip i el primer de l'any per a Espanya.