Un llençol per a ‘el treball’ i dormir en la cuina: Desmantellada una trama d’explotació sexual en el centre d’Alacant

La Policia Nacional, han desmantellat un pis en la zona centre de la ciutat, on s‘explotava sexualment a dones estrangeres sota unes lamentables condicions d’insalubritat, aconseguint detindre a cinc persones com a presumptes responsables dels fets i aconseguint l’alliberament de 13 víctimes, totes elles dones estrangeres.

La Policia Nacional, ha observat un trasllat de la prostitució exercida en els tradicionals clubs d’alternació cap a domicilis particulars o pisos de cites, tenint coneixement la Policia Nacional a Alacant que, en un pis cèntric de la ciutat, hi havia dones estrangeres presumptament sotmeses a exercir la prostitució, per la qual cosa van establir un dispositiu especial que va acabar per confirmar les sospites policials.

Els agents van observar que, sobre l’edifici on es trobava la vivenda investigada, hi havia un tràfec inusual d’homes. A més, el pis en qüestió, estava registrat com a domicili social d’una empresa de massatges.

Finalment, es van trobar en pàgines web i xarxes socials, anuncis vinculats a la prestació de servicis sexuals que acabaven per conduir cap a eixe lloc als clients.

Una vegada cerciorats els investigadors que la informació que manejaven era completament fidedigna i, després d’identificar plenament als responsables del grup criminal, es va dur a terme l’explotació de l’operació que va culminar en dos fases.

Obligades a “treballar” les 24 hores del dia i vendre i consumir droga

Així les coses, en una primera fase, els agents van dur a terme l’entrada i registre en el domicili, localitzant dins del mateix a tres de les investigades que van resultar detingudes i a les dones víctimes del delicte, localitzant a una quarta investigada en una altra vivenda de la ciutat.

No sols eren obligades a “treballar” les 24 hores del dia, durant els 7 dies de la setmana, amb tan sols dos hores diàries per al descans, condicionat això al fet que no hagueren d’atendre cap client, sinó que també eren comminades a vendre droga als clients i igualment a consumir-la per a aguantar les extenses jornades i insalubres condicions de treball imposades pels seus proxenetes.

Un llençol per a ‘el treball’ i per a dormir en la cuina

Així mateix, malgrat viure en el domicili, les víctimes no tenien habitació assignada, havent de dormir a vegades amuntegades en la taula de la cuina, atés que l’alta demanda dels servicis sexuals impossibilitava que pogueren pernoctar a les habitacions, proporcionant-los un llençol a cadascuna, la qual havien d’utilitzar tant per a dormir, com per a la pràctica dels servicis que realitzaren.

En el registre, es van intervindre 18 embolcalls de cocaïna de mig gram cadascun, preparats per a la seua venda i una bossa amb altres 40 grams d’esta substància, a més de 2.000 euros en efectiu i diversa documentació que provava l’explotació sexual de les víctimes.

20 anys i mig milió d’euros de benefici anual

Després de l’alliberament de les víctimes i, gràcies als nous indicis trobats en la vivenda, es van obtindre contundents proves sobre la identitat de qui, presumptament, exercia de capitost del grup criminal, en aquell temps propietària del pis, per la qual cosa en una segona fase va ser localitzada i detinguda en el seu propi domicili.

En el domicili d’esta última detinguda, es van intervindre al voltant de 50.000 euros i diversa documentació relativa a l’explotació sexual de les víctimes, incloent-hi llibretes de comptabilitat de les quals es va poder induir que, l’arrestada, portaria al voltant de 20 anys desenvolupant esta activitat durant els quals, hauria guanyat a costa de les seues víctimes uns 500.000 euros a l’any.

Les cinc arrestades, per delictes relatius a la prostitució, contra la salut pública i pertinença a grup criminal, eren de nacionalitats espanyola, colombiana i romanesa, i les seues edats estaven compreses entre els 27 i 51 anys. Quant a la líder del grup criminal, donada la gravetat dels fets i el risc de fugida, el Jutjat d’Instrucció va decretar el seu ingrés a la presó, així com la clausura definitiva de l’establiment.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.