Un llençol per a ‘el treball’ i dormir en la cuina: Desmantellada una trama d’explotació sexual en el centre d’Alacant

La Policia Nacional, han desmantellat un pis en la zona centre de la ciutat, on s‘explotava sexualment a dones estrangeres sota unes lamentables condicions d’insalubritat, aconseguint detindre a cinc persones com a presumptes responsables dels fets i aconseguint l’alliberament de 13 víctimes, totes elles dones estrangeres.

La Policia Nacional, ha observat un trasllat de la prostitució exercida en els tradicionals clubs d’alternació cap a domicilis particulars o pisos de cites, tenint coneixement la Policia Nacional a Alacant que, en un pis cèntric de la ciutat, hi havia dones estrangeres presumptament sotmeses a exercir la prostitució, per la qual cosa van establir un dispositiu especial que va acabar per confirmar les sospites policials.

Els agents van observar que, sobre l’edifici on es trobava la vivenda investigada, hi havia un tràfec inusual d’homes. A més, el pis en qüestió, estava registrat com a domicili social d’una empresa de massatges.

Finalment, es van trobar en pàgines web i xarxes socials, anuncis vinculats a la prestació de servicis sexuals que acabaven per conduir cap a eixe lloc als clients.

Una vegada cerciorats els investigadors que la informació que manejaven era completament fidedigna i, després d’identificar plenament als responsables del grup criminal, es va dur a terme l’explotació de l’operació que va culminar en dos fases.

Obligades a “treballar” les 24 hores del dia i vendre i consumir droga

Així les coses, en una primera fase, els agents van dur a terme l’entrada i registre en el domicili, localitzant dins del mateix a tres de les investigades que van resultar detingudes i a les dones víctimes del delicte, localitzant a una quarta investigada en una altra vivenda de la ciutat.

No sols eren obligades a “treballar” les 24 hores del dia, durant els 7 dies de la setmana, amb tan sols dos hores diàries per al descans, condicionat això al fet que no hagueren d’atendre cap client, sinó que també eren comminades a vendre droga als clients i igualment a consumir-la per a aguantar les extenses jornades i insalubres condicions de treball imposades pels seus proxenetes.

Un llençol per a ‘el treball’ i per a dormir en la cuina

Així mateix, malgrat viure en el domicili, les víctimes no tenien habitació assignada, havent de dormir a vegades amuntegades en la taula de la cuina, atés que l’alta demanda dels servicis sexuals impossibilitava que pogueren pernoctar a les habitacions, proporcionant-los un llençol a cadascuna, la qual havien d’utilitzar tant per a dormir, com per a la pràctica dels servicis que realitzaren.

En el registre, es van intervindre 18 embolcalls de cocaïna de mig gram cadascun, preparats per a la seua venda i una bossa amb altres 40 grams d’esta substància, a més de 2.000 euros en efectiu i diversa documentació que provava l’explotació sexual de les víctimes.

20 anys i mig milió d’euros de benefici anual

Després de l’alliberament de les víctimes i, gràcies als nous indicis trobats en la vivenda, es van obtindre contundents proves sobre la identitat de qui, presumptament, exercia de capitost del grup criminal, en aquell temps propietària del pis, per la qual cosa en una segona fase va ser localitzada i detinguda en el seu propi domicili.

En el domicili d’esta última detinguda, es van intervindre al voltant de 50.000 euros i diversa documentació relativa a l’explotació sexual de les víctimes, incloent-hi llibretes de comptabilitat de les quals es va poder induir que, l’arrestada, portaria al voltant de 20 anys desenvolupant esta activitat durant els quals, hauria guanyat a costa de les seues víctimes uns 500.000 euros a l’any.

Les cinc arrestades, per delictes relatius a la prostitució, contra la salut pública i pertinença a grup criminal, eren de nacionalitats espanyola, colombiana i romanesa, i les seues edats estaven compreses entre els 27 i 51 anys. Quant a la líder del grup criminal, donada la gravetat dels fets i el risc de fugida, el Jutjat d’Instrucció va decretar el seu ingrés a la presó, així com la clausura definitiva de l’establiment.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.