11.8 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

Un llençol per a ‘el treball’ i dormir en la cuina: Desmantellada una trama d’explotació sexual en el centre d’Alacant

La Policia Nacional, han desmantellat un pis en la zona centre de la ciutat, on s‘explotava sexualment a dones estrangeres sota unes lamentables condicions d’insalubritat, aconseguint detindre a cinc persones com a presumptes responsables dels fets i aconseguint l’alliberament de 13 víctimes, totes elles dones estrangeres.

La Policia Nacional, ha observat un trasllat de la prostitució exercida en els tradicionals clubs d’alternació cap a domicilis particulars o pisos de cites, tenint coneixement la Policia Nacional a Alacant que, en un pis cèntric de la ciutat, hi havia dones estrangeres presumptament sotmeses a exercir la prostitució, per la qual cosa van establir un dispositiu especial que va acabar per confirmar les sospites policials.

Els agents van observar que, sobre l’edifici on es trobava la vivenda investigada, hi havia un tràfec inusual d’homes. A més, el pis en qüestió, estava registrat com a domicili social d’una empresa de massatges.

Finalment, es van trobar en pàgines web i xarxes socials, anuncis vinculats a la prestació de servicis sexuals que acabaven per conduir cap a eixe lloc als clients.

Una vegada cerciorats els investigadors que la informació que manejaven era completament fidedigna i, després d’identificar plenament als responsables del grup criminal, es va dur a terme l’explotació de l’operació que va culminar en dos fases.

Obligades a “treballar” les 24 hores del dia i vendre i consumir droga

Així les coses, en una primera fase, els agents van dur a terme l’entrada i registre en el domicili, localitzant dins del mateix a tres de les investigades que van resultar detingudes i a les dones víctimes del delicte, localitzant a una quarta investigada en una altra vivenda de la ciutat.

No sols eren obligades a “treballar” les 24 hores del dia, durant els 7 dies de la setmana, amb tan sols dos hores diàries per al descans, condicionat això al fet que no hagueren d’atendre cap client, sinó que també eren comminades a vendre droga als clients i igualment a consumir-la per a aguantar les extenses jornades i insalubres condicions de treball imposades pels seus proxenetes.

Un llençol per a ‘el treball’ i per a dormir en la cuina

Així mateix, malgrat viure en el domicili, les víctimes no tenien habitació assignada, havent de dormir a vegades amuntegades en la taula de la cuina, atés que l’alta demanda dels servicis sexuals impossibilitava que pogueren pernoctar a les habitacions, proporcionant-los un llençol a cadascuna, la qual havien d’utilitzar tant per a dormir, com per a la pràctica dels servicis que realitzaren.

En el registre, es van intervindre 18 embolcalls de cocaïna de mig gram cadascun, preparats per a la seua venda i una bossa amb altres 40 grams d’esta substància, a més de 2.000 euros en efectiu i diversa documentació que provava l’explotació sexual de les víctimes.

20 anys i mig milió d’euros de benefici anual

Després de l’alliberament de les víctimes i, gràcies als nous indicis trobats en la vivenda, es van obtindre contundents proves sobre la identitat de qui, presumptament, exercia de capitost del grup criminal, en aquell temps propietària del pis, per la qual cosa en una segona fase va ser localitzada i detinguda en el seu propi domicili.

En el domicili d’esta última detinguda, es van intervindre al voltant de 50.000 euros i diversa documentació relativa a l’explotació sexual de les víctimes, incloent-hi llibretes de comptabilitat de les quals es va poder induir que, l’arrestada, portaria al voltant de 20 anys desenvolupant esta activitat durant els quals, hauria guanyat a costa de les seues víctimes uns 500.000 euros a l’any.

Les cinc arrestades, per delictes relatius a la prostitució, contra la salut pública i pertinença a grup criminal, eren de nacionalitats espanyola, colombiana i romanesa, i les seues edats estaven compreses entre els 27 i 51 anys. Quant a la líder del grup criminal, donada la gravetat dels fets i el risc de fugida, el Jutjat d’Instrucció va decretar el seu ingrés a la presó, així com la clausura definitiva de l’establiment.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.