Un llençol per a ‘el treball’ i dormir en la cuina: Desmantellada una trama d’explotació sexual en el centre d’Alacant

La Policia Nacional, han desmantellat un pis en la zona centre de la ciutat, on s‘explotava sexualment a dones estrangeres sota unes lamentables condicions d’insalubritat, aconseguint detindre a cinc persones com a presumptes responsables dels fets i aconseguint l’alliberament de 13 víctimes, totes elles dones estrangeres.

La Policia Nacional, ha observat un trasllat de la prostitució exercida en els tradicionals clubs d’alternació cap a domicilis particulars o pisos de cites, tenint coneixement la Policia Nacional a Alacant que, en un pis cèntric de la ciutat, hi havia dones estrangeres presumptament sotmeses a exercir la prostitució, per la qual cosa van establir un dispositiu especial que va acabar per confirmar les sospites policials.

Els agents van observar que, sobre l’edifici on es trobava la vivenda investigada, hi havia un tràfec inusual d’homes. A més, el pis en qüestió, estava registrat com a domicili social d’una empresa de massatges.

Finalment, es van trobar en pàgines web i xarxes socials, anuncis vinculats a la prestació de servicis sexuals que acabaven per conduir cap a eixe lloc als clients.

Una vegada cerciorats els investigadors que la informació que manejaven era completament fidedigna i, després d’identificar plenament als responsables del grup criminal, es va dur a terme l’explotació de l’operació que va culminar en dos fases.

Obligades a “treballar” les 24 hores del dia i vendre i consumir droga

Així les coses, en una primera fase, els agents van dur a terme l’entrada i registre en el domicili, localitzant dins del mateix a tres de les investigades que van resultar detingudes i a les dones víctimes del delicte, localitzant a una quarta investigada en una altra vivenda de la ciutat.

No sols eren obligades a “treballar” les 24 hores del dia, durant els 7 dies de la setmana, amb tan sols dos hores diàries per al descans, condicionat això al fet que no hagueren d’atendre cap client, sinó que també eren comminades a vendre droga als clients i igualment a consumir-la per a aguantar les extenses jornades i insalubres condicions de treball imposades pels seus proxenetes.

Un llençol per a ‘el treball’ i per a dormir en la cuina

Així mateix, malgrat viure en el domicili, les víctimes no tenien habitació assignada, havent de dormir a vegades amuntegades en la taula de la cuina, atés que l’alta demanda dels servicis sexuals impossibilitava que pogueren pernoctar a les habitacions, proporcionant-los un llençol a cadascuna, la qual havien d’utilitzar tant per a dormir, com per a la pràctica dels servicis que realitzaren.

En el registre, es van intervindre 18 embolcalls de cocaïna de mig gram cadascun, preparats per a la seua venda i una bossa amb altres 40 grams d’esta substància, a més de 2.000 euros en efectiu i diversa documentació que provava l’explotació sexual de les víctimes.

20 anys i mig milió d’euros de benefici anual

Després de l’alliberament de les víctimes i, gràcies als nous indicis trobats en la vivenda, es van obtindre contundents proves sobre la identitat de qui, presumptament, exercia de capitost del grup criminal, en aquell temps propietària del pis, per la qual cosa en una segona fase va ser localitzada i detinguda en el seu propi domicili.

En el domicili d’esta última detinguda, es van intervindre al voltant de 50.000 euros i diversa documentació relativa a l’explotació sexual de les víctimes, incloent-hi llibretes de comptabilitat de les quals es va poder induir que, l’arrestada, portaria al voltant de 20 anys desenvolupant esta activitat durant els quals, hauria guanyat a costa de les seues víctimes uns 500.000 euros a l’any.

Les cinc arrestades, per delictes relatius a la prostitució, contra la salut pública i pertinença a grup criminal, eren de nacionalitats espanyola, colombiana i romanesa, i les seues edats estaven compreses entre els 27 i 51 anys. Quant a la líder del grup criminal, donada la gravetat dels fets i el risc de fugida, el Jutjat d’Instrucció va decretar el seu ingrés a la presó, així com la clausura definitiva de l’establiment.

Últimes notícies

Diana Morant renuncia a les generals per dedicar-se a les autonòmiques valencianes

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha anunciat que no anirà en les llistes del 29-N per dedicar-se en exclusiva a preparar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana.

Enrique Arce, nomenat Ambaixador de la Comunitat Valenciana pel seu arrelament a València

L’actor valencià Enrique Arce ha sigut distingit com a Ambaixador de la Comunitat Valenciana per la Generalitat, un reconeixement que rep amb honor i humilitat després de dècades projectant València arreu del món.

Suspenen un desnonament a Alacant aplicant el nou decret d’habitatge

Un jutjat d’Alacant ha suspés fins al 2030 el desnonament d’una dona i els seus tres fills menors en aplicar el nou Reial decret 29/2026. Els serveis socials havien acreditat la situació de vulnerabilitat i la falta d’alternativa residencial.

Així són les exposicions pels 125 anys de l’Autoritat Portuària d’Alacant

L’Autoritat Portuària d’Alacant ha obert dues exposicions pel seu 125 aniversari, amb obres, documents i peces històriques sobre la trajectòria del port i la seua relació amb la ciutat i la província.

Sergio García es planteja tornar al PGA Tour i lluitar per la Ryder Cup

Sergio García estudia trencar definitivament amb LIV, no tanca la porta a tornar al PGA Tour i es marca com a objectiu jugar la pròxima Ryder Cup, almenys com a vicecapità.

Francis Mojica rep el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha sigut distingit amb el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026, en la categoria de projecte científic, pel seu paper clau en el desenvolupament de la tecnologia CRISPR.

El PSPV proposa una declaració institucional per a reforçar l’autogovern i la diversitat el 9 d’Octubre

El PSPV-PSOE ha plantejat a tots els grups de Les Corts aprovar una declaració institucional pel 9 d’Octubre en defensa de l’autogovern valencià, la convivència i la diversitat, que exigix el suport unànime del Parlament.

Ángel Ayora reivindica que rebutjar LIV ha sigut ‘la decisió correcta’

El malagueny Ángel Ayora defensa que rebutjar l’oferta de LIV Golf ha sigut ‘la decisió correcta’ perquè el seu gran objectiu és jugar al PGA Tour i disputar la Ryder Cup amb Europa, i destaca el paper clau de Juan Carlos Ferrero en la seua preparació mental.