Un llençol per a ‘el treball’ i dormir en la cuina: Desmantellada una trama d’explotació sexual en el centre d’Alacant

La Policia Nacional, han desmantellat un pis en la zona centre de la ciutat, on s‘explotava sexualment a dones estrangeres sota unes lamentables condicions d’insalubritat, aconseguint detindre a cinc persones com a presumptes responsables dels fets i aconseguint l’alliberament de 13 víctimes, totes elles dones estrangeres.

La Policia Nacional, ha observat un trasllat de la prostitució exercida en els tradicionals clubs d’alternació cap a domicilis particulars o pisos de cites, tenint coneixement la Policia Nacional a Alacant que, en un pis cèntric de la ciutat, hi havia dones estrangeres presumptament sotmeses a exercir la prostitució, per la qual cosa van establir un dispositiu especial que va acabar per confirmar les sospites policials.

Els agents van observar que, sobre l’edifici on es trobava la vivenda investigada, hi havia un tràfec inusual d’homes. A més, el pis en qüestió, estava registrat com a domicili social d’una empresa de massatges.

Finalment, es van trobar en pàgines web i xarxes socials, anuncis vinculats a la prestació de servicis sexuals que acabaven per conduir cap a eixe lloc als clients.

Una vegada cerciorats els investigadors que la informació que manejaven era completament fidedigna i, després d’identificar plenament als responsables del grup criminal, es va dur a terme l’explotació de l’operació que va culminar en dos fases.

Obligades a “treballar” les 24 hores del dia i vendre i consumir droga

Així les coses, en una primera fase, els agents van dur a terme l’entrada i registre en el domicili, localitzant dins del mateix a tres de les investigades que van resultar detingudes i a les dones víctimes del delicte, localitzant a una quarta investigada en una altra vivenda de la ciutat.

No sols eren obligades a “treballar” les 24 hores del dia, durant els 7 dies de la setmana, amb tan sols dos hores diàries per al descans, condicionat això al fet que no hagueren d’atendre cap client, sinó que també eren comminades a vendre droga als clients i igualment a consumir-la per a aguantar les extenses jornades i insalubres condicions de treball imposades pels seus proxenetes.

Un llençol per a ‘el treball’ i per a dormir en la cuina

Així mateix, malgrat viure en el domicili, les víctimes no tenien habitació assignada, havent de dormir a vegades amuntegades en la taula de la cuina, atés que l’alta demanda dels servicis sexuals impossibilitava que pogueren pernoctar a les habitacions, proporcionant-los un llençol a cadascuna, la qual havien d’utilitzar tant per a dormir, com per a la pràctica dels servicis que realitzaren.

En el registre, es van intervindre 18 embolcalls de cocaïna de mig gram cadascun, preparats per a la seua venda i una bossa amb altres 40 grams d’esta substància, a més de 2.000 euros en efectiu i diversa documentació que provava l’explotació sexual de les víctimes.

20 anys i mig milió d’euros de benefici anual

Després de l’alliberament de les víctimes i, gràcies als nous indicis trobats en la vivenda, es van obtindre contundents proves sobre la identitat de qui, presumptament, exercia de capitost del grup criminal, en aquell temps propietària del pis, per la qual cosa en una segona fase va ser localitzada i detinguda en el seu propi domicili.

En el domicili d’esta última detinguda, es van intervindre al voltant de 50.000 euros i diversa documentació relativa a l’explotació sexual de les víctimes, incloent-hi llibretes de comptabilitat de les quals es va poder induir que, l’arrestada, portaria al voltant de 20 anys desenvolupant esta activitat durant els quals, hauria guanyat a costa de les seues víctimes uns 500.000 euros a l’any.

Les cinc arrestades, per delictes relatius a la prostitució, contra la salut pública i pertinença a grup criminal, eren de nacionalitats espanyola, colombiana i romanesa, i les seues edats estaven compreses entre els 27 i 51 anys. Quant a la líder del grup criminal, donada la gravetat dels fets i el risc de fugida, el Jutjat d’Instrucció va decretar el seu ingrés a la presó, així com la clausura definitiva de l’establiment.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.

El PSPV acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a Camarero sobre la comissió de VPP a Alacant

El PSPV-PSOE acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a la vicepresidenta Susana Camarero sobre la comissió d'investigació de vivendes públiques a Alacant, mentres els populars neguen el veto i parlen de simple reformulació.

L’enginyer de la presa de Buseo admet fallades de previsió i comunicació durant la dana de 2024

L'enginyer adjunt de la presa de Buseo assegura davant la comissió d'investigació que durant la dana de 2024 van fallar la previsió, les comunicacions i la implantació del pla d'emergència, i que la situació podia haver derivat en una catàstrofe.

Baldoví s’obri a primàries en Compromís per a legitimar als futurs candidats

Joan Baldoví es mostra a favor de celebrar primàries en Compromís per a triar als qui encapçalaran les pròximes candidatures, amb l'objectiu de reforçar la seua legitimitat davant la militància i els òrgans interns.