11.6 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Tres persones detingudes per falsificar informes PCR per a eixir d’Espanya

En el marc de l’Operació “DEMICO”, components de l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Carlet, van procedir a la investigació de tres persones, dos homes i una dona, d’edats compreses entre els 22 i els 48 anys i nacionalitat espanyola per un delicte de falsedat documental relacionada per l’ús d’informes mèdics fraudulents.

Durant el mes de març de 2021, es va iniciar la investigació centrada en una empresa de la localitat de L’Alcúdia després de tindre coneixement d’unes certes irregularitats en els informes PCR que els empleats de la mateixa estaven utilitzant per a viatjar a tercers països, sent necessària esta documentació per a poder realitzar-los.

Estos documents eren normalment expedits de manera fraudulenta modificant les dades personals del pacient en informes autèntics de la coneguda xarxa sanitària d’hospitals. Els agents investigadors, en col·laboració amb el Departament Jurídic del grup d’hospitals de València, van arribar a la conclusió que els documents investigats havien sigut manipulats, no corresponent els números d’història clínica a cap empleat de la citada empresa.

Realitzades gestions amb les operadores dels diferents vols contractats per l’empresa investigada, estes ratifiquen que se sol·licita la prova PCR com a requisit inexcusable amb anterioritat a l’embarcament.

Entrevistats amb diversos dels empleats que realitzen estos viatges, van constatar que algun d’estos va aportar manifestacions contradictòries, encaminades a entorpir la investigació i generar un escenari de compliment estricte amb la normativa sanitària COVID-19, asseveracions que una vegada investigades van corroborar els fets delictius, per la qual cosa es presumeix una pràctica generalitzada en aqueixa empresa.

Finalitzades les investigacions per part dels agents, es verifica que tots els indicis demostren la falsificació dels documents i l’ús d’estos, donant com a resultat la detenció del propietari de l’empresa investigada, la responsable de la gestió documental dels viatges i la investigació d’un dels empleats que va viatjar amb documentació falsificada.

Últimes notícies

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.