Detingut a Gandia per robar un semiremolc frigorífic valorat en 60.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Gandia al presumpte autor de la sostracció d’un semiremolc frigorífic que estava estacionat en un aparcament de Xeraco. El vehicle industrial, valorat en 60.000 euros, és un equip refrigerat destinat al transport de mercaderia que requerix temperatura controlada, per la qual cosa la seua desaparició suposava un perjuí econòmic i operatiu per a l’empresa propietària.

La companyia va denunciar el robatori a Tavernes de la Valldigna i va aportar als agents les dades del GPS instal·lat en el remolc. Eixa informació va situar el semiremolc en un polígon de Parla (Madrid) i va permetre reconstruir el seu recorregut, en el qual constava una parada per a repostar en una gasolinera. Amb estos punts de pas, els investigadors van delimitar temps i trajecte fins a fixar una primera línia de treball.

Rastreig per GPS i cambres

Les gravacions de l’estació de servici van revelar que el cap tractor utilitzat per a moure el remolc havia sigut llogada en una empresa de la província de València. A partir d’eixa dada, es va identificar a l’arrendatari i es va comprovar que l’itinerari de la cabina coincidia amb el del semiremolc, la qual cosa encaixava amb la sostracció comunicada per la propietària. L’ús d’una tractora de lloguer apuntava, a més, a un intent de dificultar la traçabilitat del vehicle.

L’home que va llogar la cabina no té domicili fix, de manera que es va establir una vigilància en un lloc que solia freqüentar. Amb eixe dispositiu, els agents van donar amb ell i el van detindre a Gandia. Segons la Comandància Provincial, la motivació del furt va ser realitzar un port a un preu per davall de mercat utilitzant el semiremolc sostret, una hipòtesi que encaixa amb el desplaçament detectat i amb l’ús d’un equip frigorífic operatiu.

La investigació ha sigut duta a terme per agents de l’Equip Roca de Gandia i les diligències han passat a la plaça número 2 de la Secció Civil i d’Instrucció dels jutjats de Gandia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els 120 decibels d’una mascletà: riscos i per què convé mantindre distància

Les mascletaes poden registrar pics pròxims a 120 dB en el punt de tret. La distància reduïx l'impacte: uns 30 m per a adults i més per a xiquets.

Les víctimes de la DANA demanen al TSJCV ignorar l’aforament de Carlos Mazón i mantindre la investigació a Catarroja

L'acusació popular de la Associació Víctimes de la DANA ha demanat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que permeta investigar-lo en el jutjat de Catarroja.

Pérez Llorca reivindica els seus 100 dies amb normalitat i mesures en marxa

El president ha defés que en els seus primers cent dies s'ha recuperat una normalitat necessària i s'ha donat estabilitat al Consell. Ha assegurat que més de la mitat dels seus compromisos d'investidura ja estan en marxa, amb baixada d'impostos, reforç de l'atenció primària, estratègia contra el càncer i suport a la reconstrucció després de la DANA.

Aemet ha establit l’avís groc este dimarts en la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 20 l/m² en una hora

Aemet ha activat per a este dimarts l'avís groc per pluges en punts d'Alacant, Castelló i València, amb llindars de 20 l/m² en una hora i fins a 60 en 12 segons zona i horari.

Pérez Llorca demana enteniment a Extremadura i Aragó per a un govern de dretes

Juanfran Pérez Llorca ha instat les forces de la dreta a entendre's a Extremadura i Aragó per a articular govern, en considerar que les urnes van apuntar a eixa majoria. Ha demanat acords ràpids i ha admés que no és el més indicat per a donar consells, malgrat que en la Comunitat Valenciana governa amb suport de Vox.

Les víctimes de la DANA demanen investigar a Mazón a Catarroja sense aplicar el seu aforament

L'acusació popular de la Associació Víctimes de la dana 29-O ha sol·licitat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que la investigació seguisca en el jutjat de Catarroja.

Pérez Llorca acusa el PSPV d’intentar aombrar el Pla Viu i anuncia més control

El president defén que el Pla Viu ja beneficia a desenes de municipis i situa la vivenda com una emergència. Avanza una llei del sòl i més control en adjudicacions.

El Roig Arena complix sis mesos amb 930.000 assistents i 182 esdeveniments

El recinte multiusos de València ha tancat el seu primer mig any amb 182 esdeveniments i 930.000 assistents. El balanç combina esport, concerts i cites corporatives.