Diana Morant il·lusiona i dona confiança

Ejemplo de shortcode con estilo
Leo Giménez és lingüista i en este article parla sobre la candidatura i accés de Diana Morant a la Secretaria General del PSPV-PSOE

Pareix que la candidatura i accés de Diana Morant a la Secretaria General del PSPV-PSOE està generant molta il·lusió entre la militància i simpatitzants d’este partit, i també entre la progressia valenciana. Falta en feia, amb el pas a l’oposició del socialisme valencià, després de la sorprenent baixada i derrota electoral del conjunt de la coalició del Govern del Botànic les últimes eleccions autonòmiques. I això a pesar de la pujada en vots i diputats del PSPV, que va haver d’abandonar el Govern de la Generalitat, a pesar també d’haver desenvolupat una política correcta i consistent.

La renúncia de Ximo Puig a seguir en la Secretaria General del partit dels socialistes valencians, cosa que l’honra, després del xoc electoral, demanava un revulsiu. I molts pensem que eixe incentiu s’ha trobat en la gandienca i ministra en exercici, Diana Morant. Crec que representa un estímul perquè transmet il·lusió i confiança, i perquè ha demostrat sobradament la seua solvència en els càrrecs exercits fins ara. Com diu la irrepetible Pepa Frau en el seu substanciós i emotiu article ‘Diana’, “T’has convertit en un símbol d’una generació de dones que no coneix límits en el seu desplegament”. I com també afirma el molt entés Vicent Soler, “La companya Diana té els millors atributs per a gestionar i ampliar l’immens llegat polític del president Puig”.

El fet que siga una dona és també un valor i estímul afegit, perquè serà la primera fèmina en ocupar el càrrec principal del PSPV-PSOE. I el que és més atractiu encara, seria la primera dona en exercir la Presidència de la Generalitat, cosa que contribuiria a normalitzar eixe càrrec des del punt de vista de la igualtat de gènere. I una altra cosa de què disposa, que hauria de ser requisit indispensable per a ocupar la presidència del Consell i altres càrrecs, és que és valencianoparlant. Quin goig sentir una ministra de Ciència i altres responsabilitats científiques parlar i discursejar en valencià, la seua i nostra llengua. Qui ho haguera dit fa setanta o huitanta anys!

Per cert, el desitjable coneiximent del valencià, comprés i parlat, exigible a un alt càrrec com és el de president de la Generalitat, afectaria l’actual president. A vore si s’anima. Si demanem eixos coneiximents i/o requisits per a ocupar o exercir places de funcionaris o empleats a la Comunitat Valenciana, per a presidir-la, hauria de ser igualment exigible, veritat? A vore si quan Diana siga primera autoritat en el partit o en l’autonomia fem força i aconseguim això, i més guanys legals per a la nostra llengua i terra.

Les primàries són el sistema ideal per a elegir els líders o lideresses de partit o de candidats per a presidir les institucions, forma introduïda principalment a Espanya pel PSOE. Hauria estat molt bé que Diana Morant haguera sigut triada en primàries, però la unitat i el trident resultant, que ara formen Carlos F. Bielsa, Alejandro Soler i Diana Morant, i tot el partit unit, amb un bon programa d’esquerres i valencianiste, també serà un gran incentiu per al PSPV-PSOE per a guanyar la Generalitat en 2027.

Últimes notícies

Unai Sordo vincula l’augment de l’ocupació a la regularització de migrants

Unai Sordo ha relacionat l’augment de les persones ocupades amb la regularització de migrants i ha defensat que Espanya reduïsca l’atur fins a aconseguir l’ocupació plena.

Unai Sordo reclama aclarar quién impulsa las movilizaciones violentas

El secretari general de CCOO ha condemnat els actes de Bilbao i ha reclamat investigar qui convoca les mobilitzacions violentes.

Detenen un home per huit robatoris en cotxes a Buñol

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 38 anys per huit presumptes robatoris amb força en vehicles d’un polígon industrial de Buñol. Els fets van ocórrer entre agost i setembre.

Cinc detinguts a Almassora després de trobar 400 plantes de marihuana

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones a Almassora en una operació contra una presumpta xarxa de tràfic de drogues. Els agents han intervingut 400 plantes i material de cultiu interior.

Productors valencians se sumen a la tractorada de Madrid

Agricultors i ramaders valencians participaran el 28 d’octubre en una tractorada a Madrid per reclamar mesures urgents per al sector.

Paiporta adapta la reconstrucción a futuras danas y olas de calor

Paiporta ha iniciado la reconstrucción de 45 infraestructuras municipales y adapta el diseño urbano a lluvias, inundaciones y olas de calor.

Cinc detinguts a València en una xarxa de tràfic de haixix

La Policia Nacional ha detingut cinc persones a València en una operació contra una xarxa de tràfic de haixix. La investigació suma 87 arrestats i 10,8 tones de droga intervingudes.

La Comunitat Valenciana suma 31.000 persones a l’atur en tres mesos

La Comunitat Valenciana ha registrat 31.000 persones aturades més en el tercer trimestre de 2026. L’ocupació també ha crescut, amb 8.500 persones ocupades més.