Diana Morant il·lusiona i dona confiança

Pareix que la candidatura i accés de Diana Morant a la Secretaria General del PSPV-PSOE està generant molta il·lusió entre la militància i simpatitzants d’este partit, i també entre la progressia valenciana. Falta en feia, amb el pas a l’oposició del socialisme valencià, després de la sorprenent baixada i derrota electoral del conjunt de la coalició del Govern del Botànic les últimes eleccions autonòmiques. I això a pesar de la pujada en vots i diputats del PSPV, que va haver d’abandonar el Govern de la Generalitat, a pesar també d’haver desenvolupat una política correcta i consistent.

La renúncia de Ximo Puig a seguir en la Secretaria General del partit dels socialistes valencians, cosa que l’honra, després del xoc electoral, demanava un revulsiu. I molts pensem que eixe incentiu s’ha trobat en la gandienca i ministra en exercici, Diana Morant. Crec que representa un estímul perquè transmet il·lusió i confiança, i perquè ha demostrat sobradament la seua solvència en els càrrecs exercits fins ara. Com diu la irrepetible Pepa Frau en el seu substanciós i emotiu article ‘Diana’, “T’has convertit en un símbol d’una generació de dones que no coneix límits en el seu desplegament”. I com també afirma el molt entés Vicent Soler, “La companya Diana té els millors atributs per a gestionar i ampliar l’immens llegat polític del president Puig”.

El fet que siga una dona és també un valor i estímul afegit, perquè serà la primera fèmina en ocupar el càrrec principal del PSPV-PSOE. I el que és més atractiu encara, seria la primera dona en exercir la Presidència de la Generalitat, cosa que contribuiria a normalitzar eixe càrrec des del punt de vista de la igualtat de gènere. I una altra cosa de què disposa, que hauria de ser requisit indispensable per a ocupar la presidència del Consell i altres càrrecs, és que és valencianoparlant. Quin goig sentir una ministra de Ciència i altres responsabilitats científiques parlar i discursejar en valencià, la seua i nostra llengua. Qui ho haguera dit fa setanta o huitanta anys!

Per cert, el desitjable coneiximent del valencià, comprés i parlat, exigible a un alt càrrec com és el de president de la Generalitat, afectaria l’actual president. A vore si s’anima. Si demanem eixos coneiximents i/o requisits per a ocupar o exercir places de funcionaris o empleats a la Comunitat Valenciana, per a presidir-la, hauria de ser igualment exigible, veritat? A vore si quan Diana siga primera autoritat en el partit o en l’autonomia fem força i aconseguim això, i més guanys legals per a la nostra llengua i terra.

Les primàries són el sistema ideal per a elegir els líders o lideresses de partit o de candidats per a presidir les institucions, forma introduïda principalment a Espanya pel PSOE. Hauria estat molt bé que Diana Morant haguera sigut triada en primàries, però la unitat i el trident resultant, que ara formen Carlos F. Bielsa, Alejandro Soler i Diana Morant, i tot el partit unit, amb un bon programa d’esquerres i valencianiste, també serà un gran incentiu per al PSPV-PSOE per a guanyar la Generalitat en 2027.

Últimes notícies

Dimarts amb temperatures estables a la Comunitat Valenciana i ruixats de matinada

Els ruixats i tronades de la matinada d’este dimarts donaran pas a intervals nuvolosos, amb temperatures estables o en lleuger ascens. El pronòstic inclou també possibilitat de pluges dèbils dimecres i avís de ruixats intensos en la mar de Castelló.

Avís taronja per ruixats de fins a 40 litres al sud de Castelló fins a les 10

Aemet ha activat fins a les 10 hores un avís taronja per pluges intenses en el litoral sud de Castelló i un avís groc en l’interior sud. Dilluns de vesprada una tromba d’aigua va deixar 60 litres en Utiel-Requena i va causar incidències en carreteres i vivendes.

Les fortes pluges deixen 24 incidents en poques hores, amb Requena com a municipi més afectat

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 24 incidents per pluges i tempestes entre dilluns de vesprada i dimarts de matí, la majoria a la província de València i amb Requena com a punt més afectat.

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 l/m² a Requena, ha inundat vivendes i ha complicat el trànsit en diverses carreteres de la comarca, mentres es manté l’alerta per pluges molt fortes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 litres per metre quadrat en Requena, ha inundat vivendes i ha obligat a intervindre Emergències, que manté l’alerta per noves pluges fortes esta matinada.

Pérez Llorca diu que no li preocupa el seu futur sinó el dels valencians

Juanfran Pérez Llorca assegura en el debat de política general que no està preocupat per la seua candidatura sinó pel futur dels valencians i defensa els seus anuncis davant les crítiques de l’oposició.

Pradas afirma que no vol tapar ningú i reclama que es conega tota la veritat de la DANA

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior imputada per la DANA de 2024, ha assegurat al Congrés que no vol tapar ningú, tampoc l’expresident Carlos Mazón, i que el seu objectiu és que es conega tota la veritat del que va passar.

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.