Diana Morant il·lusiona i dona confiança

Pareix que la candidatura i accés de Diana Morant a la Secretaria General del PSPV-PSOE està generant molta il·lusió entre la militància i simpatitzants d’este partit, i també entre la progressia valenciana. Falta en feia, amb el pas a l’oposició del socialisme valencià, després de la sorprenent baixada i derrota electoral del conjunt de la coalició del Govern del Botànic les últimes eleccions autonòmiques. I això a pesar de la pujada en vots i diputats del PSPV, que va haver d’abandonar el Govern de la Generalitat, a pesar també d’haver desenvolupat una política correcta i consistent.

La renúncia de Ximo Puig a seguir en la Secretaria General del partit dels socialistes valencians, cosa que l’honra, després del xoc electoral, demanava un revulsiu. I molts pensem que eixe incentiu s’ha trobat en la gandienca i ministra en exercici, Diana Morant. Crec que representa un estímul perquè transmet il·lusió i confiança, i perquè ha demostrat sobradament la seua solvència en els càrrecs exercits fins ara. Com diu la irrepetible Pepa Frau en el seu substanciós i emotiu article ‘Diana’, “T’has convertit en un símbol d’una generació de dones que no coneix límits en el seu desplegament”. I com també afirma el molt entés Vicent Soler, “La companya Diana té els millors atributs per a gestionar i ampliar l’immens llegat polític del president Puig”.

El fet que siga una dona és també un valor i estímul afegit, perquè serà la primera fèmina en ocupar el càrrec principal del PSPV-PSOE. I el que és més atractiu encara, seria la primera dona en exercir la Presidència de la Generalitat, cosa que contribuiria a normalitzar eixe càrrec des del punt de vista de la igualtat de gènere. I una altra cosa de què disposa, que hauria de ser requisit indispensable per a ocupar la presidència del Consell i altres càrrecs, és que és valencianoparlant. Quin goig sentir una ministra de Ciència i altres responsabilitats científiques parlar i discursejar en valencià, la seua i nostra llengua. Qui ho haguera dit fa setanta o huitanta anys!

Per cert, el desitjable coneiximent del valencià, comprés i parlat, exigible a un alt càrrec com és el de president de la Generalitat, afectaria l’actual president. A vore si s’anima. Si demanem eixos coneiximents i/o requisits per a ocupar o exercir places de funcionaris o empleats a la Comunitat Valenciana, per a presidir-la, hauria de ser igualment exigible, veritat? A vore si quan Diana siga primera autoritat en el partit o en l’autonomia fem força i aconseguim això, i més guanys legals per a la nostra llengua i terra.

Les primàries són el sistema ideal per a elegir els líders o lideresses de partit o de candidats per a presidir les institucions, forma introduïda principalment a Espanya pel PSOE. Hauria estat molt bé que Diana Morant haguera sigut triada en primàries, però la unitat i el trident resultant, que ara formen Carlos F. Bielsa, Alejandro Soler i Diana Morant, i tot el partit unit, amb un bon programa d’esquerres i valencianiste, també serà un gran incentiu per al PSPV-PSOE per a guanyar la Generalitat en 2027.

Últimes notícies

Pérez Llorca donarà comptes en Les Corts sobre la dana i la ‘prioritat nacional’

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, respondrà dimecres que ve en el ple de Les Corts preguntes dels síndics sobre la gestió de la dana del 2024 i l’aplicació de la ‘prioritat nacional’ en la Comunitat Valenciana.

Sònia Valiente transforma la tragèdia del Hindenburg en un ‘thriller’ sobre soledat i poder

La novel·la ‘El vuelo de la fortuna’, de la valenciana Sònia Valiente, recrea l’últim viatge del Hindenburg per abordar la soledat, l’ambició i els límits del poder i del progrés tecnològic.

El PSPV atribueix a les seues al·legacions i als veïns el fre a un nou hotel al vell cine Imperial del Cabanyal

El PSPV-PSOE assegura que les al·legacions del seu grup i de l’Associació de Veïns del Cabanyal-Canyamelar han impedit, de moment, la llicència d’un hotel de 27 habitacions al vell cine Imperial. El portaveu Borja Sanjuan alerta que el govern municipal estudia canviar les normes urbanístiques i reclama prioritzar vivendes assequibles davant la pressió turística.

València es queda sense mascletà del 9 d’Octubre per l’acampada per la vivenda

L’Ajuntament de València ha anunciat que la mascletà del 9 d’Octubre a la plaça ha quedat suspesa per decisió de la Delegació del Govern, davant l’acampada de més de 1.500 persones pel dret a la vivenda. La resta d’actes continuen previstos i el consistori estudia possibles accions judicials.

El Tribunal de les Aigües, reafirmat com a símbol viu de la identitat valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha destacat el Tribunal de les Aigües com a llegat viu de la Comunitat Valenciana, model universal de governança i símbol d’identitat valenciana, en rebre la blusa de síndic d’honor i la medalla de plata de la institució.

Anselmi destaca que el Celta obliga l’Elx a pensar i a ser pacient

Martín Anselmi ha elogiat el Celta per la seua proposta valenta i ha demanat a l’Elx paciència, intel·ligència i pocs errors per a buscar el primer triomf a casa.

El Valencia recupera efectius clau abans de visitar El Sardiner

Guido Rodríguez i Stole Dimitrievski s’han reincorporat als entrenaments del Valencia CF, mentres que Rioja, Copete i Foulquier han completat quasi tota la sessió abans del partit d’este diumenge contra el Racing de Santander a El Sardiner.

El professorat valencià tindrà menys burocràcia i avança cap a la jornada de 35 hores

La Conselleria d’Educació ha anunciat que este trimestre negociarà quatre decrets amb millores laborals per al professorat públic, com la jornada setmanal de 35 hores, menys burocràcia i borses d’interins més àgils.