Diana Morant il·lusiona i dona confiança

Pareix que la candidatura i accés de Diana Morant a la Secretaria General del PSPV-PSOE està generant molta il·lusió entre la militància i simpatitzants d’este partit, i també entre la progressia valenciana. Falta en feia, amb el pas a l’oposició del socialisme valencià, després de la sorprenent baixada i derrota electoral del conjunt de la coalició del Govern del Botànic les últimes eleccions autonòmiques. I això a pesar de la pujada en vots i diputats del PSPV, que va haver d’abandonar el Govern de la Generalitat, a pesar també d’haver desenvolupat una política correcta i consistent.

La renúncia de Ximo Puig a seguir en la Secretaria General del partit dels socialistes valencians, cosa que l’honra, després del xoc electoral, demanava un revulsiu. I molts pensem que eixe incentiu s’ha trobat en la gandienca i ministra en exercici, Diana Morant. Crec que representa un estímul perquè transmet il·lusió i confiança, i perquè ha demostrat sobradament la seua solvència en els càrrecs exercits fins ara. Com diu la irrepetible Pepa Frau en el seu substanciós i emotiu article ‘Diana’, “T’has convertit en un símbol d’una generació de dones que no coneix límits en el seu desplegament”. I com també afirma el molt entés Vicent Soler, “La companya Diana té els millors atributs per a gestionar i ampliar l’immens llegat polític del president Puig”.

El fet que siga una dona és també un valor i estímul afegit, perquè serà la primera fèmina en ocupar el càrrec principal del PSPV-PSOE. I el que és més atractiu encara, seria la primera dona en exercir la Presidència de la Generalitat, cosa que contribuiria a normalitzar eixe càrrec des del punt de vista de la igualtat de gènere. I una altra cosa de què disposa, que hauria de ser requisit indispensable per a ocupar la presidència del Consell i altres càrrecs, és que és valencianoparlant. Quin goig sentir una ministra de Ciència i altres responsabilitats científiques parlar i discursejar en valencià, la seua i nostra llengua. Qui ho haguera dit fa setanta o huitanta anys!

Per cert, el desitjable coneiximent del valencià, comprés i parlat, exigible a un alt càrrec com és el de president de la Generalitat, afectaria l’actual president. A vore si s’anima. Si demanem eixos coneiximents i/o requisits per a ocupar o exercir places de funcionaris o empleats a la Comunitat Valenciana, per a presidir-la, hauria de ser igualment exigible, veritat? A vore si quan Diana siga primera autoritat en el partit o en l’autonomia fem força i aconseguim això, i més guanys legals per a la nostra llengua i terra.

Les primàries són el sistema ideal per a elegir els líders o lideresses de partit o de candidats per a presidir les institucions, forma introduïda principalment a Espanya pel PSOE. Hauria estat molt bé que Diana Morant haguera sigut triada en primàries, però la unitat i el trident resultant, que ara formen Carlos F. Bielsa, Alejandro Soler i Diana Morant, i tot el partit unit, amb un bon programa d’esquerres i valencianiste, també serà un gran incentiu per al PSPV-PSOE per a guanyar la Generalitat en 2027.

Últimes notícies

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.