Diana Morant il·lusiona i dona confiança

Pareix que la candidatura i accés de Diana Morant a la Secretaria General del PSPV-PSOE està generant molta il·lusió entre la militància i simpatitzants d’este partit, i també entre la progressia valenciana. Falta en feia, amb el pas a l’oposició del socialisme valencià, després de la sorprenent baixada i derrota electoral del conjunt de la coalició del Govern del Botànic les últimes eleccions autonòmiques. I això a pesar de la pujada en vots i diputats del PSPV, que va haver d’abandonar el Govern de la Generalitat, a pesar també d’haver desenvolupat una política correcta i consistent.

La renúncia de Ximo Puig a seguir en la Secretaria General del partit dels socialistes valencians, cosa que l’honra, després del xoc electoral, demanava un revulsiu. I molts pensem que eixe incentiu s’ha trobat en la gandienca i ministra en exercici, Diana Morant. Crec que representa un estímul perquè transmet il·lusió i confiança, i perquè ha demostrat sobradament la seua solvència en els càrrecs exercits fins ara. Com diu la irrepetible Pepa Frau en el seu substanciós i emotiu article ‘Diana’, “T’has convertit en un símbol d’una generació de dones que no coneix límits en el seu desplegament”. I com també afirma el molt entés Vicent Soler, “La companya Diana té els millors atributs per a gestionar i ampliar l’immens llegat polític del president Puig”.

El fet que siga una dona és també un valor i estímul afegit, perquè serà la primera fèmina en ocupar el càrrec principal del PSPV-PSOE. I el que és més atractiu encara, seria la primera dona en exercir la Presidència de la Generalitat, cosa que contribuiria a normalitzar eixe càrrec des del punt de vista de la igualtat de gènere. I una altra cosa de què disposa, que hauria de ser requisit indispensable per a ocupar la presidència del Consell i altres càrrecs, és que és valencianoparlant. Quin goig sentir una ministra de Ciència i altres responsabilitats científiques parlar i discursejar en valencià, la seua i nostra llengua. Qui ho haguera dit fa setanta o huitanta anys!

Per cert, el desitjable coneiximent del valencià, comprés i parlat, exigible a un alt càrrec com és el de president de la Generalitat, afectaria l’actual president. A vore si s’anima. Si demanem eixos coneiximents i/o requisits per a ocupar o exercir places de funcionaris o empleats a la Comunitat Valenciana, per a presidir-la, hauria de ser igualment exigible, veritat? A vore si quan Diana siga primera autoritat en el partit o en l’autonomia fem força i aconseguim això, i més guanys legals per a la nostra llengua i terra.

Les primàries són el sistema ideal per a elegir els líders o lideresses de partit o de candidats per a presidir les institucions, forma introduïda principalment a Espanya pel PSOE. Hauria estat molt bé que Diana Morant haguera sigut triada en primàries, però la unitat i el trident resultant, que ara formen Carlos F. Bielsa, Alejandro Soler i Diana Morant, i tot el partit unit, amb un bon programa d’esquerres i valencianiste, també serà un gran incentiu per al PSPV-PSOE per a guanyar la Generalitat en 2027.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.