Mastodon
28.9 C
València
Dijous, 11 setembre, 2025

Diana Morant titlla de dolorós i inacceptable el vídeo del Cecopi per la gestió de la DANA

Diana Morant, ministra de Ciència i Universitats i secretària general del PSPV-PSOE, considera que el vídeo difós sobre la reunió del Cecopi durant la DANA és dolorós, indignant i inacceptable des del punt de vista polític. Al seu juí, les imatges evidencien falta de decisió en un moment crític i reobrin el dol de les famílies de les 228 víctimes mortals.

La dirigent es va pronunciar en un acte a València després de l’emissió per rTVE del vídeo de la reunió del Cecopi del 29 d’octubre. En la gravació, a les set de la vesprada, s’escolta la llavors consellera Salomé Pradas donar indicacions sobre el contingut del missatge És-Alert, el sistema que envia avisos massius als mòbils. Eixe avís va arribar a la població a les 20.11, més d’una hora després d’eixa discussió interna.

Retard en l’alerta als mòbils

Morant sosté que la reunió es va eternitzar sense decisions clares i que a les set de la vesprada encara es debatia el text d’una alerta que no es va remetre fins a passats més de setanta minuts. En un episodi de pluges torrencials, eixe lapse reduïx el marge de reacció de la ciutadania, que necessita instruccions concretes per a protegir-se, evitar desplaçaments i buscar refugi segur.

La ministra retrau a més que en el vídeo se senta el responsable de bombers advertir de possibles casos d’hipotèrmia. Segons la seua valoració, les morts es van deure a ofegaments i eren evitables, i subratlla que un avís llançat en el moment oportú hauria contribuït a salvar vides en activar abans conductes preventives.

També destaca la declaració com a testimoni del cap de bombers que va estar de guàrdia eixe dia, que, al seu entendre, mostra que la Generalitat era conscient de la gravetat de la situació. En paral·lel, recorda que la reunió del Cecopi se celebrava en el 112 mentres entraven 19.000 crides d’auxili, un volum que il·lustra la saturació del sistema i la necessitat de decisions àgils i coordinades.

Per a Morant, és imprescindible continuar analitzant la nefasta gestió del Govern valencià amb Carlos Mazón al capdavant, que, afirma, va provocar tant de dolor i tanta mort. Lamenta a més que la vicepresidenta i consellera de Servicis Socials, Susana Camarero, no avisara a les residències de majors i optara per acudir al lliurament d’un premi, un episodi que, en la seua opinió, resumix la falta de prioritat davant l’emergència.

Últimes notícies

València estrena un bessó digital per a anticipar riscos i coordinar emergències

La província disposa d'un model virtual del territori que integra dades en temps real per a previndre inundacions i incendis, optimitzar recursos i millorar la planificació.

Cel poc nuvolós i màximes a l’alça en la Comunitat Valenciana excepte en el nord

Jornada estable amb cels poc nuvolosos o buidats i ascens de les màximes, excepte en la mitat nord. A la vesprada rolará el vent a este en la costa.

El PP reafirma el suport a Mazón malgrat el vídeo del Cecopi i la carta de Vilaplana

La direcció nacional del PP manté el seu suport a Carlos Mazón després de la difusió del vídeo del Cecopi i la carta de Maribel Vilaplana. Alicia García assegura que no hi ha canvis i situa al president centrat en la reconstrucció.

Sarabia refreda l’eufòria: l’Elx encara està lluny de l’equip que vol

El tècnic de l'Elx demana calma malgrat els 5 punts en tres jornades i afronta la visita al Sevilla amb ambició i prudència. No descarta canvis en la porteria ni en atac.

La província de València activa el seu bessó digital per a anticipar riscos i coordinar emergències

La província de València estrena un model virtual del territori que integra dades en temps real per a simular escenaris i millorar la gestió davant inundacions o incendis. Desenrotllat per l'Institut Cartogràfic Valencià, es presenta com a resposta a les carències detectades després de la riuada d'octubre.

Controlat l’incendi forestal a Buñol després de desallotjaments preventius

El foc declarat la nit del dimecres en els voltants de Buñol va quedar controlat a les 12.18 d'este dijous. Les evacuacions van ser preventives, sense risc per a vivendes ni persones.

Morant acusa a Mazón de no exercir i reivindica la seua gestió davant els valencians

En un fòrum, la líder del PSPV va defendre que el seu treball des del Govern central ha sigut més útil per a la Comunitat que l'actuació de Mazón i va reclamar acceptar la quitació del deute.

València estrena bessó digital per a anticipar riscos i coordinar emergències

La província de València disposa d'un bessó digital que oferix una visió integral i en temps real per a preveure inundacions o incendis i millorar la resposta. La ferramenta, desenrotllada per l'Institut Cartogràfic Valencià, s'estendrà progressivament a la resta de la Comunitat.