L’AVL retira de la pàgina web el Diccionari ortogràfic i de pronunciació del valencià

El Cercle Isabel de Villena ha emés una sol·licitud formal a l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) per a restablir l’accés en línia al Diccionari ortogràfic i de pronunciació del valencià (DOPV). Este recurs, considerat un pilar en la lexicografia valenciana, va ser retirat recentment del lloc web de l’AVL sense explicació pública.

El DOPV, una obra de 916 pàgines amb milers d’entrades, és crucial tant per a parlants natius com per a estudiants del valencià. La seua eliminació ha generat preocupació entre lingüistes, educadors i membres de la comunitat valencianoparlant.
La Importància del DOPV

La sol·licitud subratlla la rellevància històrica i filològica del DOPV, el primer diccionari de l’AVL. A diferència de les seccions de la Gramàtica normativa valenciana suggerides com a alternatives, el DOPV oferix una cobertura exhaustiva i detallada del lèxic, ortografia i morfologia valencians. L’associació també suggerix que l’AVL considere incloure en el seu actual diccionari normatiu aquelles paraules presents en el DOPV però absents en les publicacions més recents.

La iniciativa del Cercle Isabel de Villena reflectix un esforç continu per a preservar i promoure el patrimoni lingüístic del valencià, emfatitzant la necessitat de mantindre accessibles estos recursos crucials en l’era digital. De fet a la seua web han decidit mantindre publicat el diccionari en versió PDF.

Últimes notícies

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.