L’AVL retira de la pàgina web el Diccionari ortogràfic i de pronunciació del valencià

El Cercle Isabel de Villena ha emés una sol·licitud formal a l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) per a restablir l’accés en línia al Diccionari ortogràfic i de pronunciació del valencià (DOPV). Este recurs, considerat un pilar en la lexicografia valenciana, va ser retirat recentment del lloc web de l’AVL sense explicació pública.

El DOPV, una obra de 916 pàgines amb milers d’entrades, és crucial tant per a parlants natius com per a estudiants del valencià. La seua eliminació ha generat preocupació entre lingüistes, educadors i membres de la comunitat valencianoparlant.
La Importància del DOPV

La sol·licitud subratlla la rellevància històrica i filològica del DOPV, el primer diccionari de l’AVL. A diferència de les seccions de la Gramàtica normativa valenciana suggerides com a alternatives, el DOPV oferix una cobertura exhaustiva i detallada del lèxic, ortografia i morfologia valencians. L’associació també suggerix que l’AVL considere incloure en el seu actual diccionari normatiu aquelles paraules presents en el DOPV però absents en les publicacions més recents.

La iniciativa del Cercle Isabel de Villena reflectix un esforç continu per a preservar i promoure el patrimoni lingüístic del valencià, emfatitzant la necessitat de mantindre accessibles estos recursos crucials en l’era digital. De fet a la seua web han decidit mantindre publicat el diccionari en versió PDF.

Últimes notícies

Racing i Villarreal obrin LALIGA amb l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez

Racing de Santander i Villarreal es mesuren en la primera jornada de LALIGA, amb el retorn dels càntabres a Primera i l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez a la banqueta grogueta.

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.

El PPCV acusa l’Estat de retardar la justícia per a les víctimes del tren de Bejís

El PPCV denuncia que, quatre anys després de l'accident del tren de Bejís durant l'incendi forestal, les víctimes continuen sense resolució judicial ni indemnitzacions i critica la gestió del Govern central i de l'antic Consell.

El PSPV destaca que el Govern ha avançat 1.620 milions al Consell fins maig

El PSPV-PSOE assenyala que el Govern d’Espanya ha transferit fins maig 1.620 milions al Consell, l’avançament més alt registrat, i defensa el paper de Diana Morant i Arcadi España en la defensa dels interessos valencians.

El nou Llevant de Luís Castro debuta en LALIGA al camp de l’Espanyol sense Carlos Espí

L’Espanyol rep este diumenge el Llevant en l’estrena de LALIGA al RCDE Stadium, amb els valencians iniciant un nou projecte amb Luís Castro i el repte de la permanència sense el davanter Carlos Espí, traspasat al Real Madrid.

Ferran Torres firma pel PSG fins a 2031 i deixarà quasi un milió al València CF

Ferran Torres ha fitxat pel París Saint-Germain per cinc temporades i lluirà el dorsal 9. El traspàs ronda els 50 milions i deixarà prop d’un milió d’euros al València CF pels drets de formació.

El centre de salut Sant Vicent 1 sumarà Fisioteràpia i més espai per a embarassades

La Conselleria de Sanitat està ampliant el Centre de Salut Sant Vicent del Raspeig 1 amb més de 280 metres quadrats nous, per incorporar Fisioteràpia i millorar l’atenció a les dones embarassades.

Castielfabib aconseguix la distinció de Municipi Turístic de Singularitat

Castielfabib ha sigut reconegut com a Municipi Turístic de Singularitat de la Comunitat Valenciana, la qual cosa li obri l’accés a finançament extraordinari de Turisme. Amb esta incorporació, la Comunitat suma 40 municipis en esta categoria i un total de 85 destinacions amb distintiu turístic oficial.