L’AVL retira de la pàgina web el Diccionari ortogràfic i de pronunciació del valencià

El Cercle Isabel de Villena ha emés una sol·licitud formal a l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) per a restablir l’accés en línia al Diccionari ortogràfic i de pronunciació del valencià (DOPV). Este recurs, considerat un pilar en la lexicografia valenciana, va ser retirat recentment del lloc web de l’AVL sense explicació pública.

El DOPV, una obra de 916 pàgines amb milers d’entrades, és crucial tant per a parlants natius com per a estudiants del valencià. La seua eliminació ha generat preocupació entre lingüistes, educadors i membres de la comunitat valencianoparlant.
La Importància del DOPV

La sol·licitud subratlla la rellevància històrica i filològica del DOPV, el primer diccionari de l’AVL. A diferència de les seccions de la Gramàtica normativa valenciana suggerides com a alternatives, el DOPV oferix una cobertura exhaustiva i detallada del lèxic, ortografia i morfologia valencians. L’associació també suggerix que l’AVL considere incloure en el seu actual diccionari normatiu aquelles paraules presents en el DOPV però absents en les publicacions més recents.

La iniciativa del Cercle Isabel de Villena reflectix un esforç continu per a preservar i promoure el patrimoni lingüístic del valencià, emfatitzant la necessitat de mantindre accessibles estos recursos crucials en l’era digital. De fet a la seua web han decidit mantindre publicat el diccionari en versió PDF.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.