El cel de la Comunitat Valenciana estarà buidat este Dissabte Sant, amb ambient molt estable i predomini del sol en tot el territori. Les temperatures màximes aniran en ascens respecte a la jornada anterior i l’augment serà una mica més contingut en el terç sud, on la pujada serà lleugera. El vent bufarà fluix de direcció variable i es reforçarà en forma de brises en les zones de litoral, la qual cosa suavitzarà la sensació tèrmica a peu de costa.
La previsió de l’Agència Estatal de Meteorologia apunta a un cap de setmana marcat pel temps estable, sense pluja i amb escassa nuvolositat. Estes condicions afavoriran les activitats a l’aire lliure i els desplaçaments propis de la Setmana Santa, ja que no s’esperen fenòmens adversos significatius.
Domingo amb ambient encara més temperat
Per al diumenge s’espera que el cel es mantinga buidat en la Comunitat Valenciana, amb un ambient molt similar al del dissabte. Les temperatures tornaran a pujar, de manera lleugera en els litorals de Castelló i Alacant, la qual cosa es traduirà en una sensació una mica més càlida durant les hores centrals del dia. El vent continuarà sent fluix de direcció variable, encara que a la vesprada predominaran les components este i sud, amb intervals d’intensitat moderada del sud en el litoral central.
Quant als registres de les últimes 24 hores, les tres capitals de província han mostrat valors propis d’un començament de primavera suau. A Castelló s’han aconseguit 21,8 graus de màxima i 10,3 de mínima; a València, 21,1 i 10 graus; i a Alacant, 20,1 de màxima i 8,2 de mínima. Estes xifres reflectixen nits fresques i dies agradables, amb una amplitud tèrmica moderada.
Pronòstic marítim per al cap de setmana
En les aigües costaneres de Castelló s’espera vent de component sud de força 3 a 4, predominant el sud-oest. Durant la matinada i primeres hores del matí el vent rolará temporalment a nord i nord-oest amb força 2 a 3. L’estat de la mar serà de marejadilla a maror, amb mar de fons del nord-est d’al voltant d’1 metre, en procés de disminució al llarg del dia.
En el litoral de València el vent bufarà del sud-est amb força 3 a 4 durant el dia, especialment a la vesprada, la qual cosa afavorirà les brises marítimes. A la nit rolará a component oest amb força 2 a 4, sobretot de matinada. La mar es presentarà amb marejadilla a maror i també ací s’espera mar de fons del nord-est d’aproximadament 1 metre, que anirà disminuint conforme avance la jornada.
En les aigües costaneres d’Alacant predominarà el vent del sud-oest, amb força 3 a 5, la qual cosa implica una intensitat una mica major que en la resta del litoral valencià. De matinada, en la zona sud, el vent rolará temporalment a oest amb força 2 a 3. L’estat de la mar serà de marejadilla, augmentant a maror en el nord de la província a mesura que el vent guanye una mica d’intensitat. Estes condicions, encara que una mica més mogudes, continuen sent compatibles amb la navegació d’esbarjo, extremant les precaucions habituals.






