14 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Divendres amb probables tempestes a l’interior nord, acompanyades de ratxes molt fortes de vent

La Comunitat Valenciana viurà un Divendres Sant marcat per probables tempestes a la vesprada a l’interior de la mitat nord, que podran ser localment forts i vindre acompanyades de ratxes molt fortes de vent o de graníssol.

Així mateix, s’esperen ratxes molt fortes de vent de component oest en la mitat sud a la vesprada, que han obligat a activar l’alerta groga per ratxes de vent de fins a 70 km/h en el litoral nord i tot l’interior de la província d’Alacant, i en el sud de la província de València.

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) també ha activat l’alerta groga per tempestes en tot l’interior de Castelló, així com per fenòmens costaners en el litoral sud d’Alacant, en el qual bufarà un vent del sud-oest amb intervals de 50 a 60 km/h i es registraran ones de dos a tres metres.

Durant la jornada, hi haurà cels poc nuvolosos amb intervals de núvols alts, que augmentaran a cels nuvolosos o coberts a la vesprada. A més, bufarà un vent moderat del sud, que girarà a sud-oest i oest a la vesprada, ocasionalment fort i amb probables ratxes molt fortes en la mitat sud.

Quant a les temperatures, les mínimes registraran un descens al final del dia; mentres que les màximes ascendiran a l’interior de València i es mantindran sense canvis en la resta de la Comunitat Valenciana.

En concret, a la província de Castelló, els termòmetres anotaran 22é de màxima a la Vall d’Uixó, 21é a Castelló de la Plana, 19é a Vinaròs i 18é a Morella, mentres que les mínimes oscil·laran entre els 5é a Morella i els 13é a Vinaròs.

A València, el mercuri aconseguirà els 25é de màxima a València, 24é a Gandia, 22é a Ontinyent i 20é a Requena. Per part seua, les mínimes se situaran entre els 4t de Requena, els 8é d’Ontinyent, els 11é de Gandia i els 12é de València.

Finalment, a Alacant, s’esperen màximes de 24é a Orihuela, 23é a Elx, 22é a Dénia, 21é a Alacant i 19é a Alcoi. Les mínimes seran de 7é a Alcoi, 9é a Orihuela i Elx, i 11é a Alacant i Dénia.

El nivell de preemergència per risc d’incendis forestals per a este divendres és alt a l’interior de València i tota la província d’Alacant i baix-mitjà a la província de Castelló i el litoral de la província de València, segons informa el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

Últimes notícies

El cozy crime s’aferma a Espanya amb Marina Sanmartín: la ficció criminal és incombustible

Marina Sanmartín publica 'La doble desaparició d'Abril del Pi' i consolida l'arribada del cozy crime al mercat espanyol. La novel·la homenatja a Agatha Christie i alterna una llibreria madrilenya amb la València dels 90, amb picades d'ullet generacionals i to lúdic.

La Policia Local d’Elx ha intervingut cinc galls per presumpte maltractament i possible ús en baralles

La Policia Local d'Elx ha intervingut cinc galls en un control en Maitino per presumpte maltractament i possible ús en baralles. Un presentava la cresta mutilada.

Preemergència per nevades a Castelló: dispositius activats i restriccions en carreteres

Emergències ha activat la Situació 0 per nevades als Ports i Baix Maestrat i es reforça els serveis viaris hivernals a Castelló. Hi ha restriccions en carreteres i vàries alertes vigents.

Activada la preemergència per nevades a Castelló amb restriccions en la N-232

Emergències ha activat la Situació 0 per risc de nevades als Ports i Baix Maestrat i la Delegació del Govern ha declarat la preemergència en carreteres. La DGT restringix camions en la N-232 i N-232a, mentres es reforça l'operatiu hivernal.

Dos detinguts a Alacant per una estafa de més de 200.000 euros amb inversions falses

Dos hòmens han sigut detinguts a Alacant per estafar quasi 206.000 euros a una dona després de captar-la amb un anunci en xarxes. La Policia va rastrejar els diners per diversos comptes i busca a més implicats.

València suspén la mascletà de Sant Vicent pel dol oficial després de la tragèdia de Adamuz

L'Ajuntament de València ha anunciat la suspensió de la mascletà prevista per al dijous de Sant Vicent pel dol oficial després de la tragèdia de Adamuz. Es mantenen la missa i la processó entre les 11.30 i les 13.30, amb eixida a la Porta dels Ferros i retorn a la Catedral.

Compromís i PSPV exigixen a Catalá el cessament immediat de Cecilia Herrero després de l’informe de la Fiscalia

Compromís i PSPV han reclamat a María José Catalá el cessament i l'expulsió de l'edil de Vox després de conéixer-se que la Fiscalia sol·licita tres anys de presó per missatges racistes i homòfobs. L'oposició ha responsabilitzat a l'alcaldessa de mantindre-la en el govern i ha redoblat la pressió política.

Detingut a València després d’una persecució un jove buscat per maltractaments habituals

La Policia Nacional ha detingut a València a un jove de 21 anys després de fugir a la carrera, travessar l'autovia i quedar suspés d'un pont. Tenia una requisitòria per maltractaments habituals i va ser arrestat per resistència i desobediència; el patinet que portava va ser confiscat en presentar el número de sèrie esquinçat.